×

معرفی ابزارهای Moz

4/5 - (5 امتیاز)

ابزارهای سایت Moz.com تابحال کمک زیادی به وبمستران کرده و نقش مهمی در سئو ایفا کرده اند. این وبسایت یکی از معروفترین سایتهای ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت است که از سال 2004، در زمینه سئو فعالیت داشته و موسسان آن Rand Fishkin و Gillian Muessig میباشند. در ابتدا هدف اصلی آنها فروش نرم افزارهای مارکتینگ و بهینه سازی وبسایتهای شرکتی بود. در سال 2008 هدف آنها بر روی SEO و توسعه نرم افزارهای مارکتینگ متمرکز شد. از سال 2008 تابحال ابزارهای Moz.com تغییرات زیادی داشته اند و برخی از آنها حذف شده و یا تغییر زیادی کرده اند.

آموزش کار با ابزارهای Moz

در این مطلب به معرفی پرکاربردترین ابزارهای Moz میپردازیم و مواردی که حذف شده و یا دیگر کاربرد زیادی ندارند را بازگو نمیکنیم. علاوه بر آنها، این وبسایت نرم افزارهای زیادی نیز برای سایتهای فروشگاهی تهیه کرده است که ارتباطی با سئو ندارند و از بحث ما خارج میباشند. بیشترین خدماتی که این وبسایت برای بهینه سازی سایت ارائه میکند، در لینک سازی و کلمات کلیدی خلاصه میشوند. اکثر ابزار هایی که معرفی میشوند برای تشخیص کلمه کلیدی، بررسی آمار سایت و آنالیز لینکها میباشند.

ابزارهای رایگان Moz

معرفی ابزارهای رایگان سایت Moz.com

Mozbar :‌ این ابزار در قالب یک Extension برای مرورگر گوگل کروم ارائه میشود. بوسیله آن میتوانید موارد مهمی همچون اعتبار دامنه،‌اعتبار صفحه، امتیاز اسپم و تعداد لینکهای ورودی را مشاهده کنید. این 4 مورد برای انتخاب یک وبسایت خوب برای لینکسازی کافی هستند و بهتر از همه،‌ این امتیازها بر اساس الگوریتمهای گوگل تعیین میشوند و واکنش کاربران نقش مهمی در مقدار آنها ایفا میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن میتوانید پست کاربرد افزونه Mozbar در سئو را مشاهده کنید.

Keyword Explorer : برای بررسی سختی رقابت در کلمه کلیدیتان، انتخاب بهترین کلمه کلیدی و دریافت پیشنهادهای متناسب با کلمه تان میتوانید از آن استفاده کنید.

Link Explorer : با بررسی روزانه سایتها ارزش لینکهای خارجی شما را برایتان در یک نمودار بازگو میکند. این نمودار بر اساس اعتبار دامنه سایتها را رده بندی میکند، بدین ترتیب میتوانید یک طرح کلی از ارزش بک لینکهای سایتتان مشاهده کنید. در حال حاضر در دو ماه 4.7 میلیارد سایت را بررسی میکند و بعد از آن ahref است که رقتم آن به 3 میلیارد میرسد. همچنین شما به کمک Link Explorer میتوانید تغییرات DA سایتتان را طی یک ماه مشاهده کنید. امکان برنامه ریزی برای لینک بیلدینگ نیز اخیرا به آن اضافه شده که تعیین سایتهای هدف و بررسی بک لینک گرفته شده از وبسایت مقصد از جمله قابلیتهای آن میباشد.

برای استفاده از هر یک از خدمات بالا باید حاقل یک اکانت داشته باشید که ساخت آن رایگان میباشد.

ابزارهای پولی Moz

 ابزارها و خدمات پولی Moz.com

در قسمت قبل تعدادی را که رایگان بودند برای شما شرح دادیم، در صورتی که اکانت Pro داشته باشید قابلیتهای بیشتری برای هر کدام از خدمات نام برده شده در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

Rank Tracking : برای پیدا کردن بهترین راه برای نمایش در صفحه اول گوگل، به شما یک نمودار از بازدیدهای هر کلمه کلیدی نمایش میدهد. بدین ترتیب میتوانید تغییرات هر کلمه کلیدی را در طی 1 ماه گذشته مشاهده کنید. علاوه بر این تغییرات SERP شما را در هر Keyword نمایش میدهد و به شما کمک زیادی در فهم تغییرات رتبه سایتتان میکند.این قابلیت را با امکانات کمتر در Google Search Console نیز در اختیار دارید.

Crawl and Audit : این مورد بسیار شگفت انگیز و خاص است! سایت Moz اینبار رباتهای Crawler گوگل را شبیه سازی کرده و کار شما را در یافتن مشکلات سایتتان اسان کرده است. این رباتها رفتارهایی همچون خزنده های گوگل دارند. بدینوسیله میتوانید اولین نفری باشید که مشکل را متوجه خواهد شد و به سرت آن را برطرف کنید.

Optimize Your Page : همچون سایت GTmetrix ،‌ این بخش نیز به شما در بهبود فاکتورهای مربوط به رتبه بندی در هر صفحه راهنمایی میدهد. با دانستن قسمتهای مهمتر، وقت خود را صرف مسائلی میکنید که بیشتری تاثیر را بر رتبه سایتتان خواهد داشت.

Link Opportunities : همانطور که از نامش پیداس، بهترین انتخابها برای لینک بیلدینگ را به شما پیشنهاد میدهد. از آنجا که لینکسازی از اهمیت بالایی در بهینه سازی سایت برخوردار است، باید یک استراتژی مناسب برای آن داشته باشید و میتوانید از Link Opportunities برای بررسی هر فرصت بهره بگیرید!

برچسب ها :