×

کاربرد افزونه Mozbar در سئو سایت چیست؟

4.5/5 - (4 امتیاز)

در این سری از مقاله های آشنایی با ابزارهای سئو،‌ به بررسی این موضوع که Mozbar چیست و چه کمکی به ما میکند میپردازیم. سایت moz توسط Rand Fishkin در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد و تا کنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر از ابزارها و خدمات آن استفاده میکنند. همچنین در سال ۲۰۱۹ در میان ۱۰ سایت برتر در زمینه SEO انتخاب شد.

استفاده از Mozbar می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی‌های لینک‌سازی خود را بهبود ببخشید. با تجزیه و تحلیل رقبا و صفحات آن‌ها، فرصت‌های جدیدی برای بهبود رتبه‌بندی سایت خود در موتورهای جستجو پیدا کنید و در نهایت به افزایش دیده شدن سایت خود در نتایج جستجو کمک کنید. این ابزار همچنین به‌روزرسانی‌های ماهانه دارد که بر اساس تجربیات متخصصان سئو تولید شده‌اند. بنابراین می‌توانید به اعداد و ارقام ارائه شده توسط آن اعتماد کنید.

کاربرد Mozbar چیست؟

Mozbar چیست؟

Mozbar یک افزونه رایگان برای مرورگرها است که توسط شرکت Moz ارائه شده و برای تحلیل و بهینه‌سازی سئوی وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا معیارهای مهم سئو مانند Domain Authority (DA)، Page Authority (PA)، و Spam Score را برای هر صفحه‌ای که بازدید می‌کنید، مشاهده کنید.

ضمن آنکه این ابزار در قالب یک Extension برای مرورگر کروم قابل استفاده میباشد. پس از نصب باید وارد حساب کاربری خود در سایت moz.com شوید،‌ اگر حسب کاربری ندارید، باید یک حساب جدید ایجاد کنید. بعد از راه اندازی میتوانید تم آن را انتخاب کنید. این ابزار به دو صورت رایگان و نسخه پولی عرضه میشود که ما در این مطلب نسخه رایگان آن را شرح میدهیم تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند.

کاربرد افزونه Mozbar در سئو

اگر همه چیز به درستی پیش رفته باشد با تصویری همانند شکل زیر در صفحات خود روبرو میشوید. در نسخه رایگان تنها Domain Authority، Page Authority امتیاز اسپم و لینکهای ورودی نمایش داده میشوند. اینها اطلاعاتی ساده و در عین حال بسیار کارامد برای لینک سازی هستند.

DA و PA نشان‌دهنده قدرت و اعتبار یک دامنه و صفحه در نتایج جستجو هستند و بر اساس عوامل مختلفی مانند کیفیت لینک‌های ورودی و محتوا محاسبه می‌شوند. Spam Score نیز احتمال اینکه یک سایت به عنوان اسپم شناخته شود را بررسی می‌کند. و بر اساس معیارهای مختلفی مانند کیفیت لینک‌ها و محتوای تکراری ارزیابی می‌شود.

معرفی ابزار Mozbar

کاربرد اعتبار دامنه در Mozbar چیست؟

اعتبار دامنه و اعتبار صفحه در Mozbar به چه معناست؟ سیستم تعیین نمره اعتبار دامنه و صفحه برای اولین بار توسط سایت Moz ایجاد شد، افزونه Mozbar نیز از موتور تعیین نمره دامنه بهره برده است. همانطور که میدانید،‌ اعتبار دامنه سایت به عوامل مختلفی از جمله لینک سازی، محتوا، میزان بانس ریت و .. بستگی دارد. این موتور، درواقع دیدگاه گوگل را نسبت به دامین سایت بیان میکند. این سیستم یک عدد از بین ۰ تا ۱۰۰ را در نظر میگیرد که تقریبا بیانگر نمره سایت شما از نظر بات گوگل است. ملاکهای زیادی برای افزایش دامین اتوریتی سایت وجود دارند که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقاله دامین اتوریتی سایت را مشاهده کنید.

لینک سازی بهینه با افزونه Mozbar

مهمترین کاربرد افزونه Mozbar راهنمایی شما برای تجزیه و تحلیل یک سایت است. در نگاه اول وقتی مشاهده میکنید که اعتبار صفحه یک سایت نمره پایینی دارد. در می یابید که گزینه مناسبی برای لینک سازی نیست. همینطور یک درک کلی از حالت وبسایت و رعایت استانداردها در آن پیدا خواهید کرد. از دیگر فاکتورهای مهم این بخش میتوان به تعداد بک لینکهای صفحه موردنظرتان اشاره کرد. با یک نگاه کلی میتوانید متوجه شوید که آیا کاربران فضای مجازی محتوای این صفحه را ارزشمند دانسته و آن را به اشتراک گذاشته اند ؟!

روش استفاده بهینه از افزونه Mozbar جهت لینک‌سازی

  • نصب افزونه: ابتدا افزونه Mozbar را بر روی مرورگر خود نصب کنید.
  • ورود به حساب کاربری Moz: پس از نصب، با حساب کاربری خود در سایت Moz وارد شوید. برای خرید حساب کاربری می توانید از سایت های ایرانی که اکانت اختصاصی را در اختیار شما می گذارند خرید کنید.
  • تجزیه و تحلیل صفحات: با استفاده از Mozbar، صفحات وب‌سایت‌های مختلف را تجزیه و تحلیل کنید. تا اعتبار دامنه (DA)، اعتبار صفحه (PA)، امتیاز اسپم و لینک‌های ورودی را ببینید.
  • ارزیابی اعتبار صفحات: اگر صفحه‌ای اعتبار پایینی دارد، ممکن است گزینه مناسبی برای لینک‌سازی نباشد.
  • تحلیل رقبا: با بررسی اعتبار صفحات رقبا، می‌توانید فرصت‌های جدیدی برای لینک‌سازی پیدا کنید1.
  • به‌روزرسانی‌های ماهانه: از آپدیت‌های ماهانه Mozbar استفاده کنید تا از جدیدترین داده‌ها و تجربیات متخصصان سئو بهره‌مند شوید1.

قابلیت ها و کاربردهای mozbar

با پیروی از این مراحل، می‌توانید استراتژی لینک‌سازی خود را بهینه‌سازی کرده و به بهبود رتبه‌بندی سایت خود در موتورهای جستجو کمک کنید. همچنین، مطمئن شوید که لینک‌هایی که ایجاد می‌کنید از نظر کیفیت و ارتباط با محتوای صفحه مورد نظر، معتبر و مرتبط هستند. این کار به افزایش اعتبار و قابلیت اطمینان سایت شما کمک خواهد کرد.

الگوریتمهای این افزونه هر ماه اپدیت خواهند شد و بر اساس تجارب متخصصان سئو تولید شده اند. بدین ترتیب میتوان تا حدود زیادی بر این اعداد و ارقام اعتماد کرد.

بهبود سئو سایت با بررسی Spam Score در ابزار مازبار

کاربر اصلی Mozbar چیست؟ یکی دیگر از مهمترین بخشهای این افزونه، Spam Score آن میباشد. این قسمت سایت شما را بر اساس معیارهای مختلفی بررسی کرده و درصدی مشخص برای سایتتان درنظر میگیرد. این معیارها میتوانند لینک سازی مخرب و بی ارزش، محتوای کپی، استفاده از برخی تکنیک های کلاه سیاه و … باشند. هرچه وبسایت شما در تولید محتوا و لینک بیلدینگ ضعیف تر عمل کند امتیاز اسپم بیشتری دریافت خواهد کرد.

اکستنشن mozbar چیست و چطور آن را نصب کنیم؟

افزونه MozBar یک اکستنشن رایگان برای مرورگر Google Chrome است که توسط شرکت Moz ارائه شده است. این افزونه به کاربران امکان می‌دهد تا اطلاعات مربوط به SEO (بهینه‌سازی موتور جستجو) یک صفحه وب را مشاهده کنند. این اطلاعات شامل عنوان صفحه، توضیحات متا، وضعیت HTTPS، اعتبار صفحه (PA)، اعتبار دامنه (DA) و اسپم اسکور می‌شود. برای نصب MozBar، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به فروشگاه افزونه‌های Google Chrome مراجعه کنید.
  • در قسمت جستجوی افزونه‌ها، عبارت “Moz” را وارد کنید.
  • اکستنشن MozBar را پیدا و انتخاب کنید.
  • روی دکمه “Add to Chrome” کلیک کنید تا اکستنشن نصب شود

پس از نصب، برای فعال‌سازی اکستنشن باید در سایت Moz یک حساب کاربری ایجاد کنید. استفاده از سایت Moz تنها به مدت 30 روز رایگان است. اما با نصب MozBar می‌توانید برای همیشه از برخی امکانات این ابزار استفاده کنید.

برای نصب Mozbar بر روی مرورگر خود کافیست به این لینک مراجعه کنید.

برچسب ها :

سوالات متداول

متخصص یا کارشناس سئو با نصب افزونه mozbar به تجزیه و تحلیل رفتار رقبا می پردازد و اطلاعاتی نظیر اعتبار دامنه، اعتبار پیج، تعداد بک لینک ها و ... را در ساختار سئو صفحات مختلف بررسی می نماید. این اطلاعات برای بهبود رتبه سایت در گوگل حیاتی و مهم هستند.
۱- اسپم اسکور پایین: بین ۱ تا ۳۰ درصد که نشان‌دهنده وضعیت خوب وب‌سایت از نظر اسپم است. ۲- اسپم اسکور متوسط: بین ۳۱ تا ۶۰ درصد که نیاز به بررسی وب‌سایت از نظر اسپم بودن دارد. ۳- اسپم اسکور بالا: بین ۶۱ تا ۱۰۰ درصد که نشان‌دهنده نیاز به اقدامات جدی برای رفع مشکلات سئویی است. نکته مهم این است که اسپم اسکور در الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود گوگل وجود ندارد. فقط توسط Moz ارائه و اندازه‌گیری می‌شود. با این حال، از آنجا که داده‌های وب‌سایت Moz معتبر هستند. می‌توان از اسپم اسکور برای بررسی دقیق‌تر وب‌سایت و کیفیت بک‌لینک‌های دریافتی آن استفاده کرد.
headset مشاوره رایگان