×

فرآیند سئو سایت

4.8/5 - (20 امتیاز)

در این مطلب به توضیح مراحل بهینه سازی و فرایند سئو سایت می پردازیم. سئو در زبان انگلیسی مخفف کلمات Search Engine Optimazition به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد.  اکثر کاربران در نتایج جستجوی خود فراتر از صفحه اول نمیروند. فرآیند سئو سایت یعنی بهبود عملکرد سایت با توجه به معیار های گوگل. الگوریتم های گوگل معیار های زیادی برای رتبه بندی سایت دارد که برای کسب رتبه و سئو سایت نیاز به دانش و اطلاعات کافی در این زمینه داریم.

مراحل سئو سایت چیست ؟

مراحل سئو سایت چیست ؟

سئو مجموعه فرایند هایی است که در تولید مطالب، طراحی سایت، طراحی قالب و هر فعالیتی که مربوط به سایت باشد، انجام می دهیم. تا جایگاه بهتری در صفحه نتایج کسب کرده و ترافیک سایت را افزایش دهیم. این کار امری زمانبر است و نیاز به یک متخصص سئو دارد.

فرایند سئو چیست ؟

اولین قدم در فرایند بهینه سازی سایت ، بررسی کلی سایت می باشد. این بررسی ساختار کلی سایت و محتوای آن را مشخص می کند. در مرحله بعد باید کلمات کلیدی هدف سایت و رقبای آن مشخص شود. میتوانید از پیشنهاد های مرتبط گوگل در زمینه محتوای جستجو برای کسب اطلاع بیشتر از وضعیت سئو در کلمه کلیدی استفاده کنید. این پیشنهادات تحت عنوان “… Search Related To” در انتهای صفحه نتایج نمایش داده می شوند. پس از اینکه از وضعیت کلی سایت و رقابت بازار کاری آن اطلاعات لازم کسب شد، مراحل زیر را برای افزایش سئو سایت انجام می دهیم:

بسیاری از کارشناسان سئو ، در فرایند سئو سایت توجه زیادی به سرور نمیکنند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که سرور قطع می شود. در این زمان بات های گوگل و کاربران به سایت دسترسی نخواهند داشت. بنابراین آپ تایم بودن سرور تاثیر زیادی در بهبود رتبه سایت دارد.

فرایند سئو قالب سایت

از سال 2010 سرعت بارگذاری صفحات برای گوگل اهمیت پیدا کرد. طبق آمار سایت moz ، سرعت لود صفحات باید کمتر از 3 ثانیه باشد. در این مرحله از بهینه سازی، سرعت بارگذاری قالب و حجم صفحات سایت بررسی می شوند. بهینه سازی قالب سایت از طریق ویرایش کد های Java Script و CSS انجام می شود.

بیشتر بخوانید: سئو آدرس سایت

هدف گذاری روی کلمات کلیدی

پس از بررسی موارد بالا، اولین مرحله در شروع فرایند سئو سایت، هدف گذاری و تعیین زمان معین برای نتیجه گیری از کلمات کلیدی می باشد. در این مرحله، استراتژی و برنامه مورد نیاز سایت برای کسب جایگاه در صفحه اول گوگل، بر اساس وضعیت فعلی سایت مشخص می شود.

مرحله تولید محتوا

پس از تعیین برنامه کلی سایت و هدف گذاری، اقدام به تولید محتوای سئو و بهینه کرده و طبق برنامه معین جلو میرویم. تولید محتوا باید علاوه بر افزایش رتبه سایت، موجب افزایش اعتبار و برندسازی شود. برند تعهد شما در کسب و کارتان را به مشتری اعلام می کند.

شبکه های اجتماعی و لینک سازی سایت

آخرین مرحله و شاید مهم ترین مرحله در فرایند سئو سایت، لینک بیلدینگ و معرفی سایت به کاربران فضای مجازی می باشد. فعالیت سایت در شبکه های اجتماعی میتواند ترافیک سایت شما را چند برابر افزایش دهد. یک متخصص سئو باید همیشه اطلاعات خود را بروز نگهدارد و از بهترین شبکه های اجتماعی زمان حاضر مطلع باشد. میتوان گفت لینک سازی داخلی و خارجی پس از محتوای مناسب، بر سئو سایت تاثیرگذار خواهد بود.

جمع بندی مراحل سئو سایت

در نهایت باید گفت که فرایند سئو سایت پیچیده نیست و در اطلاعات و تجربه کاری درباره باید ها و نباید ها خلاصه می شود. با اینکه مفاهیم سئو ساده اند، در عین حال به صورت تضریبی تاثیرگذارند. رعایت کردن یا رعایت نکردن یک نکته کوچک می تواند تاثیر زیادی بر نتایج داشته باشد.

سرچلند بعنوان یک شرکت خدمات سئو، چه خدماتی به شما ارائه می دهد؟

فرایند سئو و کسب رتبه

مراحل اجرای یک پروژه توسط این مجموعه نیز همانند فرایندی که پیش از این توضیح داده شد اجرا می گردد. چنانچه نیازمند خدمات سئو به صورت پروژه ای هستید می توانید آدرس سایت و کلمات کلیدی مورد نظر خود را برای ما ارسال کرده و یا با کارشناسان ما تماس تلفنی حاصل فرمایید.

همچنین اگر می خواهید از خدمات مشاوره سئو استفاده کنید،‌ این مجموعه آماده ارائه خدمات به صورت مشاوره ای نیز می باشد.