×

طراحی سایت فروشگاهی

5/5 - (1 امتیاز)

با یک وبسایت فروشگاهی سفارشی، فروش آنلاین و درآمد بیشتری را کسب کنید. مجموعه سرچ لند با 10 سال تجربه، ارائه دهنده خدمات طراحی سایت فروشگاهی سفارشی وردپرسی و ریسپانسیو (واکنش گرا) طبق استاندارد های گوگل به مشتریان خود می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما و سایت های فروش اینترنتی، ادامه مطلب را بخوانید.

مشاوره رایگان
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارتباط طراحی سایت ریسپانسیو و سئو حتما این مطلب را بخوانید.

طراحی سایت فروشگاهی

با یک سایت فروشگاهی، درآمد بیشتری کسب کنید

همانطور که می دانید روز به روز بر تعداد کسب و کارهای سنتی که به سمت فروش آنلاین نرفته اند و محکوم به شکست می شوند افزوده می شود. بنابراین اهمیت حضور کسب و کارها در فضای آنلاین بر کسی پوشیده نیست. به خصوص مشاغلی که ارائه دهنده محصولات هستند و به عبارتی به فروش محصول یا خدمات خود می پردازند می توانند بهترین استفاده را از فضای آنلاین ببرند.

بطور مثال امروزه فروشگاه های آنلاین متعددی را می شناسیم. که در شبکه های اجتماعی محبوبی نظیر ااینستاگرام فعال می باشند. همچنین اکثر این کسب و کارها دارای یک وبسایت فروشگاهی یا بعبارتی فروشگاه آنلاین نیز می باشند. در نتیجه می توانند طیف وسیعی از مشتریان بالقوه ای که به محصولاتشان نیازمند هستند را از طریق فضای مجازی با محصولات خود آشنا کنند.

ریسپانسیو بودن سایت فروشگاهی

خدماتی که سرچ لند به صورت تضمینی ارائه می دهد عبارتند از:

امروزه فروش اینترنتی و حضور در فضای مجازی یک بازار رقابتی است. از این رو مجموعه سرچ لند، خدمات خود را به صورت تضمینی به مشتریان گرامی ارائه می دهد. این خدمات عبارتند از:

  • طراحی وب سایت فروشگاهی سفارشی
  • ارائه راه حل هایی مناسب جهت افزایش فروش و سفارش
  • قالب سایت فروشگاهی ریسپانسیو (نمایش سایت در انواع صفحه نمایش ها و دستگاه ها)
  • مطابق با استاندارد های گوگل
  • تجربه کاربری و رابط کاربری مناسب
  • سایت امن (HTTPS)
  • بهینه سازی
  • و …

مزایای فروش آنلاین و داشتن وبسایت فروشگاهی

جالب است بدانید هیچ یک از شبکه های اجتماعی به اندازه یک وبسایت خوب نمی تواند در بالابردن حجم فروش شما موثر باشد. به کمک یک سایت فروشگاهی استاندارد و ایمن می توانید از دغدغه پاسخگویی به سیل مشتریان. همچنین ثبت سفارش آنها به طور مثال در فضای اینستاگرام آسوده شوید. زیرا مشتریانی که از طریق موتورهای جستجو نظیر گوگل وبسایت و محصولات شما را یافته اند.، بدون نیاز به حضور شما خواهند توانست در هر جا، هر زمان و بدون معطلی محصول مورد نظر خود را ثبت سفارش کنند. پرداخت وجه مربوطه را انجام دهند و سپس منتظر ارسال محصول بمانند!

ضمن آنکه اغلب مشتریان به وبسایت ها راحت تر اعتماد می کنند. همچنین از طریق وبسایت می توانند پرداخت آنلاین انجام دهند، عکس و ویدیوهای محصول مورد نظر خود را مشاهده کنند. در نهایت در صورت لزوم جهت پیگیری سفارش خود یا پرسش سوالاتشان، با شما ارتباط برقرار کنند.

افزایش فروش با طراحی سایت فروشگاهی

فروش خود را با کسب و کار آنلاین بیشتر کنید

داشتن وبسایت باعث می شود تا در زمان هایی هم که سر کار نیستید، مشتری داشته باشید. به عنوان مثال در دوران همه گیری کرونا اغلب فروشگاه های فیزیکی ملزم به تعطیل کردن بوده از پذیرش حضوری مشتریان معذور بودند. از طرفی بسیاری از مشتریان نیز امکان حضور فیزیکی در فروشگاه شما را نداشتند. بنابران بیش از ۷۰ درصد مشتریان به سمت سفارش آنلاین و خرید اینترنتی محصولات مورد نظر خود اعم از مواد غذایی. پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، ملزومات منزل و … سوق داده شدند.

در این شرایط کسب و کارهای سنتی که وبسایت یا پیج اینستاگرامی نداشتند با کاهش درآمد جدی مواجه شدند. بنابراین مشخص است که در شرایط مشابه کسب و کارهایی که خدمات یا محصولات خود را به صورت آنلاین ارائه می دهند بسیار موفق خواهند بود. این در حالی است که پس از پایان همه گیری کرونا، فرهنگ خرید اینترنتی بیش از پیش در میان مردم جا افتاد. بطوریکه اغلب مردم در شرایطی نظیر آلودگی هوا، ترافیک شهرهای بزرگ. همچنین به دلایی نظیر هزینه های بالای رفت و آمد، کمبود وقت به خصوص در افراد شاغل و … بیشتر به خرید از فروشگاه های آنلاین رغبت نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش اثر بخش افزایش فروش سایت

دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو

مهمترین عمل بعد از راه اندازی سایت، اقدام برای بهینه سازی و سئو آن است. اگر در نتایج جستجوی گوگل، رتبه خوب و بالایی نداشته باشید، نمی توانید توسط کاربران و مشتریان خود دیده شوید. در نتیجه تنها داشتن یک وبسایت، درآمد و فروش شما را تضمین نمی کند. سئو سایت فروشگاهی از دیگر خدمات مجموعه سرچ لند است که موجب می شود تا در کمترین زمان ممکن، بازدید و فروش سایت شما افزایش داشته و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت تعرفه های سئو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان

تفاوت سایت فروشگاه اینترنتی با سایت شرکتی

برخلاف طراحی وبسایت شرکتی که تنها هویت شرکت و برند آن را معرفی و برجسته می کند. طراحی و توسعه یک وب سایت تجاری اینترنتی، شامل پایه داده برای محصولات، اطلاعات محصولات، امکان جستجو، پردازش سفارش، سیستم های پرداخت الکترونیک و … می باشد. یک فروشگاه اینترنتی به تمام این ویژگی های اضافی احتیاج دارد. زیرا باید از راحتی کاربر در استفاده از وبسایت و طی مراحل جستجو و خرید، مطمئن شود. ضمن آنکه ریسپانسیو بودن سایت فروشگاهی یا بهینه سازی آن برای انواع دیوایس ها نظیر موبایل، تبلت، دسکتاپ و لپ تاپ بسیار مهم است.

ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی موفق چیست؟

یک فروشگاه اینترنتی موفق بدون اتلاف وقت و صرف هزینه های گزاف می تواند در مدت زمانی نسبتا کوتاه مشتریان زیادی را پاسخگو باشد. برخی از المان هی مهم یک سایت فروشگاهی موفق پس از مسایل فنی نظیر قالب استاندارد، سرعت بالا، ریسپانسیو بودن (سازگار با موبایل و تبلت) و … می تواند رعایت اصول استاندارد طراحی سایت باشد.

بطور مثال تمامی اقشار بتوانند به سادگی از سایت شما استفاده کنند. این امر نیازمند یک قالب اختصاصی ساده و در عین حال کاربردی است. همچنین وبسایت آنلاین شما بایستی به لحاظ ساختار و محتوا برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل بهینه سازی شده باشد.

ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی موفق

برتری نسبت به رقبا

بدین ترتیب است که در میان انبوهی از رقبا خواهید توانست بیشتر مشتریان فضای آنلاین را به سمت فروشگاه خود بکشانید. مهمترین نکته پس از طراحی سایت، تولید محتوایی ارزشمند است که محصول شما را به خوبی معرفی نماید. استفاده از عکس های با کیفیت با حجم معقول، ویدیو های آموزشی، پادکست ها و توضیحات مفید در کنار وبلاگ و مقالات‌ آموزشی مفید می تواند ویژگی های اصلی یک وبسایت فروشگاهی موفق باشد.

خرید سریع و آسان

در عین حال مشتری باید بتواند سریع و آسان به انواع محصولات موجود در سایت، سایز بندی و رنگ های مختلف. توضیحات و آموزش ها و در عین حال سبد خرید و پرداخت آنلاین و در نهایت ثبت سفارش دسترسی داشته باشد. بطوریکه در طی پروسه مذکور سر در گم و پشیمان از خرید نشود. به منظور دستیابی به اهداف یاد شده مهم است که از یک تیم حرفه ای و متخصص کمک بگیرید. نمونه کارهای قبلی آنها را ببینید و نسبت به طراحی سایت خود در اسرع وقت اقدام کنید.

مزیت های خرید از آنلاین شاپ ها

خرید از آنلاین شاپ ها برای مشتریان نیز مزایای فراوانی دارد

حتی مشتریان شما هم با خرید اینترنتی از مزایای فراوانی بهره مند می شوند. به طور مثال می توانند کالای مورد نظر خود را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرند. بدون آنکه در ترافیک گرفتار شوند و یا نیاز باشد از یک فروشگاه تا فروشگاهی دیگر به دنبال محصول مورد نظر خود بگردند. برخی دیگر از مزایای خرید از آنلاین شاپ ها عبارتند از:

  • کاهش ترافیک و آلودگی هوا
  • امکان مشاهده جدیدترین و به روز ترین محصولات
  • امکان مقایسه چند محصول از برندهای مختلف
  • امکان مقایسه قیمت ها
  • امکان تعویض یا عودت کالا در صورت عدم رضایت
  • امکان پرداخت بهای محصول در محل
  • عدم نیاز به گرفتن مرخصی شاغلین و صرف زمان برای خرید
  • و…

۷ نکته مهم طراحی وب سایت تجارت الکترونیک

۷ نکته مهم طراحی وب سایت تجارت الکترونیک

1-سایت فروشگاهی باید ریسپانسیو (سازگار با موبایل) باشد

Mobile responsive بودن برای سایت فروشگاهی تجارت الکترونیک از واجبات است. زیرا اکثر مشتریان از طریق موبایل یا تبلیت خود به سفارش و خرید اینترنتی می پردازند. به طوری که بیش از ۶۰ درصد خریدهای فضای مجازی از طریق موبایل انجام می شود. به همین دلیل دارا بودن یک قالب واکنش گر از واجبات است.

از نکات ریز اعم از سایز فونت ها، فاصله بین خطوط و … غافل نشوید. از ناپدید نشدن Padding و Margin در بخش های مختلف سایت خود در صفحات کوچکتر نظیر موبایل اطمینان حاص کنید. سرعت بارگیری وبسایت فروشگاهی تاثیر بسزایی در کاهش نرخ پرش مخاطبان دارد. زیرا هیچ خریداری دوست ندارد که وقت خود را در یک وبسایت با سرعت پائین به هر دهد. اهمت این موضوع به قدری است که افزایش سرعت لود سایت حتی به میزان ۰.۱ ثانیه می تواند نرخ فروش شما را تا ۸ درصد افزایش دهد!

۲- به طراحی وب سایت تجارت الکترونیک خود از دیدگاه خریدار نگاه کنید

یک وبسایت تجارت الکترونیک موفق این قابلیت را دارد که مخاطب می تواند به سرعت و تنها با چند کلیک ساده، به محصول مورد نظر خود دسترسی پیدا کند. بنابراین ببینید آیا وبسایت شما به مخاطب این امکان را می دهد که در یک نگاه به راحتی و سریعا کل مطالب را اسکن کرده، پاسخ سوال خود را بیابد؟

سعی کنید قالب سایت شما به هر رنگی که هست حتما به اندازه کافی دارای فضاهای خالی و سفید رنگ نیز باشد. استفاده از فونت های خوانا و ساده موجب می گردد محتوای شما سریع و آسان خوانده شود. همچنین برای نمایش محصولات خود سعی کنید از ردیف های سه یا نهایتا چهار عددی استفاده کنید تا هر محصول به خوبی به چشم مخاطب بیاید. از گذاشتن دکمه ها یا تب های فراخوان عمل (CTA) یا همان کال تو اکشن غافل نمانید. مشتریان شما می توانند با کلیک بر این منو های ناوبری براحتی به سمت مقصد مورد نظر خود هدایت شوند.

اهمیت ناوبری کاربرپسند فروشگاه آنلاین

۳- رعایت اصل راحتی خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی شما

اشخاصی که به دنبال خرید آنلاین محصول مورد نظر خود هستند، به جهت صرفه جویی در وقت و سهولت دسترسی به محصول مورد نظر خود اینکار را انجام می دهند. اگر اصل راحتی و دسترسی آسان به محصول در طراحی سایت فروشگاهی شما رعایت نشود خیلی زود با سبدهای خرید رها شده مشتریانتان روبرو خواهید شد. خریدهایی که هیچ گاه نهایی نمی شوند و پیش از پرداخت از طریق درگاه های اینترنتی رها می شوند.

بنابراین ناوبری خوب بین صفحات یک فروشگاه آنلاین می تواند مشتری را به خرید سریع و آسان و در عین حال لذت بخش سوق دهد. ضمن آنکه ناوبری، دسترسی کاربر به تمامی بخش های سایت شما را آسانتر می کند. به طوری که کاربر می تواند به کلیه اطلاعات مورد نیاز خود به سهولت دسترسی پیدا کند. بخش هایی نظیر منو ها، دسته بندی محصولات، بخش جستجو در سایت، فیلتر های مختلف قیمت، رنگ و … همچنین پاورقی ها از نمونه های بارز ناوبری یک وبسایت فروشگاهی استاندارد هستند.

۴- استفاده از تصاویر واضح و با کیفیت

جالب است بدانید استفاده از تصاویر با کیفیت می تواند بیش از ۴۰ درصد نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری را افزایش دهد! در یک فروشگاه اینترنتی خوب تصاویر با کیفیت است که می تواند توجه مخاطب را به محصولات جلب نماید. سعی کنید از زاویه های مختلف از محصول عکس تهیه کنید. عکس ها کاملا واقعی باشند تا بتوانند اعتماد مخاطب را به خود جلب نمایند.

امکان دیدن عکس واضح از زوایای مختلف یک محصول احتمال فروش آن را بالاتر می برد. چنانچه از تصاویر با کیفیت استفاده کنید می توانید به کاربر امکان زوم روی عکس را نیز بدهید. تا بتوانند جزئیات مورد نظر خود را بهتر ببینند و راحت تر برای خرید تصمیم بگیرند. در عین حال سعی کنید حجم تصاویر شما پائین باشد تا برای لود شدن زمان زیادی از مخاطب نگیرد.

نکات کلیدی طراحی سایت فروشگاهی

۵- از تاثیر رنگ ها غافل نشوید

شاید باور نکنید اما ترکیب رنگی و رنگ اصلی قالب وبسایت شما می تواند روی خرید یا عدم خرید مشتری تاثیر گذار باشد. حتما درباره تاثیر رنگ ها در صنایع مختلف به خصوص رستوران ها و فست فودی ها شنیده اید. استفاده از رنگ های گرم نظیر قرمز، زرد و نارنجی می تواند اشتهای افراد را افزایش دهد. به همین دلیل اکثر رستوران ها و کافی شاپ ها از رنگ های گرم برای طراحی لوگو و فضای داخلی خود استفاده می کنند.

رعایت این اصل در طراحی وبسایت های فروشگاهی نیز ضروری است. بطوریکه می تواند نرخ تبدیل را نیز افزایش دهد. همچنین استفاده از رنگ های جیغ نظیر قرمز در بخش هایی نظیر CTA می تواند احتمال کلیک و تعامل کاربر را افزایش دهد. از تطابق رنگ ها با رنگ اصلی لوگوی خود اطمینان حاصل کنید. سعی کنید ۶۰ درصد از رنگ اصلی، ۳۰ درصد رنگ فرعی و در نهایت ۱۰ درصد رنگهای آکسان در طراحی قالب آنلاین شاپ خود بهره بگیرید

۶- فرآیند نهایی کردن سبد خرید و پرداخت را تا حد امکان ساده سازی کنید

بسیاری از سبد های خریدی که بدون رسیدن به مرحله پرداخت نهایی رها شده اند معظل اصلی فروشگاه های اینترنتی می باشند. شاید اصلی ترین دلیل آنها نیز موارد زیر باشند:

  • هزینه های حمل و نقل بالا که مشتری از ابتدای خرید از آنها اطلاع پیدا نکرده است.
  • فرآیند پرداخت چند مرحله ای و پیچیده
  • تاکید برای ایجاد حساب کاربری یا عضویت در سایت پیش از نهایی کردن خرید

در بهترین حالت مشتری شما باید این امکان را داشته باشد که بدون نیاز به ثبت نام یا عضویت در جایگاه یک مهمان از سایت شما خرید کند. بهتر است طرحی در نظر بگیرید که در آن مشتری تنها ملزم به پر کردن فرم آدرس و مشخصات جهت ارسال کالا باشد. سعی کنید گزینه های پرداخت را ساده سازی کنید و امکان پرداخت در محل را نیز برای مشتریان شهر خود فعال کنید.

نحوه طراحی سایت فروشگاهی موفق

۷- در نظر گرفتن بخش مخصوص نظرات و انتقادات مشتریان

جلب اعتماد بسیاری از مشتریان شما در گرو اطلاع از تجربه کاربرانی است که پیش از آنها از آن سایت خرید کرده اند. بنابراین هنگامی که وبسایت فروشگاهی طراحی می کنید یک بخش خاص برای درج نظرات و رضایت یا احیانا انتقادات آنها در نظر بگیرید. این کار موجب می شود که خریداران بالقوه دیگری که از سایت شما بازدید می کنند نیز راحت تر تصمیم به خرید بگیرند.

با راه اندازی یک سیستم امتیاز دهی به محصول و خدمات خود نیز می توانید سایر مشتریان بالقوه خود را تشویق به خرید کنید.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

با توجه به فاکتورهای مهمی که در طراحی سایت با قالب اختصاصی و سفارشی بایستی رعایت شوند تا یک آنلاین شاپ موفق داشته باشید، قیمت طراحی سایت فروشگاهی می تواند بسیار متغیر باشد. با در نظر گرفتن پلن های مختلف طراحی و آیتم هایی که به وبسایت خود بر حسب نوع محصول یا خدمات اضافه می کنید می توانید بر قیمت خدمات طراحی سایت فروشگاه آنلاین خود تاثیر بگذارید.

پشنهاد تیم سرچلند استفاده از مشاوره های رایگان و تخصصی جهت دستیابی به یک وبسایت فروشگاهی استاندارد است. جهت دریافت مشاوره های رایگان و تخصصی با کارشناسان سرچ لند در اسرع وقت تماس حاصل فرمائید.

مشاوره رایگان

مطلب پیشنهادی: طراحی سایت مطابق استانداردهای سئو

سوالات متداول

هزینه وب سایت های فروشگاهی سرچ لند براساس هر پروژه مشخص می شود. زیرا هنگام قیمت گذاری برای هر وب سایت مواردی مانند اهداف، نیاز های بازاریابی، ویژگی طراحی و ... باید در نظر گرفته شوند. در نتیجه تمامی این متغیر ها موجب می شوند تا قیمت و جدول زمانی اتمام پروژه برای شما تعیین گردد. برای دریافت قیمت و جزئیات بیشتر، با ما در تماس باشید.
تمامی وبسایت های طراحی شده توسط مجموعه ما، بدون توجه به پلتفرم، از رمگذاری از طریق SSL استفاده می کنند. این ویژگی اجازه می دهد تا اطلاعات حساس از طریق وب سایت، در یک کد رمزگذاری شده منتقل شوند که قابل درک نباشند.
خدمات توسعه وب سایت فروش اینترنتی، کار طراحی و توسعه لازم را برای راه اندازی یک وب سایت که فروشگاه آنلاین نیز نامیده می شود را ارائه می دهد. این خدمات می تواند شامل طراحی صفحات محصول، توسعه فرآیندهای پرداخت، یکپارچه سازی سیستم های پرداخت و موارد دیگر باشد.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *