×

با برندسازی به رشد سئو شتاب دهید !

4/5 - (6 امتیاز)

برند در سئو را می توان از دو جنبه بررسی کرد. جستجوی نام برندتان در کنار محصول یا خدمات، به شناخته شدن شما کمک زیادی خواهد کرد. هنگامی که کاربران نام محصولی را به همراه نام تجاری شما در اینترنت جستجو می کنند، گوگل متوجه می شود که کاربران به دنبال سایت شما هستند. این موضوع تاثیر بسزایی بر اعتبار سایتتان خواهد داشت.

تاثیر برند در سئو

تاثیر محبوبیت برند بر سئو

موتور جستجوی گوگل توجه زیادی به شبکه های اجتماعی سایتتان خواهد داشت. در صورتی که فالورها و لایکهای زیادی در شبکه هایی مثل Pinterest, Tweeter و Facebook داشته باشید، گوگل براحتی می تواند برند بودنتان را تشخیص دهد. یکی از شبکه های اجتماعی که در گذشته تاثیر زیادی بر جایگاه سایت در گوگل داشت Google Plus بود که متاسفانه امروزه دیگر در دسترس نیست و نمی توان از آن استفاده کرد. اما جای نگرانی نیست. چون روز به روز پلتفرم های جدیدی به بازار عرضه می گردد که خیلی سریع مخاطبان بسیاری را به خود جلب می نماید. بعنوان مثال اینستاگرام و یا برنامه تردز اینستاگرام که یک اپلیکیشن متن محور است.

در هر صورت گوگل رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی، در برخورد با نام تجاریتان را درک خواهد کرد. در صورتیکه محبوبیت بالایی داشته باشید نام تجاری شما را تشخیص خواهد داد. علاوه بر این دریافت لینک از سایتهای معتبر و مرتبط با زمینه فعالیتتان نیز بر این امر تاثیرگذار خواهد بود.

نقش سئو بر برندینگ

یکی از مهمترین مزایای سئو اعتبار بخشیدن به برند شما نزد موتورهای جستجو می باشد.  Content Marketing در نهایت منجر به برند شدن شما خواهد شد. سایتهایی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده اند و هنوز شناخته شده نیستند، می توانند با رعایت استانداردهای گوگل و ارائه محتوای معتبر و متناسب با خواست کاربران خود را به گوگل معرفی کنند. این تولید محتوا باید با هدف ارائه نیاز کاربر صورت گیرد و کاملا بی طرفانه باشد.

تبلیغ محصول/خدمت خود یا زیر سوال بردن دیگر رقبایتان علاوه بر اینکه تاثیر مثبتی نخواهند داشت، می تواند اعتبار برندتان را کاهش دهد. در نهایت بکاربردن لوگوی سایت در هدر یا فوتر و تکرار نام تجاریتان در محتوا موجب آشنایی بیشتر کاربران با شما خواهد شد.

یکی از عوامل موثر بر برندینگ، بهبود رابط کاربری یا UX سایت می باشد. در واقع هر چقدر میزان رضایتمندی مشتریان و مخاطبان شما از خدمات ارائه شده در وبسایتتان بالاتر باشد، برند شما معتبر تر و محبوب تر خواهد شد.

سوالات متداول

ترند شدن و میزان معروفیت و به عبارتی آگاهی مردم از یک برند تاثیر مستقیم بر افزایش نرخ کلیک سایت (CTR) خواهد داشت. که نرخ کلیک یا CTR یکی از شاخصه های اصلی و معیارهای مهم الگوریتم موتورهای جستجو به شمار می رود. البته عکس این موضوع نیز صادق و نوعی ارتباط متقابل است.
به وسیله برند سازی به سازمان یا فروشگاه یا محصول خود هویت می بخشید. اینکار با تصویر بخشیدن و القا یک حس در ذهن مخاطب صورت می گیرد. با انتخاب یک نام برای یک شرکت یا سازمان یا محصول روند برند سازی آن را شروع می کنیم. اینکار با نقش بستن نام برند در ذهن مخاطبان به معروفیت بیشتر و افزایش فروش منتهی خواهد شد.