×

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

4.8/5 - (5 امتیاز)

یکی از مواردی که معمولا بسیاری از وبمستران آن را نادیده میگیرند، تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو میباشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از اینترنت، فضای مجازی مخاطبان بسیاری پیدا کرده است. با وجود چنین فرصتی، شما میتوانید با ارائه خدمات و یا محصولات خود در این فضا فروشتان را تا چند برابر افزایش دهید. ممکن است اهمیت و تاثیر این شبکه ها بر سئو سایتتان را کم شمارید،‌ در این پست برای شما توضیح میدهیم که چگونه فعالیت در شبکه های معتبر میتواند موجب بهبود رتبه سایتتان شود.

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

نقش شبکه های اجتماعی در بهبود سئو

شبکه های اجتماعی نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین شما و مخاطبین ایفا می کنند. و ایجاد ارتباط در برند سازی و افزایش رضایت مندی مشتریان امروزه شرط اصلی موفقیت در کسب و کارها است. به عنوان مثال شما از طریق شبکه های اجتماعی تخفیف ها، محصولات یا خدمات جدید و بسیاری موارد دیگر را به مخاطبین خود اطلاع رسانی می کنید و یا برای آنها منابع آموزشی فراهم می سازید. گوگل نیز این ارتباط را درک کرده و میزان دنبال کنندگان شما در شبکه های اجتماعی را بررسی میکند. بدین ترتیب شما بات های گوگل را در بررسی ابعاد کسب و کار خود کمک کرده اید تا رتبه ای که لایق آن هستید را برای شما در نظر گیرند.

معرفی چند سایت معتبر و تاثیرگذار بر رتبه سایت در گوگل

موثر ترین شبکه های اجتماعی برای سئو

کارشناسان سئو بر اساس تجربه و آزمون و خطا دریافته اند که برخی از شبکه های اجتماعی تاثیر بیشتری بر بهبود رتبه سایت در گوگل دارند که در این بخش به معرفی آنها می پردازیم. موثرترین شبکه های احتماعی سال ۲۰۱۹ را میتوان فیسبوک با 2.3 میلیارد کاربر ، اینستاگرام با 1 میلیارد کاربر معرفی کرد. بعد از آنها توییتر و Pinterest که هرکدام دارای بیش از 250 میلیون کاربر هستند قرار میگیرند. لینکدین نیز یکی از بهترین شبکه های اجتماعی می باشد که محیطی فوق العاده برای کسب و کارها و ارتباطات کاری فراهم کرده است.

شما باید فعالیتتان را بر چند شبکه معتبر متمرکز کنید و زمان خود را برای فعالیت در شبکه های متفرقه،‌ که شناخته شده و پرکاربرد نیستند هدر ندهید.

جالب است بدانید امروزه یکی از راه های تشخیص برند شما توسط گوگل، بررسی نحوه برخورد کاربران با صفحات شما در فضای مجازی میباشد. به عنوان مثال هرچه تعداد فالوور های شما بیشتر باشد، گوگل اعتبار بیشتری برایتان درنظر میگیرد! برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله تاثیر برند بر سئو را مطالعه کنید. اگر هنوز هم برای وبسایت خود هیچ صفحه ای در سایتهای نام برده ایجاد نکرده اید،‌ هرچه سریعتر نسبت به آن اقدام کنید.