×

صفحه اول گوگل

4.9/5 - (37 امتیاز)

امروزه ارتقا رتبه سایت به صفحه اول گوگل مسئله ای است که فکر مدیران کسب و کارها را به خود مشغول کرده است. همانطور که می‌دانید در عصر حاضر، حضور در اینترنت بیش از هر اقدامی می‌تواند به رشد یک شرکت و سازمان کمک کند. برای رسیدن به صفحه اول گوگل، باید استانداردهای این موتور جستجوگر را در سایت خود رعایت کنید. اما برای اطلاع از این استانداردها، رعایت آنها و حفظ رتبه ی بدست آمده در گوگل باید دانش کافی در زمینه‌ی سئو سایت داشته باشید.

مشاوره رایگان

فاکتورهای اساسی حضور در صفحه اول گوگل

  • هزینه کسب رتبه در صفحه اول گوگل چقدر است؟
  • زمان رسیدن به صفحه اول گوگل چقدر است؟
  • شرایط حضور در صفحه اول موتور های جستجو گر چیست؟
  • از چه روشهایی می‌توان برای کسب رتبه در صفحات اول استفاده کرد؟
  • چطور به رتبه اول در سرچ گوگل برسیم؟‌
  • باید سئو را فرابگیریم، در نتیجه سایت را به یک شرکت دیگری واگذار کنیم یا از خدمات مشاوره استفاده کنیم؟

کسب رتبه در صفحه اول گوگل

هزینه کسب رتبه اول گوگل

هزینه کسب رتبه در صفحه اول گوگل ارتباط مستقیم با میزان رقابت در کلمات کلیدی مد نظر شما دارد. هرچه میزان رقابت و تعداد سایت های فعال در حوزه کاری مورد نظر، بیشتر بوده و شما دیرتر اقدام به بهبود سئو سایت خود کنید، باید هزینه‌ی بیشتری را پرداخت کنید.

مسئله دیگری که در هزینه ارتقا سایت به صفحه اول گوگل تاثیر گذار است وضعیت فعلی سایت شماست. باید میزان اعتبار سایت، بررسی شود. از جمله مواردی که در اعتبار سایت تاثیر گذار هستند می‌توان به نکات زیر اشاره کرد.

  • تعداد و کیفیت لینک ها
  • تعداد صفحات ثبت شده در گوگل
  • میزان محبوبیت سایت و برند

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعرفه خدمات سئو، این مقاله را بخوانید.

زمان لازم برای رتبه گرفتن صفحه اول گوگل

زمان لازم برای حضور در صفحه اول گوگل نیز مطابق هزینه هایی که اشاره شد، به میزان رقابت در حوزه کاری بستگی دارد. در واقع همان مواردی که جهت برآورد قیمت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، بر زمان پروژه نیز تاثیرگذارند.

حداقل زمان برای کسب رتبه در صفحه اول گوگل، برای یک سایت تازه کار ۵ ماه است (البته از طریق روش های کلاه سفید و بدون استفاده از ترفند !)

روش کار به این صورت است که معمولاً در ماه های اول و دوم روی برخی کلمات چند سیلابی در صفحه اول رتبه کسب می‌ کنیم. این کلمات چند سیلابی و مرتبط به مرور بیشتر می‌شوند تا کلمات ۲ سیلابی و تک سیلابی، رتبه مورد نظر را کسب کنند. البته این موارد هم کاملاً بستگی به سختی کلمه و میزان رقابت دارد. گاهی اوقات کلمه تک سیلابی و مورد نظر را نیز می توان به راحتی به صفحه نخست گوگل رساند.

شرایط حضور در صدر نتایج گوگل چیست؟

برای حضور در صفحه اول گوگل باید استانداردهای سئو را رعایت کرد. ما شدیداً توصیه می‌کنیم که از روش های کلاه سفید برای رسیدن به هدف پیروی کنید. به طور کلی هدف گوگل از تعریف الگوریتم جدید برای موتورهای جستجوگر، بهبود تجربه ی کاربری جستجو کنندگان است.

پس شما هم باید در سایت خود به بهبود تجربه کاربری اهمیت داده و مطالب مفید و معتبر ارائه نمایید. به طور کلی برای اینکه بتوانید به رتبه های خوبی در نتایج برسید باید اقدامات زیر را انجام دهید.

  • انتخاب هاست و دامین مناسب
  • طراحی سایت سبک، سریع و کاربرپسند
  • برند سازی و معرفی آن در شبکه های اجتماعی
  • تولید محتوای مفید و معتبر برای کاربر
  • بررسی و تحلیل رفتار کاربر و اقدامات لازم بر اساس بازخورد ها

روشهای کسب رتبه در گوگل

روشهای حضور در صفحه اول گوگل به طور کلی ۳ نوع هستند.

  • بهینه سازی سایت ( سئو ) به روش های کلاه سفید
  • روش های کلاه سیاه (موقتی و دارای ریسک بالا)
  • تبلیغات در گوگل Adwords

روی های کلاه سیاه و کلاه سفید، با هدف بهبود سئو سایت انجام می‌شوند. از طرفی تبلیغات ادورز با پرداخت هزینه بابت هر کلیک، سایت شما را در کلمات دلخواه در صدر نتایج به کاربر نمایش می‌ دهد.

سئو کلاه سیاه به روش های غیر اصولی و ترفند هایی گفته می‌شود که رتبه سایت شما را موقتاً افزایش می‌دهد. اگر قصد دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله‌ی سئو کلاه سیاه را بخوانید. در مقابل روش های کلاه سفید به رفتار اصولی و منطقی گفته می‌شود که توسط گوگل توصیه شده و نتایج بلند مدتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

اما تبلیغات گوگل با پرداخت هزینه بابت هر کلیک انجام می‌ گیرد و قیمت آن برای هر کلمه با توجه به میزان رقابت متفاوت است.

مهم ترین مزیت این روش کسب رتبه آنی در کلمه ی مورد نظر است. اما هزینه ی آن بسیار بالاست و در برخی کسب و کارها مقرون به صرفه نیست. هزینه ی هر کلیک برای برخی کلمات انگلیسی حتی به ۶۰ دلار هم می‌ رسد.

رسیدن به صفحه اول گوگل

کسب رتبه ی اول در نتایج گوگل

بعد از اینکه به صفحه اول می رسیم همیشه به فکر رشد و ارتقای بیشتر سایت خود هستیم. برای این منظور باید تمام موارد را یکبار مجدد بررسی و ارزیابی کرده و خود را در نقش کاربر قرار دهید. حال کلمه ی مورد نظر را جستجو کنید و تمام سایت های رقیب و همچنین سایت خود را تحلیل کرده و سعی کنید نکات منفی را کاهش و نکات مثبت رقبا را به سایت خود اضافه کنید.

در نظر داشته باشید که شما تمام این کار ها را برای بهتر شدن در دید کاربر انجام می‌دهید. در نتیجه باید به کاربر هدف را به خوبی شناخته و تمام نیاز آن را در ساخت خود برطرف سازید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره های رایگان، مشاوره های تخصصی و ارائه راهکارهای موثر و تخصصی به منظور رسیدن وبسایت شما به صفحه اول گوگل و کسب رتبه های برتر، افزایش زنگ خور سایت و در نهایت افزایش فروش و مشتریان با کارشناسان تیم سرچ لند تماس بگیرید.

مشاوره رایگان

آموزش سئو، مشاوره یا برون سپاری‌؟‌

برای بهبود سئو سایت و کسب رتبه در صفحات نخست موتور های جستجو، ۳ راه حل دارید که باید با توجه به زمان و دانش فعلی خود در این رابطه تصمیم گیری کنید. توجه داشته باشید که سئو کار پیچیده ای نیست اما نیاز به تجربه ی بسیار دارد و برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو می‌بایست همیشه اطلاعات خود را در این زمینه به روز نگه دارید و مقالات آموزشی جدید را مطالعه کنید.

تیم سرچ لند با 9 سال سابقه در این زمینه سئو و دارا بودن نمونه کار های موفق بسیار، میتواند در انتخاب بهترین راه حل برای کسب رتبه های بالاتر شما را راهنمایی نماید. بنابراین اگر نیاز به این خدمات دارید، برای مشاوره سئو با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل دارای مزایای بسیاری است. این امر موجب افزایش چشمگیر ترافیک ورودی و در نتیجه مشتریان شما خواهد شد. با توجه به اینکه بالغ بر ۹۰ درصد از اطلاعات، محصولات و خدمات از طریق موتورهای جستجو به ویژه گوگل در اختیار کاربران قرار می گیرند و ماهانه تریلیون ها سرچ در فضای مجازی انجام می شود. قرار گرفتن در صفحات اول موتورهای جستجو به شدت می تواند کسب و کار شما را بهبود بخشد.
این موضوع برای سایت های مختلف بسیار متفاوت است. اما در هر صورت سه عامل تعیین کننده هزینه و زمان برای همه موارد صدق می کند. این سه مورد شامل کلمات کلیدی هدف آن کسب و کار، میزان رقابت و سطح کیفی رقبای شما و در نهایت کیفیت وبسایت شما به لحاظ ساختار و محتوا می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *