×

۵ نکته مهم در قرارداد سئو سایت

4.8/5 - (13 امتیاز)

یکی از مهم‌ ترین دغدغه های اشخاص و سازمان ها در رابطه با خدمات سئو، نحوه عقد قرارداد سئو سایت، تعهدات و معیارهای بررسی موفقیت در سئو است. در این مقاله به بررسی این مسئله مهم پرداخته و چگونگی ارائه خدمات را شرح می دهیم. همچنین در ادامه معیار های بررسی موفقیت یک پروژه سئو را با یکدیگر مرور کرده و راه حلی برای آن ارائه دهیم. با ما همراه باشید !

قرارداد سئو چیست؟

توافق نامه یا قرارداد سئو یک سند الزام آور قانونی بین شرکت (شخص) خدمات دهنده و مشتری است. این قرارداد تمام اطلاعات مربوط به یک پروژه سئو مانند محدوده پروژه، انتظارات دو طرف، محصولات و جزئیات پرداخت را مشخص می کند. از همه مهمتر شرایطی را تعریف می کند که در صورت اختلاف نظرها مانند تاخیر در پرداخت هزینه ها چه اتفاقی می افتد.

برای کسب آگاهی در مورد هزینه خدمات سئو، به این صفحه از وبسایت سرچ لند مراجعه نمایید.

قرارداد سئو چیست؟

در قرارداد سئو به چه مواردی اشاره می شود؟

ابتدای هر قرارداد و شروع همکاری بین طرفین، شرکت ها یا مجموعه های خدمات دهنده سئو، پیشنهاد و خدمات خود را مشخص کرده و به مشتریان خود ارائه می دهند. در ادامه این روند قرارداد سئو بسته می شود. در بخش پنج شرط که باید در هر قرارداد بهینه سازی و ارتقا رتبه سایت وجود داشته باشد را بیان می کنیم:

۱- خدمات سئو

یکی از بخش های مهم در قرار داد ارتقا رتبه، شرح خدمات است. در این بخش در مورد خدمات ارائه شده و همچنین نوع گزارش دهی، اطلاعات دقیقی ذکر می شود. این خدمات شامل تحقیق کلمات کلیدی، دریافت بک لینک، اضافه کردن صفحه به وب سایت یا تولید محتوای اضافی و … است. با توجه به اینکه چه خدماتی در توافق نامه ذکر می شود، باید دقت کرد که از سردرگمی طرفین جلوگیری گردد.

۲- مدت قرارداد

زمان قرارداد چقدر است؟ مدت زمان همکاری طرفین باید مشخص باشد. زیرا در زمان کوتاه نمی توان به نتایج دلخواه رسید. از طرفی کلیه برنامه ها و فعالیت های مربوط به سئو باید بصورت پیوسته انجام شود تا رتبه های کسب شده از دست نروند.

۳- شرایط پرداخت

آیا نرخ مشخص شده بابت هزینه ها، ثابت است با ساعتی؟ آیا مشتری باید هزینه را ماهانه پرداخت کند یا به سالانه؟ هزینه باید به صورت نقد، چک یا کارت به کارت پرداخت شود؟ آیا هزینه ای بابت تاخیر در پرداخت لحاظ می شود؟ در قرار داد باید تمامی نکات و جزئیات مربوط به پرداخت به وضوح بیان شود تا هیچ گونه سردرگمی بین مجموعه و مشتری وجود نداشته باشد.

۴- مسئولیت های مشتری

درست است که شرکت خدمات دهنده مسئول رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو می باشد. اما مشتری نیز وظایفی دارد که طبق قرارداد باید به آنها عمل کند. در این قسمت از قرارداد باید مسئولیت های مشتری ذکر شود.

۵- لغو قرارداد سئو

ممکن است قرارداد بین مشتری و مجموعه یا فرد خدمات دهنده به یکی از دلایل زیر فسخ شود:

  • نقض قرارداد توسط هر یک از طرفین
  • عدم تجربه رضایت بخش
  • پروژه، دیگر مورد نیاز نیست
  • پرداخت مشتری به موقع انجام نمی شود

در نهایت دلیل لغو هرچه باشد، قرارداد باید دارای یک بند فسخ باشد. در این بند باید ذکر شود که در صورت فسخ قرارداد سئو توسط هریک از طرفین، چه اتفاقی خواهد افتاد و تعهدات مالی چگونه است.

ارائه خدمات سئو سایت به صورت رسمی و با عقد قرارداد

یک کارشناس سئو با تجربه و حرفه ای و یا یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو سایت تمام اقدامات یک پروژه را به صورت رسمی و حرفه ای آغاز می‌کند تا از هرگونه سوءتفاهم و اختلاف در آینده پیش گیری کند.

در ابتدای همکاری و آغاز پروژه، سوالی که برای کارفرمایان به وجود می‌آید این است که در صورت عدم موفقیت در پروژه، چه اتفاقی می‌افتد؟‌ و آیا هزینه ای که پرداخت شده هدر رفته است ؟‌

از طرفی دیگر ارائه دهندگان خدمات با مشکل تعهد در تضمین نتیجه بدست آمده مواجه هستند. این در حالی است که حتی برخی از همکاران هیچ تعهدی در رابطه با کسب رتبه به کارفرمای خود نمی‌ دهند. با وجود این مسائل، بسیاری از شرکت ها از برون سپاری پروژه خود منصرف شده و برخی دیگر نیز دل به دریا زده و به طرف قرارداد خود اعتماد می‌کنند. اما وجود یک قرارداد سئو سایت می‌تواند شفاف سازی پیش از پروژه را افزایش داده و از بروز سوء تفاهم ها و مشکلات پیشگیری کند.

قرارداد سئو سایت تضمینی

قرارداد سئو سایت تضمینی

با توجه به اینکه برخی از اشخاص تازه کار و کم تجربه، بدون تعهد وارد پروژه های سئو شده و به اشخاص می‌گویند که ” امکان ارائه تعهد در خصوص نتایج گوگل وجود ندارد”. لازم دانستیم که در رابطه با تعهد و تضمین قرارداد سئو سایت توضیحاتی ارائه دهیم.

اگر به دنبال دریافت خدمات مشاوره سئو سایت هستید، همین حالا با ما تماس بگیرید.

بهتر است این گونه بگوییم که اگر شخصی به شما گفت که تضمینی در حضور سایت شما در صفحه اول گوگل نمی‌دهد، نمی‌توان او را یک کارشناس سئو نامید. چنین افرادی تنها بخشی از استانداردهای گوگل را شناخته و تجربه کافی در این زمینه را ندارند. در صورتی که شرکت ها و افراد با تجربه تمامی خدمات خود را با تضمین به مشتریان ارائه می‌دهند. دلیل این امر نیز این است که در رابطه با اتفاقاتی که در آینده ممکن است رخ دهد به طور تقریبی آگاه هستند.

تضمین در قرارداد سئو امکان دارد؟

دقت داشته باشید ارائه تضمین به معنی تعیین رتبه ای خاص بر روی کلمه کلیدی مورد نظر در مدت زمان معین نیست! بلکه استناد به نمونه کارهای معتبر و قابل استعلام همچنین پروژه های انجام شده توسط آن شخص یا شرکت می باشد. به این ترتیب تا حد زیادی می توانید به آنها اعتماد کنید.

برای شروع یک پروژه سئو و تهیه یک قرارداد خوب، ابتدا باید به معیارهای درست و منطقی برای بررسی موفقیت به تفاهم رسید. این مسئله به دلیل اینکه برخی از کارشناسان با معیار های اشتباه مانند رنک الکسا یا نتایج خصوصی سئو در مرورگرها اکتفا می‌کنند مشکل ساز شده است.

معیارهای درست بررسی موفقیت پروژه سئو سایت

بررسی نتایج واقعی در گوگل اولین مسئله ای است که باید با آن آشنا باشید. نتایج گوگل امروزه در مرورگر شما به صورت شخصی سازی شده و با توجه به موقعیت مکانی، علاقه مندی های شما، و سایت هایی که پیش از آن بازدید کرده‌اید نمایش داده می‌شود.

برای اینکه بدانید سایت شما واقعا در رتبه ای نمایش داده می‌شود یا خیر. باید از آمارهای Search Console گوگل یا نتایج واقعی سایت خود در گوگل در بخش Incognito مرورگر استفاده کنید.

توجه داشته باشید که رتبه الکسا سایت شما کمکی به پیشرفت کسب و کارتان نمی‌کند. همچنین کارشناسان سئو می‌توانند به راحتی و با ترفندهای ساخت بازدید مجازی، رتبه الکسا شما را بهبود بخشند. پس بنابراین خواسته ای که شما می‌توانید از یک ارائه دهنده خدمات بخواهید، افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی مورد نظر شماست.

درباره خدمات سئو تضمینی سایت بیشتر بخوانید.

سوالات متداول

قرارداد SEO یک قرارداد قانونی بین شرکت یا فرد خدمات دهنده و کارفرما است. این قرارداد تمام اطلاعات لازم در خصوص یک پروژه سئو مانند محدوده پروژه، انتظارات طرفین، جزئیات پرداخت و ... را مشخص می‌کند. همچنین تعریف می‌کند که اگر مواردی مانند اختلاف نظر هر دو طرف، نرسیدن به هدف در مدت قید شده، عدم پرداخت و ... پیش بیاید چه اتفاقی می‌افتد.
این قرارداد به محافظت از کسب و کار مشتریان در برابر هرگونه تکنیک های سئو کلاه سیاه که آژانس ها یا مشاوران خدمات دهنده می‌توانند برای رتبه بندی یک وب سایت در موتور جستجو استفاده کنند، کمک می‌کند. نکته مهم دیگر اینکه به مشتری این اطمینان را می‌دهد که اگر طی مدت قرارداد، طرف خدمات دهنده به حرف و وظیفه خود عمل نکند. توانایی انجام کارهایی قانونی برای حق خود را دارد. فراموش نکنید که کار بدون قرارداد می‌تواند برای شما ضرر آفرین باشد.
داشتن یک قرارداد خوب برای این خدمات می‌تواند سبب ایجاد اعتماد بیشتر. محافظت قانون از طرفین و ایجاد انتظارات واضح برای مشتری گردد.
فراموش نکنید که بدون توافق نامه کتبی، برخی از چیزهایی که به صورت شفاهی یا در ایمیل گفته می‌شود ممکن است به اشتباه به کار گرفته شوند یا به اشتباه تفسیر شوند. در نتیجه امکان بروز اتفاقاتی نظیر: بحث های طولانی دردناکی که اعتماد را از بین می‌برد (حتی اگر یکی از افراد مقصر نباشد). مجبور شدن به انجام کاری که نمی‌خواستید یا مجبور به انجام آن نبودید. و در نهایت وارد شدن به یک نبرد قانونی (بدترین سناریو)