×

معرفی Ahrefs

4.5/5 - (2 امتیاز)

در این پست به معرفی Ahrefs و سئو سایت به کمک آن میپردازیم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کاربران وسایل ارتباطی هوشمند سئو سایت از جایگاه ویژه ای برای پیروزی در رقابت های اینترنتی به برخوردار است. به همین منظور برای بهینه سازی سایت به ابزارهای دقیق سئو نیاز داریم که یکی از بهترین های آنها ابزار Ahrefs است. قبل از هر چیز، استفاده از امکانات و خدمات این سایت رایگان نمیباشد و باید اکانت مخصوص آن را خریداری کنید. این محموعه بر خلاف سایر رقبای خود دارای Crawler ها و ایندکس مخصوص خود میباشد، روزانه ۴ میلیون صفحه را بررسی میکند و اطلاعات آن هر ۱۵ دقیقه بروزرسانی میشوند.

معرفی کاربردهای ابزار Ahrefs

برای معرفی Ahrefs باید به شما بگوییم همانطور که از نام آن پیداست، مهمترین کاربرد این سایت بررسی لینک ها و کلمات کلیدی میباشد. البته این تمام ماجرا نیست، شما میتوانید تمام مراحل سئو سایت را در آن بررسی کنید و حتی میتوانید تعداد سرچ های Youtube و موتور Bing را مشاهده کنید. به عبارت دیگر، ما با یک ابزار پیشرفته برای بررسی لینکها و صفحات روبرو هستیم. بر اساس ادعای این سایت در بخش معرفی، 38 هزار هسته CPU در صدها کشور در حال فعالیت هستند تا ایندکس ۱ تریلیونی این سایت را بروزرسانی کنند!‌ به نظر میرسد با توجه به امکاناتی که این سایت در اختیار ما گذاشته است، پولی که در قبال آن از وبمسران دریافت میکند بسیار ناچیز خواهد بود.

در این مطلب طبق لیست زیر به معرفی مهمترین ابزارهای Ahrefs میپردازیم :

لینک چکر Backlink Profile

تحلیل رقابت در هر کلمه Keyword Difficulty

انالیز محتوا Content Explorer

آمار رتبه Rank Tracking

بررسی لینک و رقابت در کلمات کلیدی

بررسی لینک ها در Ahrefs

در بخش Backlink Profile شما میتوانید لینکهای سایت خودتان یا وبسایت رقیبتان را بررسی کنید. این قمت اطلاعات مربوط به هر دامین که به URL موردنظر شما بک لینک داده یا از آن گرفته است نمایش داده میشود. همچنین یک نمودار روند لینک بیلدینگ URL را نمایش میدهد و بدین ترتیب میتوانید تعداد دامین هایی که به آن لینک داده اند را در طی زمان مشاهده کنید. یکی دیگر از مهمترین قابلیتهای این ابزار، نمایش ترافیک وارد شده بر صفحاتی که از آن بک لینک گرفته اید میباشد.

تعیین رقابت کلمات کلیدی

ابزار Keyword Difficulty سختی هر عبارت را برای شما تعیین میکند. با توجه به اینکه تعرفه خدمات سئو بر اساس رقابت در هر کلمه مشخص میشود، این قسمت میتواند در این زمینه کمک زیادی به وبمستران داشته باشد. موتور Ahrefs نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی را بررسی میکند و همچنین با انالیز لینک بیلدینگ این رتبه ها، یک امتیاز کلی از سایت بدست می آورد. بدیهی است که هرچه دامین های بیشتری این صفحات را لینک کرده باشند، نشانه ارزشمند بودن محتوای آنها و سخت تر شدن رقابت شما برای کسب رتبه میشود.

مشاهده روند بهبود رتبه سایت

معرفی ابزار آنالیز محتوا Ahrefs

سربرگ Content Explore به شما کمک میکند محبوب ترین مقاله ها را در هر موضوع مشاهده کنید. امتیاز هر مقاله بر اساس اعتبار دامنه، تعداد اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی، ترافیک صفحه بک لینکهای معتبر آن سنجیده میشود. علاوه بر این هر کدام از فاکتورهای ذکر شده به صورت یک فیلتر در سرچ قابل انتخاب هستند، بدین معنی که شما میتوانید رتبه بندی ها را بر اساس ترافیک وارد شده یا محبوبیت در شبکه اجتماعی تعیین کنید. کاربرد Content Explore نمایان کردن بهترین منابع و ارزشمند ترین محتوا، همچنین بهترین بستر برای لینک سازی میباشد. چرا که این قسمت صفحاتی که دارای Broken Link هستند را برایتان مشخص میکند.

مشاهده روند بهینه سازی سایت

بخش Rank Tracking روند کلی سایتتان را در یک ماه گذشته برایتان تجسم میکند. البته این ابزار در Google Webmaster Tools نیز در دسترس است اما در این سایت به صورت پیشرفته و با امکانات بیشتر در اختیار شماست. از مهمترین این امکانات،‌ بررسی وضعیت رتبه در یک کلمه کلیدی طی زمان یک ماه میباشد. شما میتوانید کلمه کلیدی کانونی خود را در این سیستم وارد کنید و تغییرات جایگاه سایتتان را در آن مشاهده کنید. همچنین میتوانید روند وبسایت خود را در مقایسه با سایر رقبایتان مشاهده کنید. البته باید URL آنها را به صورت دستی برای معرفی به Ahrefs وارد کنید.

برچسب ها :