×

موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

4.7/5 - (3 امتیاز)

موتور جستجوی گوگل یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین موتور های جستجو در جهان شناخته می‌شود. این موتور جستجو دارای مکانیسم و روش های خاص خود برای درک اطلاعات خواسته شده توسط کاربر دارد. موتور جستجوی Google روزانه تعداد بسیار بسیار زیادی پرس و جو را به کمک الگوریتم های خود پردازش کرده و تلاش می‌کند تا بهترین نتایج ممکن را به کاربران ارائه دهد. در ادامه این مقاله سعی داریم تا طرز کار موتور جستجوی گوگل و اینکه گوگل چگونه کار می‌کند را برای شما توضیح دهیم.

موتور جستجوی گوگل چطور کار میکند

طرز کار موتور جستجوی گوگل چگونه است ؟

سوالی که پیش آمده و ذهن افراد را درگیر می‌کند این است که موتور جستجوی گوگل، عملیات فیلترینگ نتایج خود را چگونه انجام می‌دهد؟

خوب در پاسخ باید گفت که برای رسیدن به نتایج درست و صفحه اول گوگل، مراحل کمی وجود دارند. در این بین جستجوی گوگل از الگوریتم های خود پیروی کرده و اطلاعات موجود در پلتفرم خود ار بررسی می‌کند. به این ترتیب الگوریتم های این برنامه به ارائه بهترین نتیجه برای جستجوی کاربر کمک می‌کند.

موتور جستجوی گوگل به کمک نرم افزارهایی به نام کراولرها (Crawlers) که به طور منظم در وب جستجو می‌کنند، صفحات وبسایت ها را پیدا کرده و آنها را در پایگاه داده خود ذخیره می‌کند. موتور جستجوی گوگل این کار را در 3 مرحله کراولینگ، ایندکسینگ و ارائه نتایج انجام می‌دهد. اما لازم به ذکر است که این 3 مرحله شامل تمامی صفحات وبسایت نمی‌شوند.

کراولینگ Crawling

در این مرحله گوگل متن، عکس و فایل های ویدیویی که کراولرها در سطح وب پیدا کرده اند را دانلود می‌کند.

ایندکسینگ Indexing

در این مرحله گوگل متن ها، عکس ها و فایل های ویدیویی صفحات وبسایت ها را تجزیه و تحلیل کرده و در نهایت آنها را در پایگاه داده خود، ذخیره می‌کند.

ارائه نتایج جستجو Serving search results

زمانی که کاربر یک عبارت یا جستجو می‌کند، گوگل اطلاعات مربوط به موضوع سرچ شده را در پایگاه داده خود پیدا کرده و به کاربر نمایش می‌دهد.

بنابراین می‌توان طرز کار موتور جستجوی گوگل را به طور خلاصه اینگونه توضیح داد که گوگل اطلاعات وبسایت ها را خوانده، ذخیره و آنها را ارزیابی می‌کند. اما سوال اصلی اینجا پیش می‌آید که آنها را چگونه رتبه بندی کرده و به کاربر نمایش می‌دهد.

این نتایج براساس الگوریتم های گوگل به دست آمده و در این مورد، معیارهای زیادی تاثیرگذار هستند. یک کارشناس سئو، باید توانایی بررسی صحیح این موارد را داشته و اطلاعات خود را همیشه در این زمینه بروز نگه دارد. همچنین باید برنامه ریزی و فعالیت های سایت را هم براساس همین معیار ها و الگوریتم ها و تغییرات آنها انجام دهد.

حتما بخوانید !

با شناخت دقیق الگوریتم ها از جریمه شدن سایت خود پیشگیری کنید.

۴ ویژگی یک کارشناس سئو با تجربه و مورد اعتماد

تکنیک هایی برای رشد کانال یوتیوب و افزایش درآمدزایی

برندسازی چه تاثیری در کسب رتبه و افزایش بازدید دارد؟

2 thoughts on “موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟
  • شهریور 1, 1401 at 10:57 ق.ظ
    Permalink

    مفید و مختصر و البته عالی بود

    Reply
    • بهمن 9, 1401 at 2:17 ب.ظ
      Permalink

      درود بر شما
      خوشحالیم که از مطالب ما راضی هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *