×

چطور میتوان نظرات گوگل مپ را حذف کرد؟

4.8/5 - (5 امتیاز)

متاسفانه، همه نظرات و ریویو های گوگل خوب و مثبت نیستند. اما چه زمانی باید برای حذف نقدها و نظرات منفی در گوگل مپ اقدام کنید و اینکه چطور باید اینکار را انجام دهید؟

برای کسب و کار ها، یکی از مکان هایی که می‌توانند خود را به مشتریان و کاربران، معرفی کنند نقشه گوگل است. با وارد کردن اطلاعات و همچنین استفاده از نکاتی در مورد ارتقا در گوگل مپ، زمانی که کاربردی به دنبال یک مکان خاص در یک محل خاص می‌گردد، کسب و کار شما نمایش داده می‌شود.

آخرین باری رو به یاد بیارید که در گوگل دنبال یه فست فود یا رستوران در یک شهر جدید بودید. طبیعتاً شما با محیط آشنا نیستید و هیچ نظری ندارید که باید کجا برید. پس احتمالاً تفلن همراه خود را باز کرده و در گوگل، سرچ می‌‌‌کنید: رستوران نزدیک من، و گوگل بر اساس لوکیشن شما چند رستوران را به شما نمایش می‌دهد.

اما سوال اینجاست که آیا شما، اولین رستوران نمایش داده شده را انتخاب می‌کنید؟ جواب احتمالا ً خیر است. در عوض شروع می‌کنید تا نظرات و کامنت های گوگل مپ را که مشتری ها نوشته اند، بخوانید تا رستورانی را انتخاب کنید که مشتری ها نظر مثبتی نسبت به آن داشته باشند.

دقت کنید که برای کسب و کار های محلی، حدود 98% مشتری ها قبل از انتخاب، کامنت ها و نظرات گوگل مپ را می‌خوانند. علاوه بر آن حدود 81% از مشتری ها هم به گوگل به عنوان یک پلتفرم برای تصمیم گیری در هنگام خرید نگاه می‌کنند.

حذف ریویو های منفی در گوگل مپ

اهمیت نظرات کاربران در گوگل

اما نکته ای که اینجا خیلی جلب توجه می‌کند این است که جدای از مشتریان که می‌توانند نظراتی که پست کرده اند را کنترل کنند. متاسفانه کسب و کار ها نمی‌توانند، نظرات مشتریان را کنترل کنند. در واقع نظرات مثبت همیشه تضمینی نیستند. حتی اگر کسب و کار شما، خدمات خوبی را به مشتریان ارائه می‌دهد، امکان دارد یک مشتریان ناراضی یا یک رقیب بدجنس (این بده!)، یک نظر منفی در گوگل برای شما بنویسد.

حذف نظرات منفی در گوگل

هرچند کسب و کار ها باید کامنت های گوگل خود را بررسی کرده و از پاک شدن نظرات نامطلوب در سریعترین زمان ممکن، اطمینان حاصل کنند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که اگر قرار بر پاک کردن نظرات Google باشد، چه زمانی باید این کار را انجام داده و اگر نتوانید کامنت منفی را پاک کنید، چه کاری باید انجام داده و چگونه اقدام به پرچم گذاری و فلک گردن کامنت های گوگل مپ کنید.

چه زمانی باید نظرات منفی گوگل را حذف کرد؟

قبل از هرچیز دقت کنید که هر نظر و کامنت منفی که کسب و کار شما در گوگل دریافت می‌کند، واجد شریط و مجاز برای پاک کردن نیست. اگر مشتری از خدمات شما راضی نبوده و تجربه ضعیفی از کسب و کار شما داشته و آن را به عنوان یک نظر و ریویو بیان کرده، شما نمی‌توانید از گوگل بخواهید که آن را حذف کند. در واقع تنها نظراتی حذف می‌شوند که قوانین و سیاست های گوگل را نقض کنند.

سئوی محلی مهمترین روش برای دیده شدن کسب و کار در نتایج یک محل خاص می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، حتما این مقاله را بخوانید.

خبر خوش برای کسب و کارها این است که گوگل حذف نظرات منفی را به صورت جدی دنبال کرده و انواع مختلفی از محتوا هستند که آنها را مناسب نمی‌داند. در اینجا برخی از انواع محتوا واجد شرایط حذف شدن را بررسی می‌کنیم.

گفتمان های مدنی

گوگل در این باره شرح میدهد که “ما به کاربران اجازه نمی‌دهیم محتوایی را برای آزار دیگران یا کسب‌وکارها یا تشویق دیگران به شرکت در آزار و اذیت پست کنند.”

همچنین Google نوشته هایی که مشوق نفرت پراکنی یا حاوی محتوای توهین آمیز هستند را در کامنت ها تحمل نمی‌کند. محتوای توهین آمیز میتواند شامل “محتوای فتنه گر و تحریک کننده” باشد. همچنین گوگل کامنت هایی که شامل اطلاعات شخصی مانند شماره کارت بانکی، سوابق پزشکی و … باشد را نیز پاک می‌کند.

محتوای فریبنده

اگر محتوا مبتنی بر یک تجربه واقعی نباشد، یا مکان یا محصول شما را به طور دقیق نشان ندهد، فریبنده تلقی می‌شود. همچنین اطلاعاتی که محتوای جعل هویت، اطلاعات نادرست، تعامل جعلی و اینچنین موارد باشد، به عنوان محتوای فریبنده می‌شناسد.

محتوای بزرگسال

Google هرگونه محتوایی را که صریحاً از توهین، مسائل غیراخلاقی جنسی، استفاده از تم های بزرگسالان یا خشونت و بداخلاقی که محتوای توهین آمیز بزرگسالان تشکیل شده باشد، حذف می‌کند.

خطرناک و غیر قانونی

محتواهایی که شامل فراخوان برای انجام یک اقدام در مورد محصولات یا خدماتی است که امکان مواجه آنها محدودیت های قانونی وجود داشته و یا محتوایی که فعالیت‌های خطرناک را تبلیغ می‌کند، واجد شرایط حذف توسط Google هستند. همچنین محتوای نامناسبی که برای دیدن کودک امن نیست نیز شامل این دسته بندی می‌شود.

مجموعه سرچ لند آماده ارائه خدمات سئو و ارتقا سایت در نتایج جستجو به مشتریان گرامی و دیده شدن بهتر کسب و کارشان می‌باشد.

کیفیت اطلاعات

همانطور که قبل تر به آن اشاره کردیم، خط مشی قوانین نظرات گوگل بیان می‌کند که نظر باید بر اساس تجربه فردی و سوالی که پرسیده می‌شود نیز باید در مورد تجربیات در یک مکان خاص باشد. در نتیجه محتوایی که سیاسی، ناسزا، اطلاعات مربوط به کوید 19 و دیگر موارد غیرمجاز باشد، حذف می‌گردد.

ناگفته نماند که تبلیغات یک محصول، سرویس و یا بخش از کسب و کار در نظرات گوگل مپ مجاز نمی‌‌باشد. در نهایت اگر کسب و کار شما دارای نظرات منفی در گوگل می‌باشد، دلیلی برای حذف آنها نیست. در عوض اگر کامنت های آنلاین شما شامل یکی از موارد ذکر شده در بالا باشد، می‌توانید درخواست حذف آنها را ثبت کنید.

نظرات گوگل چیست؟

شاید تعریف این مورد ساده و مشخص باشد. اما با وجود فهرست‌های بی‌شمار کامنت های آنلاین، بهتر است توضیح دهیم که چه چیزی یک نظر در Google نامیده می‌شود. ریویو های گوگل به کسب و کار شما کمک می‌کند که هر آنچه مشتری ها در مورد برند شما فکر می‌کنند و آنچه که مشتری های بالقوه شما نیاز دارند، نمایش دهید.

گزارش پاک کردن نظرات بد در گوگل

این نظرات در پروفایل گوگل بیزینس شما در سرچ های گوگل مپ نمایش داده می‌شوند. این نقد ها و نظر ها از یک سیستم رتبه دهی بر اساس ستاره ها استفاده می‌کنند، که مشتری ها می‌توانند از 1 تا 5 یکی را به عنوان رتبه به خدمات یا محصولات شما انتخاب کنند.

همانطور که می‌توانید حدس بزنید، رتبه 5 ستاره نشان دهنده این است که مشتری از خدمات و محصولات شما و تجربه ای که با برند شما داشته، بسیار راضی بوده است. در مقابل، رتبه 1 ستاره نشان دهنده نارضایتی و تجربه منفی افراد از کسب و کار شما می‌باشد.

برای مشاهده نظرات در پروفایل Google بیزینس، روی لینک آبی که نشان دهنده تعداد نظرات گوگل مپ است کلیک (یا لمس) کنید. سپس تفکیک تعداد رتبه‌بندی‌ها به ازای هر ستاره و کلیدواژه‌های برتر استفاده شده در ریویو ها را مشاهده می‌کنید و در ادامه، تمام کامنت ها برای آن مکان خاص را خواهید دید. همچنین می‌توانید نظرات را بر اساس مرتبط ترین، جدیدترین، بالاترین رتبه‌بندی و پایین‌ترین رتبه‌بندی مرتب کنید.

پرچم گذاری نظرات نامطلوب گوگل

آیا می‌توان نظرات گوگل مپ را پاک کرد؟

Google به کسب و کارها اجازه نمی دهد نظرات را در پروفایل Google بیزینس خود حذف کنند. این سبب میشود تا کسب و کارها نتوانند نظرات و کامنت های منفی در مورد تجربه بد مشتری ها را حذف کنند. برای حذف ریویو های گوگل، شخصی که نظر را نوشته است می‌تواند نظر را حذف کند، یا یک کسب‌وکار می‌تواند از Google بخواهد یک نظر نامناسب را حذف کند. در اینجا مراحلی که باید برای پرچم گذاری و فلگ کردن نظرات گوگل مپ انجام دهید، نام می‌بریم.

نحوه پرچم گذاری یک نظر در Google Maps

  • وارد Google Maps در دستگاه (پی سی، موبایل و …) خود شوید.
  • پروفایل کسب و کار Google خود را پیدا کنید.
  • نظری را که می‌خواهید، پرچم گذاری (فلگ) کنید را پیدا کنید.
  • گزینه بیشتری را انتخاب کرده و به‌عنوان نظر نامناسب پرچم گذاری کنید.

چگونه یک نظر در جستجوی گوگل را فلگ گذاری کنیم

  • از طریق دستگاه خود وارد Google شوید
  • پروفایل کسب و کار Google خود را پیدا کنید.
  • روی Google Reviews کلیک کنید.
  • نظری را که می‌خواهید پرچم گذاری کنید پیدا کنید.
  • گزینه بیشتر و سپس گزینه گزارش بررسی را انتخاب کنید. سپس نوع تخلفی را که می‌خواهید گزارش کنید مشخص کنید.
  • گوگل نیز اقدامات احتیاطی ریویو ها و بررسی آنها را انجام می‌دهد.
  • به طور خودکار یک ریویوی نامطلوب یا جعلی را شناسایی کرده و آن را خود به خود حذف می‌کند.

یادداشت های گوگل

این اقدامات به بهبود تجربیات افراد در Google کمک می‌کند و به آنها اطمینان می‌دهد، نظراتی که می‌بینند معتبر، مرتبط و مفید هستند. هنگامی که یک پست را برای حذف در پروفایل گوگل بیزینس خود پرچم گذاری می‌کنید، بهتر است بدانید که حذف آن ممکن است تا چند روز طول بکشد.

آیا گوگل نظرات را حذف می کند؟

چه کسب و کار شما بازخورد مثبت یا منفی دریافت کند، تیم خدمات مشتری شما باید به همه نظرات پاسخ دهد. فراموش نکنید که پاسخ به نظرات و کامنت های مشتریان، نشان دهنده این است که شما به تجربیات آنها اهمیت داده و سعی میکنید که بهترین تجربه را به آنها ارائه دهید.

دقت کنید که برای هر نقدی که دریافت میکنید، جواب درست و مناسبی باید انتخاب کنید.. مخصوصاً نقد های منفی در گوگل مپ که میتوانید در آنها برداشت مشتری از کسب و کارتان را تغییر دهید، سریعاً پاسخ دهید. این نکته حتی در مورد ریویو های نامطلوب نیز صدق میکند. حتی اگر منتظر هستید تا گوگل آنها را حذف کند.

مطالب مشابه :

برندسازی چقدر در بهبود سئو سایت تاثیر گذار است ؟

۶ تکنیک موثر برای ارتقا رتبه در گوگل مپ

سوالات متداول

برای اینکه از Google بخواهید یک ریویو نامناسب را از پروفایل کسب و کار شما حذف کند، باید آن نظر را گزارش کنید. گوگل می‌تواند نظراتی را که قوانینش را نقض می‌کنند حذف کند.
در واقع، شما نمی‌توانید نظرات گوگل را خاموش کنید. کامنت های «Google My Business» به هر کسی که حساب Gmail دارد اجازه می‌دهد برای کسب‌وکار شما کامنت گذاشته و نظر خود را بدهد. بنابراین اگر نگران شهرت خود و کسب و کارتان هستید، راه حل ساده است. سعی کنید خدمات بهتری ارائه داده و از مشتریان خود بخواهید تا نظراتشان را در مورد شما بنویسند.
حذف نظرات نادرست در گوگل به زمان نیاز دارد. این مدت می‌تواند از پنج روز تا 20 روز طول بکشد. در آن زمان، امکان دارد افراد زیادی پروفایل برند شما را ببینند و ندانند که نظرات منفی، جعلی هستند.
دقت کنید که نظرات گوگل دائمی نیستند. نویسنده نظر میتواند کامنت خود را حذف کرده و یا آنرا تغییر دهد. اما مهمترین عمل این است که با پاسخ درست به این نظرات منفی و همچنین خدمات دهی بهتر، نظر مشتری های ناراضی را نیز تغییر دهید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *