×

استفاده از Keyword در محتوا

4.1/5 - (8 امتیاز)

مسئله ای بسیار قدیمی که بین مدیران وب سایت ها و کارشناسان سئو وجود دارد، استفاده از کلمات کلیدی در محتوا سایت می باشد. این مسئله امروزه برای موتور جستجوی گوگل هم یک پارامتر مستقیم محسوب می شود. چرا که در گذشته برخی سایت ها با تکرار زیاد کلمه شاخص محتوایشان موتور جستجو را درگیر کرده و ترافیک عظیمی را به سمت وبسایت خود روانه می کردند. که این موضوع نارضایتی کاربران را در پی داشت.

این روزها موتور جستجوگر گوگل از الگوریتم های تخصصی تری استفاده می کند و این ترفندهای کلاه سیاه سئو با جریمه گوگل و حذف از نتایج جستجو روبرو خواهند شد. تا اینجا حتما این سوال به ذهن تان رسیده است که “پس چند بار باید از Keyword ها استفاده کرد؟” یا “در چه زمان و مکانی باید از این کلمات استفاده کنیم؟”

تکرار کلمه کلیدی در محتوا

باید به این مسئله توجه کرد که همیشه زیاده روی در هر فاکتوری تاثیر منفی بر سئو دارد. پس در آن زیاده روی نکنید، تعداد کلمات شاخص محتوا باید به صورت طبیعی باشد، برخی از کارشناسان سئو حداکثر تعداد Keyword را 2.5 % مشخص کرده اند.

 

بهینه سازی سایت با کلمه کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی در تیتر

برای این که به مرورگر بفهمانید که دقیقا مطلب شما درمورد چیست، باید کلمات کلیدی را در تیتر مطالب بکار ببرید. بعلاوه باید در این روند به نیاز کاربران توجه داشت؛ زیرا تلاش مرورگر برای این نیست که سایتی که فعالیت بیشتری دارد را شناسایی کند، بلکه پاسخگویی به نیاز کاربران همیشه در اولویت کار قرار دارد. درنتیجه باید نیاز کاربران را درک کرد و محتوای وبسایت ما، پاسخ آن ها باشد. زیرا کاربران هستند که اعتبار سایت را تعیین می کنند. برای کسب امتیاز بیشتر در بازاریابی محتوا به ابزاری مانند گوگل آنالیتیکز نیاز دارید.

محتوای مناسب صفحه نتایج

وقتی یک کاربر کلمه ای را جستجو می کند و در نتایج با لینک وبسایت شما مواجه می شود، می خواهد بداند که آیا وبسایت شما پاسخگوی نیازش است؟ آیا وبسایت شما معتبر است؟ و یا دارای اطلاعات مفیدتر از سایت های دیگر می باشد؟ آیا این وبسایت را دنبال کنم؟ یا به جستجو ادامه دهم؟ آیا وبسایت مفیدی برای اشتراک گذاری است؟ مطلبی که پاسخگوی نیازم باشد، در این وبسایت یافت می شود؟

شما می توانید این سوالات را از خودتان بپرسید تا کارتان را پیشرفت دهید. تکرار در استفاده از کلمات کلیدی محتوا بر سئو تاثیر منفی هم دارد. باید بدانید که جایگاه محتوا در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است.

تعداد Keyword در محتوا

طبق آمارهای سال 2016، حدودا 90 درصد وبسایت های نتایج صفحه ی اول از این تعداد کلمه کلیدی استفاده کرده اند:

عنوان: 1 مرتبه

سرفصل: 1 مرتبه

متن اصلی: 2 الی 3 مرتبه

توضیحات اضافی متن: 1 مرتبه (این قسمت تاثیر چندانی در سئو ندارد)

توصیح و نام تصاویر: 1 مرتبه

متن جایگزین : 1 مرتبه

لینک وب سایت: 1 مرتبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *