×

رتبه بندی سایت در گوگل

4.7/5 - (3 امتیاز)

رتبه بندی سایت در گوگل : موتور های جستجو در تلاش هستند تا از بین محتوا های موجود در فضای وب محتوای ارزشمند را متناسب با نیاز کاربر رتبه دهی کند تا کاربر به محتوای ارزشمند دسترسی راحت تری داشته باشد. گوگل با استفاده از الگوریتم ها بهترین رتبه بندی را برای سایت ها انجام دهد تا کاربران به آن دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل گوگل توانسته بالای 90 درصد از حجم جستجوی کاربران را مختص خود کند.

طبق آمار؛ 45 تا 65 درصد از کاربران غیر از نتیجه اول گوگل سایر نتیجه ها را بررسی نمیکنند و با نتیجه اول نیاز خود را برطرف می کنند

عوامل مهم در رتبه بندی سایت در گوگل

عوامل مختلفی در رتبه سایت در گوگل تاثیر دارد برخی از عواملی که در رتبه بندی سایت ها تاثیر دارد.

  • سرعت سایت
  • نرخ پرش از وبسایت یا برعکس میزان ماندن کاربر در سایت
  • ریسپانسیو بودن سایت
  • تعداد و ارزش لینک های داخلی و خارجی
  • محتوای ساختار یافته
  • شناخت ساختار کامل سایت

ارزشمندی رتبه اول گوگل برای کسب و کارها

بازخورد کاربران در انتخاب نتایج گوگل نشان دهنده اهمیت بالای قرار گرفتن در رتبه اول گوگل است. کسب رتبه اول گوگل برای کسب و کار هایی مانند فروشگاه اینترنتی و خدماتی می تواند مشتریان زیادی را بدست آورد. که باعث کاهش هزینه های تبلیغات خواهد شد.

الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل با هدف رتبه بندی محتوا ایجاد شدند و روز به روز پیشرفت کردند. امروزه الگوریتم های گوگل با استفاده از هوش مصنوعی در تلاشند تا بهترین محتوا را برای کاربر آماده سازی کنند. برای آشنایی بیشتر با طرز کار موتور جستجوی گوگل این مقاله از سرچ لند را مطالعه فرمائید.

تاثیر رضایت کاربر بر سئو

الگوریتم های گوگل محتواها را طبق الگوریتم های خود رتبه بندی می کنند اما در نهایت این کاربر است که تشخیص میدهد محتوای شما ارزشمند است یا خیر، الگوریتم های گوگل با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی رضایت کاربر را تشخیص میدهند؛ بنابراین حتی اگر با هر روشی به نتیجه اول گوگل برسید اما محتوای شما ارزشمند نباشد رتبه تان به زودی عوض خواهد شد.

حتما بخوانید : ارزش محتوا در سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *