×

سئو سایتهای وردپرسی

4.7/5 - (6 امتیاز)

امروزه افزونه ها و خدماتی که وردپرس در اختیار وبمستران قرار داده است، سئو سایتهای وردپرسی را آسان تر کرده است. بدون شک وردپرس به عنوان یکی از معروف ترین سیستمهای مدیریت سایت بشمار می رود که در ایران نیز رایج میباشد. طراحی وردپرس به گونه ای است که حتی سئوکاران مبتدی نیز با مشاهده توضیحات مربوط به هر بخش، براحتی میتوانند از امکانات آن بهره ببرند. همچنین افزونه های Yoast و All In One SEO نیز با در اختیار گذاشتن اطلاعات مربوط به هر بخش علاوه بر آموزش، از دشواری های وبمستران تا حدود زیادی کاسته است. این افزونه ها به گونه ای طراحی شده  اند که نیازهای سئو سایتهای وردپرسی را برای کاربران مبتدی و حرفه ای پاسخگو باشند و علاوه بر ساده بودن، از امکانات زیادی برخوردار میباشند.

بهینه سازی سایتهای وردپرسی

در این مطلب برای بررسی سئو سایتها در وردپرس علاوه بر امکاناتی که توسط وردپرس در اختیار کاربران قرار میگیرد، به معرفی افزونه Yoast که نسبت به All In One SEO معروف تر و پرکاربردتر است نیز میپردازیم. پشتیبانی از زبان فارسی در وردپرس با نصب افزونه ی وردپرس پارسی، با ترجمه توضیحات مربوط به هر بخش میتواند در آموزش سئو برای افراد تازه کار نیز مفید واقع شود.

سئو تصاویر در سایتهای وردپرسی

سئو تصاویر در وردپرس

در پنجره اضافه کردن تصاویر تگ Alt، عنوان، توضیح و نام عکس قابل تغییر میباشند. همچنین میتوانید ابعاد و حجم تصویر را در کنار نام آن مشاهده کنید و ابعاد آن را به مقادیر پیشفرض وردپرس تبدیل کنید. این اطلاعات برای بهینه سازی تصاویر سایت کافی هستند. شاید تنها موردی که جای خالی آن در این میان به چشم میخورد، وجود ابزاری برای کاهش حجم تصاویر میباشد که آن هم بسادگی با نرم افزار Photoshop و یا سایتهایی مانند Tiny PNG امکانپذیر است.

افزونه Yoast چه امکاناتی دارد ؟

سئو سایتهای وردپرسی با افزونه Yoast

افزونه Yoast جنبه های منفی و مثبت سئو محتوای شما را با بررسی آن بیان میکند. تمام امکانات این افزونه رایگان نیستند، اما نسخه رایگان آن برای بررسی مسائل اصولی و پیش نیاز برای بهینه سازی متن کافی است. یوست از سه بخش اسنیپت، تحلیل خوانایی و عبارت کلیدی تشکیل شده است که عوامل سئو در هر کدام بررسی می شوند.

سئو-سایتهای-وردپرسی

 

در بخش اسنیپت میتوانید عنوان، توضیحات متا و ادرس محتوای خود را وارد کنید. بخش تحلیل خوانایی، مسائل نگارش محتوا را بررسی کرده و در نهایت با تعیین کلمه کلیدیتان در بخش عبارت کلیدی، محتوا و توضیحات اسنیپت شما بررسی می شوند.

مشکلات یوست در سئو سایتهای وردپرسی

از آنجا که افزونه Yoast به زبان انگلیسی طراحی شده است، در این میان بعضی نکات هستند که در نسخه فارسی با مشکل مواجه میشوند. به عنوان مثال تحلیلگر یوست می گوید که حداکثر 25 درصد جمله های متن باید کمتر از 20 کلمه باشند که رعایت آن در نگارش فارسی به سختی امکانپذیر میباشد. همچنین تعداد کاراکترهای پیشنهادی یوست برای تگ عنوان، از حداکثر کاراکترهای فیلد عنوان گوگل بیشتر میباشد، در این صورت قسمتی از عنوان شما در صفحه نتایج گوگل به صورت نقطه چین نمایش داده میشود.

مزایای سئو با افزونه یوست ( Yoast )

تحلیلگر یوست بوسیله کلمه کلیدی که توسط کاربر مشخص شده است هدر ها، متن، عنوان و سایز بخشهای محتوای شما را بررسی می کند. برخی از مواردی که توسط Yoast بررسی میشوند عبارتند از:

– تراکم عبارت کلیدی یا توزیع کلمه کلیدی در محتوا. در صورتی که عبارت کلیدی شما بیش از حد یا کمتر از حد طبیعی تکرار شده باشد به شما اخطار می دهد.

– بررسی کلمه کلیدی در توضیحات متا و عنوان.

– بررسی متن جایگزین تصاویر

– یوست کلمه کلیدی و عنوان محتوا را با محتواهای قدیمی شما مقایسه میکند و در صورت وجود تشابه، به شما اخطار میدهد تا محتوای تکراری تولید نکنید.

 

سئو سایتهای فروشگاهی و شرکتی در وردپرس

سئو قالبهای وردپرسی

قالبهای ساده ای که توسط وردپرس در اختیار کاربران قرارگرفته اند برای راه اندازی یک سایت ساده مناسب میباشند. اما دیگر قالبهایی که در فضای اینترنت به صورت آماده ارائه می شوند معمولا بهینه نیستند و اصول سئو در طراحی آنها رعایت نشده است. حجم فایلهای CSS و JavaScript یکی از مهمترین مسائلی است که باید در بهینه سازی قالبهای وردپرسی به آن توجه نمود، قالبهایی که به صورت آماده ارائه میشوند معمولا چند منظوره بوده و دارای فایل های اضافی و غیرضروری می باشند که بی دلیل سرعت بارگذاری صفحات شما را به تاخیر می اندازد. در صورتی که نیاز به کسب رتبه در گوگل دارید، باید یک قالب اختصاصی برای سایتتان تهیه کنید.

این مسئله بخصوص در سایتهای فروشگاهی که حجم فایل های CSS و JavaScript آنها نسبت به سایتهای شرکتی و شخصی بیشتر میباشد، اهمیت پیدا میکند. در هر صورت ما به شما توصیه میکنیم از قالبها و افزونه های سنگین استفاده نکنید و از متخصصان با تجربه برای طراحی قالب اختصاصی سایت خود کمک بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *