×

چرا ترفندهای کلاه سیاه کسب و کار شما را نابود میکنند؟

4.7/5 - (4 امتیاز)

معایب استفاده از ترفندهای کلاه سیاه : استفاده از ترفندهای کلاه سیاه روشي خطرناك براي بالا بردن رتبه سايت ها در گوگل می باشد كه گاهي ممكن است اعتبار سايت شما را كاهش چشمگيري دهد. با توجه به اینکه هدف موتورهای جستجوگر ارائه بهترین پاسخ متناسب با نیاز کاربر می باشد حساب کردن روی این ترفند ها چندان کار منطقی نمی باشد.

سئوی کلاه سیاه اما هدف دیگری دارد و با استاندارد ها و اصول بهینه سازی که توسط گوگل توصیه شده است در تضاد است. بسیاری از اقدامات مدیران سایت ها در رابطه با سئو در صورتی که دانش کمی در رابطه با الگوریتم های گوگل داشته باشند میتواند تکنیک های بلک هت به حساب بیاید.

حتما بخوانید: سئوی کلاه سیاه چیست؟

معایب استفاده از ترفندهای کلاه سیاه

با استفاده از تکنیک های Black hat SEO در مدت زمان کوتاه ممکن است به نتایج خوبی در گوگل دست یابید اما این جایگاه برای وبسایت شما بسیار لغزنده و موقتی خواهد بود. امروزه با پيشرفت الگوريتم های گوگل و استفاده از تكنولوژی هوش مصنوعی عملا استفاده از تكنيك هاي كلاه سياه روز به روز ناكارآمد تر ميشوند.

افزایش نرخ بازگشت (Bounce Rate)

در روش های بلک هت هیچ توجهی به نیاز کاربر نمیکند و محتوای تولید شده متناسب با هدف فریب موتورهای جستجو تولید شده است پس طبیعتا کاربر با مراجعه به وب سایت محتوای مورد نیاز خود را مشاهده نمیکند و از سایت خارج میشود. با خروج کاربر از سایت نرخ پرش افزایش پیدا میکند و به مرور زمان باعث کاهش رتبه وبسایت خواهد شد.

حتما بخوانید : بانس ریت چیست و چگونه جایگاه شما را در گوگل تغییر می دهد ؟

ریسک بالایی را با استفاده از سئوی کلاه سیاه باید بپذیرید !

یکی از مهم ترین معایب استفاده از ترفندهای کلاه سیاه ، میزان ریسک آن است ‌!  در صورتی که گوگل به کمک الگوریتم های خود تشخیص دهد سایت شما با استفاده از تکنیک های بلک هت سئو رتبه بالایی را کسب کرده است شما را جریمه خواهد کرد.

جریمه شدن سایت باعث کاهش شدید رنک و بازدید سایت شما خواهد شد، جالب است بدانید گوگل اطلاعی به شما در رابطه با جریمه شدن سایت شما نخواهد داد و شما باید به کمک گوگل کنسول و از روی تغییر روند نمودارها این موضوع را متوجه شوید.

جریمه شدن سایت شروعی برای مقابله با اقدامات کلاه سیاه شما میباشد در مرحله بعد گوگل سایت شما را از نتایج جستجو حذف خواهد کرد، اصطلاحا سایت شما را در وضعیت پنالتی قرار خواهد داد.

معایب استفاده از ترفندهای کلاه سیاه

در تصویر بالا جریمه شدن سایت و آزاد شدن از جریمه رو مشاهده میکنید.

انتظار ثبات نداشته باشید

استفاده از ترفندهای کلاه سیاه جایگاه شما را در گوگل تضمین نمیکند اگر کسب و کار شما؛ کسب و کاری است که در مدت زمان کوتاهی میخواهد فعالیت داشته باشد و به تعداد کاربر بالایی نیاز دارد ممکن است با تکنیک های کلاه سیاه سئو به رتبه مورد نظر خود برسید. ( هیچ تضمینی در روش ها و ترفندهای بلک هت وجود ندارد! )

به این نکته توجه داشته باشید : اگر یک شرکت یا کارشناس سئو در زمان عقدقرارداد برای خدمات هیچ گونه تضمینی ارائه نکرد احتمالا هدف او استفاده از روش های بلک هت بوده است ، یا عدم تخصص و تجربه کافی.

اما درصورتي كه ميخواهيد در كسب و كاري طولانی مدت و با موفقيت پيش برويد دور چنین ترفندهایی را خط بكشيد. از تكنيك های كلاه سفيد و اصولی استفاده كنيد تا سئوي وبسايت شما تضمين شده باشد.

حتما مطالعه کنید » سئو کلاه سفید چیست ؟

اگر میخواهید با هزینه کم، در مدت زمان پایین سایت خود را با روش های کلاه سیاه ارتقا دهید، بدانید جایگاه شما در گوگل ثبات ندارد و به زودی الگوریتم های گوگل روی رتبه شما تاثیر خواهند گذاشت و جبران هزینه های وارد شده به مراتب بیشتر از روش معمول خواهد بود.

هوشمند شدن الگوریتم های گوگل

اگر شما با استفاده از ترفندها و تکنیک های Black Hat توانستید رتبه خوبی کسب کنید و فکر میکنید این روش پاسخگوی نیازهای شماست باید بدانید الگوریتم های گوگل روز به روز در حال به روزرسانی خود هستند و روش های سئوی کلاه سیاه را به خوبی میشناسند و روش های شناسایی و مقابله با آن را در الگوریتم های خود ایجاد میکنند.

معایب استفاده از ترفندهای کلاه سیاه چیست ؟

با توجه به اینکه گوگل هر روز هوشمند تر می شود، حساب باز کردن روی ترفندهای کلاه سیاه کار عاقلانه ای نیست. بهتر است محتوای خود را متناسب با نیاز کاربر تولید کنید و به بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری بپردازید. چرا که با استفاده از این ترفندها رتبه سایت شما کاهش خواهد یافت و در نهایت منجر به پنالتی شدن وبسایت شما خواهد شد. برای موفقیت در سئو باید به صورت مستمر فعالیت داشته باشید.

به طور کلی استفاده از ترفندهای Black Hat به دلایل زیر توصیه نمی شود.

  • عدم ثبات در رتبه ها
  • هوشمند شدن الگوریتم رتبه بندی گوگل
  • ریسک بالا و عدم تضمین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *