×

استراتژی محتوا تنها راه موفقیت در سئو نیست !

4.7/5 - (6 امتیاز)

راه های موفقیت در سئو کدامند؟ رند فیشکین قبلا در وایت برد فرایدی در رابطه با مرگ لینک بیلدینگ صحبت کرده است. با اینکه بازاریابی محتوا یک استراتژی قدرتمند می باشد اما تنها راه پیروزی در بازاریابی نیست. در این بخش از وایت برد فرایدی، رند فیشکین قصد دارد در رابطه با باقی ماندن در رقابت بدون سرمایه گذاری بر محتوا ادامه تکنیک هایی را آموزش دهد.

وقتی سایت مورد نظر خود را طراحی و راه اندازی نمودید به منظور بهبود محتوای آن بایستی زمان نسبتا زیادی را صرف نمائید. تولید محتوای سایت شما بر اساس نوع محصول و خدمات و همچنین با شناخت از مخاطب یا مشتریان، اصلی ترین مراحلی است که باید طی کنید. اما برای آنکه در امر سئوی سایت موفق شوید تنها تولید محتوا کافی نیست. همچنین به کار گیری تکنیک های سئو نیز نمی توانند به تنهایی تاثیر کافی برای بهبود رتبه های وبسایت داشته باشند. اما آنچه مهم است بررسی آمار کلی از وضعیت وبسایت شما و مقایسه آن را رقبا می باشد. به دست آوردن این آمار و ارقام تنها در سایه ابزارهای قدرتمند و نسبتا دقیقی مانند Google Search Console و Google Analytics مقدور خواهد بود.

 

راهکارهای موفقیت در پروژه های سئو

در هفته های گذشته در رابطه با جایگزینی روش کسب لینک (Earn Link) با لینک سازی (Link Building) در سئو صحبت کردیم. بدون شک این موضوع یک مفهوم خیلی مهمی بود. اما با بازخورد هایی که در کامنت ها و توییت ها از کاربران بعد از منتشر شدن وایت برد فرایدی گرفته شد، اغلب سئوکاران معتقدند این غیر منصفانه است که تنها راه موفقیت در سئوی روز بازاریابی محتوا باشد.

بازاریابی محتوا یک مسیر قدرتمند و محبوب هست اما تنها روش نیست. رقابت با افرادی که در بازاریابی محتوا قوی هستند رقابت سختی خواهد بود.

دیجیتال مارکتینگ بدون استفاده از استراتژی محتوا

من می خواهم در بازاریابی وب فعالیت داشته باشم اما نمی خواهم روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنم. برای مثال مجموعه هایی مثل Washington Partners here is Seattle, commercial real estate brokers که جزو استارت آپ های Moz هستند. فعالیت آنها در وب عالی نیست. در واقع آنها هیچ محتوایی ایجاد نمی کنند. آنها وبلاگ یا اکانت توییتری ندارند. این مجموعه ها روی دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری نکردند. آنها هیچ کدام از روش های کلاسیک سئو را انجام نمی دهند.

راهکارهای موفقیت در پروژه های سئو

اما آنها رنک بالایی دارند چرا که از تبلیغات دهان به دهان استفاده می کنند. این نوع تبلیغات اطلاعات خوبی به کاربران ارائه می دهد. برای مثال فرض کنید یک خونه میخواهید اجاره کنید و زیر پروفایل آن خونه نظری مثل: “خانه وموقعیت و شرایط خوبی دارد اما صاحبخانه سخت گیر و بداخلاقی دارد” را مشاهده می کنید. این نظر می تواند تا حد زیادی روی تصمیم شما اثرگذار باشد.

اگر شما پروفایل آنها را نگاه کنید همه کاربران خدمات آنها را تایید می کنند. این حمایت کاربران به دلیل محتوای آنها نیست. بخاطر اینکه کارشان را عالی انجام میدهند، مردم آنها را به یکدیگر معرفی می کنند.

استفاده از تبلیغات کلاسیک در برندسازی

برند سازی آفلاین یک راه دیگر از راه های موفقیت در سئو است! خیلی از برندهای آفلاین هستند که با تبلیغات آنلاین و آفلاین خود توجه مردم را به برند خود جلب می کنند. برای مثال شرکت های بیمه بزرگ، برندهای ورزشی و حتی برندهای الکترونیکی را تصور کنید. آنها لزوما روی محتوا سرمایه گذاری نمی کنند. برخی از آنها شاید سرمایه گذاری هم انجام بدهند. اما بخش اصلی تبلیغات خود را در بنرها، فیلم ها و سایر روش های تبلیغات کلاسیک است.

افرادی که این قابلیت را دارند که در تبلیغات موفق عمل کنند و توجه مخاطبین زیادی را به خود جلب نمایند، لازم نیست لزوما بر روی سئو تمرکز زیادی نموده باشند.

  • کسانی که در تبلیغات خلاق و مبتکر باشند.
  • کسانی که میتوانند توجه دیگران را به خود جلب کنند.
  • کسانی که یک میلیون نفر را برای دنبال کردن فیلم هایشان در یوتیوب دارند.
  • محصولات و خدمات Inherently viral

برای مثال SurveyMonkey یک مثال خوبی از همین مورد است. احتمالا اولین باری که از آن استفاده می کنید زمانی است که فردی برای شما فرم نظر سنجی ارسال کند. در فرم نظرسنجی متن “قدرت گرفته از SurveyMonkey” نوشته شده است و به شما پیشنهاد می دهد نظرسنجی به خصوص خود را بسازید. در حال حاضر رنک خوبی دارند چرا که مدت زمان زیادی است در حال فعالیت هستند. اما بازاریابی محتوای زیادی انجام نمی دهند و روی کسب رتبه در جستجوگرها سرمایه گذاری نمی نمایند. آنها محصولی inherently viral دارند که خود به خود در حال منتشر شدن است.

پلتفرم هایی مثل پینترست را در نظر بگیرید که فضایی برای اشتراک گذاری محتوا و نظرات هستند. این inherently viral products and services تمایل دارند خیلی خوب عمل کنند بدون اینکه خودشان روی محتوا سرمایه گذاری کنند.

ایجاد اجتماع و تعامل برای بهبود سئو سایت

ایجاد اجتماع و تعامل

چند برند هستند که به خوبی از این روش استفاده می کنند. آنها در اصل روی تولید محتوا سرمایه گذاری نمی کنند و یا روی سایت یا روی اجتماع خود سرمایه گذاری می نمایند. از طریق اجتماع یعنی از طریق فیسبوک ، توییتر، لینکدین، بلاگ و … و به شدت روی اجتماع مورد نظر خود فعالیت می کنند. هکر نیوز از دیگر بخش های همین مضوع است. در واقع یک پلتفرمی را برای بستر تولید محتوا انتخاب می کنند.

یک مثال قوی از همین مورد سایت Stack Exchange می باشد. در اینجا مشاهده می کنیم که معمولا محتوای زیادی را خودشان ایجاد نمی نمایند. بلکه همه محتوا توسط کاربرانشان ایجاد می شود و آنها تنها گاهی شرکت می کنند. به همین دلیل محتوای زیادی برایشان تولید می شود اما در واقع خودشان تولید کننده محتوا نیستند و کاربرانشان را در تولید محتوا درگیر می کنند. این بدان معناست که لینک های زیادی را بدست می آورند و رنک خود را ارتقا می دهند. گیت هاب GitHub از دیگر موارد مشابه است.

آیا باید به تولید محتوا برای سایت بپردازیم ؟

اگر تصور می کنید تولید محتوا تنها مسیری نیست که باید طی کنید و تنها راه کسب رتبه در گوگل نیست، باید از خود بپرسید:

  • توانایی شما چیست ؟
  • نقاط قوت شما از نظر بازاریابی خدمات یا محصول چیست ؟
  • دوست دارید چه کاری انجام بدید ؟
  • علاقه به  نوشتن وبلاگ دارید ؟
  • آیا شرکت در توییتر را میپسندید ؟
  • عاشق اظهار نظر در فرم ها هستید ؟
  • اگر پاسخ شما در نهایت خیر است، ….  مسیر خودتان را انتخاب کنید!

راه موفقیت خود را در سئو پیدا کنید

آیا شما دوست دارید که به صورت حضوری با افراد مختلف در ارتباط باشید و به آنها تجربه ای عالی در زمینه خدمات مشتری ارائه بدهید؟ این مسیر یک مسیر درست است.

توانایی و شرایط انجام چه کاری را دارید ؟

برای بسیاری از افراد محدودیت هایی وجود دارد. محدودیت هایی که توسط مدیر مجموعه یا قوانین صنایع خاص ایجاد می شوند. در این صورت باید بپرسید :

  • چرا رقبای من در اجرای ایده موفق نمی شوند ؟
  • روی چه بخش هایی سرمایه گذاری نکرند ؟

این کار در دینای سئو خیلی کار خوبی می تواند باشد. در دنیای بازاریابی محتوا افراد زیادی هستند که در حال فعالیت هستند و به نوعی فضای اشباع شده است. اما در حوزه های دیگر اینطور نیست. شاید این حوزه ها برای سرمایه گذاری و موفق شدن بهتر باشند. ممکن است لزوما از روش های کلاسیک نباشد.

جمله “من توانستم با لینک خوب و anchor text خوب به پیج و سایت خودم رتبه خوبی را در گوگل بگیرم” یکی از روش های کسب رتبه است.

اگر می خواهید به تولید محتوا و لینک سازی بپردازید، مقاله ارزش لینک را حتما مطالعه کنید !

به یاد داشته باشید بازاریابی دیجیتال در وب فقط جستجو، فقط شبکه اجتماعی و فقط محتوا نیست؛ بلکه همه این موارد است. اگر مایل به سرمایه گذاری در این بخش ها باشید میتواند سرمایه گذاری خوبی برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *