×

ارتقا پیج اینستاگرام

3.9/5 - (7 امتیاز)

فالوورهای اینستاگرام شما چیزی بیش از تعداد هستند. آنها اعضای جامعه آنلاین شما به حساب می آیند. ارتقا پیج اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند ترافیک سایت خود را افزایش دهید. فروش بیشتری داشته باشید یا حتی شما را به یک فرد تاثیرگذار نوآور تبدیل کند. پس اگر به دنبال افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و جذب دنبال کننده واقعی بیشتری هستید. حتما تا انتهای این مقاله را خوانده و به تمامی موارد آن عمل کنید.

15 روش اصولی رشد پیج اینستاگرام (بدون احتساب اسپم یا ربات)

  1. ساخت پروفیل تاثیر گذار
  2. ساختن Reels کوتاه، تاثیرگذار و جداب
  3. نوشتن کپشن های کوتاه و مفید
  4. هشتگ گذاری هدفمند
  5. برگزاری کمپین، مسابقه و در نظر گرفتن هدایا
  6. شراکت با اینفلوئنسر ها و برندها
  7. ساختن محتواهایی که قابلیت اشتراک گذاری بالا دارند
  8. ایجاد یک کسب و کار ارزشمند و پر مخاطب
  9. تبلیغ اکانت در کانال ها و پیج های مختلف و پر بازدید
  10. برگزاری چالش های اینستاگرامی
  11. تبلیغ محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) با هشتگ
  12. ساخت محتوای در دسترس (مثلا دارای زیرنویس) برای همه اقشار ( کم شنوا و …)
  13. داشتن نظم در تولید محتوا و استمرار
  14. به کارگیری کلمات کلیدی هدفمند
  15. همکاری در پست‌ها و Reelsهای فید

چگونه فالوور اینستاگرام بیشتری داشته باشیم؟

اولین قدم در راستای رشد پیج اینستاگرام شما بعنوای یک فروشگاه آنلاین و ویترینی از خدمات و یا محصولات شما، جذب فالوور های واقعی و ارگانیک می باشد. اگر می‌خواهید فالوورهای بیشتری کسب کرده و پیج اینستاگرام خود را ارتقا دهید. در اینجا 15 استراتژی مهم و اثبات شده را نام برده ایم که باید برای اکانت خود انجام دهید.

  1. پروفایل خود را طوری بسازید که تاثیر گذار باشد
  2. روی فیلمک های اینستاگرام یا Reels ضربه بزنید
  3. زیرنویس یا همان کپشن های پست خود را برای جستجو بهینه کنید
  4. یک استراتژی برای انتخاب هشتگ های مناسب داشته باشید
  5. هدایای اینستاگرامی
  6. با اینفلوئنسرها و برندها شریک شوید
  7. محتوای با قابلیت اشتراک گذاری بالا (از جمله میم ها) ایجاد کنید
  8. ایجاد یک کسب و کار با ارزش
  9. حساب خود را در کانال های مختلف تبلیغ کنید
  10. ایجاد چالش اینستاگرامی
  11. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را با یک هشتگ برند تشویق کنید
  12. محتوای خود را در دسترس همه مخاطبان قرار دهید
  13. به طور مداوم پست بگذارید
  14. کلمات کلیدی را به قسمت نام بیو خود اضافه کنید
  15. در پست های فید با دیگران همکاری داشته باشید

۱- پروفایل خود را طوری بسازید که تاثیر گذار باشد

داشتن یک فید اینستاگرام که به خوبی برنامه ریزی شده باشد، به طوری که به وضوح جایگاه شما را به نمایش دهد. کلیدی برای تبدیل بازدیدکنندگان پروفایل به فالوور است. فراموش نکنید وقتی شخصی وارد پیج شما می‌شود، شما می‌خواهید فوراً بفهمد حساب شما راجع به چیست.

برای ایجاد زیبایی‌شناسی Grid ها می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید. مکان پست هایی که قبلا روی پیج گذاشته‌اید را تغییر دهید تا از نظر ظاهری و رنگ بندی نیز صفحه ای زیبا داشته باشید. برای اینکار می‌توانید از یک ابزار برنامه‌ریز بصری برای تنظیم شبکه اینستاگرام خود استفاده کنید. در نظر بگیرید که پست‌های شما در مجموع چگونه برای دیگران به نظر می‌رسند و وقتی شخصی برای اولین بار وارد پروفایل شما می‌شود چه حسی می‌گیرد.

نقش ریلز در رشد پیج اینستاگرام

۲- Reels کوتاه، تاثیرگذار و جذاب بسازید

اگر هنوز Reels ها را به اشتراک نمی‌گذارید، ممکن است فرصت بزرگی را برای افزایش تعداد فالوورهای اینستاگرام خود از دست بدهید. Reels (ویژگی ویدیوی حلقه‌ای و کوتاه) هنوز یکی از موثرترین راه‌ها برای دستیابی به مخاطبان جدید در برنامه است.

برخلاف بسیاری از تجربه‌های اینستاگرام، به بینندگان در فید Reels، محتوایی نمایش داده می‌شود که به آن علاقه زیادی دارند. این محتوا هم به کاربرانی که آن پیج را دنبال می‌کنند و هم آنهایی که دنبال نمی‌کنند، نشان داده می‌شود. این بدان معناست که Reels هایی که ایجاد می‌کنید به راحتی می‌توانند به فراتر از فهرست فالوورهای شما برسند. همین موضوع به تنهایی موجب افزایش دیده شدن شما و در نتیجه افزایش تعداد فالوورهای پیج اینستاگرام می‌شود.

ترفندهای ساخت ریلز موفق

  • از کلمات کلیدی و هشتگ‌ها در زیرنویس‌های Reels استفاده کنید که محتوای ویدیوی شما را دقیقاً توصیف می‌کنند
  • از صداها و آهنگ های پرطرفدار استفاده کنید
  • Reels های خود را کوتاه و سریع نگه دارید تا بازدیدهای تکراری را تشویق کنید
  • محتوای بکر و خاص ایجاد کنید
  • متن روی صفحه را برای بینندگانی که بدون صدا تماشا می کنند اضافه کنید
  • فیلمبرداری را با کیفیت بالا انجام دهید (به جای آپلود محتوا با واترمارک TikTok)
  • حتی اگر نام تجاری یا کسب و کار شما برای Reels مناسب نباشد، هنوز راه هایی برای موفقیت وجود دارد.
  • راه های پرطرفدار را آزمایش کنید. ویدیو های پشت صحنه برای دنبال کنندگان بگیرید و یا حتی قبل و بعد از محصول را در صفحه خود به اشتراک بگذارید.

۳- ارتقا پیج اینستاگرام به کمک کپشن ها

بهینه سازی پست های اینستاگرام برای جستجو کنندگان هدف، می‌تواند یک روش ارتقا پیج اینستاگرام و افزایش فالوور باشد. به دنبال به‌روزرسانی اخیر اینستاگرام، کاربران انگلیسی زبان در ۶ کشور اکنون می‌توانند اینستاگرام را با استفاده از کلمات کلیدی جستجو کنند.

به گفته یکی از سخنگویان اینستاگرام، تیم چندین فاکتور از جمله نوع محتوا، کپشن ها، زمان ارسال و موارد دیگر را در نظر می‌گیرد. تا نتایج مرتبط را نشان دهد. در نتیجه این نکته را فراموش نکنید که از کپشن های مناسب در پست ها و همچنین Reel استفاده کنید.

روش جذب فالوور در اینستاگرام

۴- نقش هشتگ در ارتقا پیج اینستاگرام

برای ارتقا پیج اینستاگرام، هشتگ ها یکی از بزرگترین ابزارهای رشد در اختیار شما هستند. بنابراین هرگز نباید از آنها غافل شوید. پس از بررسی هایی که در این زمینه انجام داده‌اند، این نتیجه به دست آمده که اگر تعداد هشتگ های مرتبط را بیشتر کنید، در نتیجه منجر به افزایش فالوور می‌گردد. حتما تاکید می‌شود تا از هشتگ های مرتبط علاوه در زیر پست ها، در بایو و همچنین Reels استفاده کنید تا بیشتر در جستجوی کاربران دیده شوید.

در این رابطه دقت داشته باشید از هشتگ های مفید با اعتبار های مختلف استفاده کنید. در کنار هشتگ هایی که تعداد بالایی پست مربوط به آنها وجود دارد، حتما از هشتگ های کم اعتبار تر اما مرتبط نیز استفاده کنید. اهمیت هشتگ گذاری زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانید افرادی که از وجود پیج شما اطلاعی ندارند و فالور شما نیستند.، با کمک هشتگ و نام محصول یا خدمات شما می توانند شما را در بین انبوهی از پیج های اینستاگرامی رقیب پیدا کرده، از شما خرید کنند.

۵- هدایای اینستاگرامی

یکی از راه های جذب فالوور، میزبانی هدیه های اینستاگرامی است. اگر در این زمینه با استراتژی مناسبی حرکت کنید، می‌توانید به هزاران دنبال‌کننده جدید بالقوه دسترسی پیدا کنید. در عین حال اجتماع قوی‌تری در اطراف برند خود ایجاد کنید.

برای اینکار مطمئن شوید که برای ورود کاربران به مسابقه، الزامات لازم را مشخص کرده اید. این الزامات شامل برچسب زدن (Tag) دوست در نظرات، اشتراک گذاری در استوری اینستاگرام و دنبال کردن حسابتان است.

هدایای اینستاگرام زمانی مفیدتر واقع می‌شوند که با مشارکت سازنده یا برندی که مخاطبان هدف شما را به اشتراک می‌گذارد میزبانی شود. که این کار ما را به سمت استراتژی بعدی خود برای جذب فالوورهای بیشتر در اینستاگرام می‌برد.

۶- با اینفلوئنسرها و برندها شریک شوید

مشارکت با اینفلوئنسرها و برندهای همفکر یک معامله‌ی برد-برد بزرگ است. می‌توانید از تداعی برند سود ببرید و به مجموعه جدیدی از فالوورهای بالقوه دسترسی پیدا کنید. برای مثال، یک خرده‌ فروش لوازم آرایشی با یک مقصد خلوتگاه لوکس همکاری می‌کند. تا به فالوورهای خود فرصتی برای برنده شدن در یک مسافرت و استراحت منحصر به فرد ارائه دهد.

به طور مشابه، لازم نیست برای تأثیرگذاری با اینفلوئنسرهای بزرگ کار کنید. اینفلوئنسرهای کوچک تر معمولاً راحت تر با شما همکاری می‌کنند. (مگر اینکه تعداد فالوورهای شما زیاد باشد. در این صورت باید با اینفلوئنسر بزرگ همکاری کنید). معمولاً این دسته، نرخ پایین تری برای پست ها و استوری های حمایتی دریافت می‌کنند.

توجه

نکته ای که اینجا نباید آنرا فراموش کنید این است که برای ارتقا پیج اینستاگرام و افزایش فالوور نباید با هر پیجی همکاری کرده و یا در آنجا تبلیغ کنید. زیرا نرخ تبدیل بازدید کنندگان به فالوور بالقوه می‌تواند متفاوت باشد. بهترین گزینه این است که با پیج هایی که همکاری کنید که کسب و کار و موضوع آنها با کسب و کار شما مرتبط باشند.

افزایش بازدید اینستاگرام

۷- ایجاد محتوای با قابلیت اشتراک گذاری بالا (از جمله میم ها)

هنگامی که نوبت به دستیابی به مخاطبان جدید می رسد، ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری، گزینه ای عالی برای شروع است. نقل قول‌های الهام‌بخش، پست‌های آموزنده و میم‌های متداول، همه قالب‌های آزمایش‌شده هستند. فقط یک پست وایرال می‌تواند به سرعت به هزاران نفر برسد. میم‌ها مخصوصاً برای ایجاد دسترسی و وایرال شدن ساخته شوند. بخصوص زمانی که به چیزی که در فرهنگ عامه پرطرفدار است اشاره دارند.

MEME ها اغلب خنده دار یا بسیار ماهرانه ساخته می‌شوند. معمولاً ترکیبی از متن و تصویر (یک عکس، GIF یا ویدیو) دارند. برای ایجاد یک میم فوق‌العاده موفق، سعی کنید تعادلی بین تصاویر متداول که با آن‌ها کار می‌کنید، احساسات مخاطبان هدف و جایگاه برندتان پیدا کنید. توجه داشته باشید که هر چه میم شما با جامعه هدف شما (کسب و کار یا موضوع پیج) بیشتر مرتبط بوده و فالوور ها با آن ارتباط برقرار کنند.، احتمال به اشتراک گذاری آن بیشتر و بیشتر می شود.

۸- کسب و کار با ارزش ایجاد کنید

اگر ندانید که فلان مغازه چه چیزی می‌فروشد، آیا وارد می‌شوید؟ احتمالا نه، درست است؟ خب، همین اصل در مورد اکانت اینستاگرام شما نیز صدق می‌کند. داشتن یک پیشنهاد ارزشمند و مهم (خواه نکات استایل، نقل قول های الهام بخش یا محتوای سبک زندگی باشد) برای تبدیل بازدیدکنندگان پروفایل شما به دنبال کننده ضروری است. با این حال، این بدان معنا نیست که همه محتوای شما دقیقاً یکسان باشد.

مجموعه سرچ لند توصیه می‌کند بر روی 3 تا 5 رکن محتوایی که به کسب و کار و هدف شما مرتبط هستند تمرکز کنید. بنابراین می‌توانید بدون کاهش ارزش صفحه، تنوع را به برنامه محتوای خود اضافه کنید.

۹- تبلیغ اکانت اینستاگرام در کانال های مختلف

اگر به دنبال راه‌های اضافی برای افزایش فالوور اینستاگرام خود هستید، تبلیغ متقابل حساب خود در سایر پلتفرم‌ها مکان خوبی برای شروع است. TikTok، Twitter، Youtube، Website چند پلتفرم اصلی برای تبلیغ متقابل حساب اینستاگرام شما هستند.

در TikTok، یکی از اولین کارهایی که می‌توانید برای اطمینان از ترافیک اینستاگرام انجام دهید، اتصال حساب اینستاگرام خود به TikTok است. سپس می توانید چند TikToks ایجاد کنید که بینندگان را تشویق می کند تا روی پروفایل شما کلیک کنند. اگر TikTok بخشی از استراتژی بازاریابی شما نیست، می توانید از طریق روش های زیر سایر افراد را به پیج اینستاگرام خود هدایت کنید:

  • وب سایت
  • خبرنامه ایمیل
  • پادکست یا پلتفرم های اجتماعی دیگر

۱۰- رشد پیج با چالش های اینستاگرامی

چالش های اینستاگرام همیشه محبوب بوده‌اند. (چالش سطل یخ در سال 2014 یادتان هست؟) اکنون این چالش ها بیشتر در Reels های اینستاگرام دیده می شوند. ایجاد یک چالش موفقیت آمیز، می‌تواند موجب ارتقا پیج اینستاگرام شما شد. ضمنا آن را به هزاران یا حتی میلیون ها دنبال کننده بالقوه برساند.

برای بهترین نتایج، مطمئن شوید که شرکت در آن تا حد امکان آسان است. در نهایت یک هشتگ مارک دار ایجاد کنید تا چالش را با برند خود مرتبط کرده باشید و به این فکر کنید که مردم از شرکت در چه چیزی لذت خواهند برد.

۱۱- تبلیغ محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) با هشتگ

تشویق فالوورهایتان به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند و افزایش فالوور اینستاگرام شما است. اشتراک گذاری UGC بسیار آسان است! فالوورها می‌توانند از هشتگ برند شما استفاده کنند. یا برند شما را در استوری ها و پست های خود تگ کنند.

۱۲- محتوای خود را در دسترس قرار دهید

بیش از 430 میلیون نفر در جهان ناشنوا یا کم شنوا هستند. در حالی که حداقل 2.2 میلیارد نفر دچار اختلال بینایی هستند. در اینجا چهار راه ساده برای دسترسی بیشتر و رشد حساب اینستاگرام خود، آورده شده است:

  • اضافه کردن زیرنویس یا متنی به محتوای ویدیویی (از جمله ویدیوهای اینستاگرام، استوری‌ها و Reels ها)
  • کپشن جایگزین توصیفی را به صورت دستی برای پست های اینستاگرام خود بنویسید
  • جزئیات بصری را در طول داستان ها و ویدیوها به صورت کلامی بیان کنید
  • هر کلمه را در هشتگ های اینستاگرام با حروف بزرگ بنویسید.

نکته: اینستاگرام اخیراً زیرنویس‌های تولید شده خودکار را به 16 زبان برای استوری‌ها منتشر کرده است. بنابراین دسترسی بیشتر به محتوای شما آسان‌تر از همیشه است.

روش افزایش فالوور اینستاگرام

۱۳- رشد پیج با نظم و استمرار

وقتی صحبت از رشد در اینستاگرام می‌شود، ثبات مهمترین نکته است. فراموش نکنید که یکی از نکات کلیدی این است که حساب هایی که بیشتر پست می‌گذارند، معمولاً دنبال کنندگان بیشتری دارند. با این حال، ایجاد محتوای با کیفیت که برای مخاطبان هدف شما جذاب و با ارزش باشد، همیشه بر کمیت اولویت دارد.

۱۴- اهمیت کلمات کلیدی در اینستاگرام

آیا می‌دانستید یکی از راه های افزایش فالوور اینستاگرام، اضافه کردن کلمات کلیدی در قسمت Bio است؟ دقت کنید که این کلمات توسط کاربران جستجو می‌شوند. در نتیجه باید کلمات کلیدی هدف را به درستی انتخاب کنید تا مخاطبان مورد نظرتان را جذب کنید. به عنوان مثال، اگر برند شما در کارهای هنری سفارشی تخصص دارد. ممکن است بخواهید کلمات کلیدی مانند “هنر” یا “آثار هنری” را در قسمت نام خود بگنجانید.

تیم سرچ لند توصیه می‌کند به این فکر کنید که جایگاه شما چیست؟ در کدام صنعت هستید؟ چه کسی را هدف قرار می‌دهید؟ و چه راه حلی به مخاطبین ارائه می‌دهید؟ “در صورتی که شک دارید، عبارت مورد نظر را در نوار جستجو در اینستاگرام قرار دهید. سپس ببینید چه نتایجی نشان داده می‌شود.”

۱۵- همکاری در پست‌ها و Reelsهای فید

با ویژگی Instagram Collabs، کاربران می‌توانند پست‌های فید اینستاگرام (و Reels) را به کمک یکدیگر بنویسند. این روش راه کاملا جدیدی را برای دستیابی به مخاطبان جدید باز می‌کنند. به این ترتیب، می‌توانید دیدگاه‌ها، لایک‌ها و نظرات را به اشتراک بگذارید و می‌توانید از جوامع یکدیگر استفاده کنید. اما برای اینکه این ویژگی کار کند، باید مطمئن شوید که محتوا برای هر دو حساب مفید است.

ویژگی همکاری اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که از شخصی برای همکاری در یک پست فید یا Reels دعوت کنید تا بتواند محتوا را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارد.

برای ارتقا پیج اینستاگرام اساساً، می‌توانید با یک کاربر اینستاگرامی همکار خود محتوا بنویسید و پست در هر دو پروفایل شما نمایش داده می‌شود. رشد اکانت اینستاگرام شما می تواند یک مقدار سخت به نظر برسد. اما اگر تکنیک ها و استراتژی های درست را دنبال کنید، قطعا می توانید فالوورهای اینستاگرام بیشتری داشته باشید. برای این کار باید ترکیبی از ارسال محتوای خلاقانه، هدف قرار دادن مخاطبان مناسب و بهره برداری از ویژگی ها و روندهای جدید را به کار بگیرید.

سوالات متداول

خیر، نیاز به خردی فالوور نیست ! اگر با روش های درست افزایش فالوور آشنا باشید، با انجام آنها می‌توانید پیج خود را ارتقا داده و در فید افراد مختلف به راحتی دیده شوید.
بهترین روش برای این هدف، استفاده از کپشن های مرتبط در پست ها، استفاده از کلمات کلیدی در قسمت Bio، انتخاب نام مناسب و مرتبط برای پیج و همچنین انتخاب هشتگ های مرتبط با موضوع پیج می‌باشند. انجام این کارها موجب می‌شود تا راحت تر در نتایج جستجو دیده شوید.
تبلیغات در پیج هایی که فالوور بیشتری نسبت به شما دارند و یا اینفلوئنسر ها در افزایش دنبال کنندگان شما تاثیر زیادی دارد. اما توجه داشته باشید که این تبلیغات باید در پیج هایی انجام شوند که با موضوع صفحه و کسب و کار شما، مرتبط باشند. تبلیغات در صفحه های نامرتبط نه تنها نتیجه دلخواهی نخواهد داشت بلکه موجب هدر رفتن هزینه نیز می‌شود.
One thought on “ارتقا پیج اینستاگرام
  • مهر 14, 1402 at 9:07 ق.ظ
    Permalink

    اومدن تو اکسپلور اینستاگرام به نظرم شانسیه

    Reply
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *