×

تاثیر مقالات قدیمی سایت در سئو

4.7/5 - (6 امتیاز)

درست در بین سال های 2000 تا 2005 بود که متوجه تغییر شگرفی در نحوه ارائه مطالب در سایت های شرکت ها و برند های بزرگ شدیم. با رشد موتورهای جستجوگر و افزایش کاربران آنها این برند ها کم کم متوجه حلقه گم شده در کسب و کار خود بودند که آن هم کانتنت و یا محتوا بود. بعضی از کمپانی ها شروع به ساخت وبلاگ هایی کردند که مطالب اختصاصی را منتشر کنند اما این تلاشها در ابتدا چندان جذاب و حرفه ای نبود و هیچ کس خود را مشغول با خواندن صفحه ای تنها پر از کلمات و متون سیاه رنگ نمی کرد. این شرایط در نحوه ارائه مطلب در سایت های مدرن به کلی متحول شده است. اما در مورد سایت های با سابقه بیشتر و قدیمی مسئله مهمی به وجود آمد و آن هم تصمیم در مورد مقالات قدیمی سایت بود.

توجه داشته باشید که مطالب قدیمی، از موقعیت های کلیدی هستند که می توانند تاثیر بسیاری در وضعیت سایت شما ایجاد کنند. در ادامه راه کارهایی برای بهبود رتبه با بروزرسانی مقالات قدیمی سایت به شما ارائه می دهیم.

تاثیر مقالات قدیمی در سئو سایت

مطالبی که در وب سایت های قدیمی به صورت غیر استاندارد منتشر شده است معمولا کیفیت کمی داشته و در عوض کمیت بالایی دارند که برای بازدید کنندگان بدون شک خسته کننده است. ار بین رفتن این نوشته ها به بهتر شدن عملکرد ربات های گوگل منجر می شود.

ربات های گوگل بازه زمانی محدودی برای بررسی سایتها دارند و این تایم کم نباید صرف کراول کردن صفحات با محتوا بی ارزش و غیر استاندارد شود.

از سویی هم محتوایی که در سایت شما منتشر می شود نشان دهنده برند و اعتبار شرکت شماست و کیفیت هر چه بیشتر بدون شک اعتبار شما و برند را افزایش می دهد. همچنین این که افرادی که به سایت مراجعه می کنند به خاطر حجم مطلب زیاد از آن به سرعت خارج نمی شوند که سبب بهبود bounce rate سایت می شود.

ارزش مطالب قدیمی سایت

معمولا این مطالب ارزشمند هستند، حتی اگر پیام آنها دیگر معتبر و مفید نباشد. بدین جهت که معمولا صفحهات قدیمی تر PA خوبی داشته و دارای بک لینک از سایت های دیگر می باشند. پس بهتر است که آنها را بروزرسانی و حفظ کنیم. حال باید از خود بپرسید :

  • این که مطلب منتشر شده برای کاربر مفید است یا خیر؟
  • می توان با ویرایش این محتوای قدیمی، برای کاربر ارزش آفرینی کرد‌؟
  • آیا این صفحه دارای بک لینک هایی از سایت های دیگر است ؟
  • استاندارد های نگارشی در آن رعایت شده است؟
  • میزان ارتباط مقاله با اصل بیزینس و کار شما چقدر است؟
  • آیا مقاله تکراری است؟

در روند بررسی مطالب سایتتان ممکن است متن ها و محتوا هایی مشابه و یا کاملا کپی را پیدا کنید که تاثیر منفی زیادی دارند و Cannibalization را به وجود می آورند. این مطالب حتما باید با هم ادغام شوند.

بهبود رتبه با بروزرسانی مقالات قدیمی سایت

پس از بررسی ارزش مقاله ها و حذف مقالات بی ارزش یا ادغام ۲ مقاله مشابه حتما لینک مقالاتی که حذف شده اند را با Redirect 301 به مسیر جایگزین انتقال دهید یا از Search Consule آنها را حذف کنید.

ابتدا سعی کنید از دید نگارشی آن را اصلاح کنید به نوعی که خوانایی آن را به 100 درصد رسانده تا کاربر به راحتی مطالب سایت را فرا گیرد. در گام بعدی استانداردهای سئو را رعایت می کنیم و سپس به انتخاب تصاویر و ویدیو ها و… جذاب می پردازیم که کاربران را جذب و در سایت نگاه دارد.

پس از انجام این مراحل نوبت با انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی می رسد تا راحت تر و سریع تر در معرض دید افراد قرار بگیرد.

ثبت نتایج ارتقا سئو سایت با به کارگیری مقالات قدیمی

در این مرحله با کمک ابزار سرچ کنسول گوگل نتیجه کار خود را بررسی می کنید. این ابزار به شما جایگاه و میزان بازدید هر صفحه را نشان می دهد. بهبود رتبه کلمات کلیدی , افزایش CTR و افزایش تایم حضور بازدید کننده در سایت موارد هستند که می توانید بررسی و برای آنها برنامه ریزی کنید.

به نکته توجه کنید که این پروسه بهبود مطالب و .. درسایت کاری است که باید برای بهبود رتبه سئو سایت با به کارگیری مقالات قدیمی مداوم انجام شود.