×

تاثیر رابط کاربری بر سئو

4.7/5 - (3 امتیاز)

تاثیر رابط کاربری بر سئو به صورت مستقیم محسوس است. UI که مخفف کلمات User Interface است، شامل تمامی اجزایی است که کاربران در صفحات سایت شما مشاهده میکنند. در یک تعریف کلی میتوان User Interface را بخشی از UX یا تجربه کاربری بیان کرد. برای بیان مفهوم UI میتوانید رنگهای موجود در صفحات را درنظر بگیرید. سایتی که از ترکیب رنگی مناسبی استفاده میکند و محیط کاربری آن جذاب و زیبا به نظر میرسد رابط کاربری مناسبی دارد و در کنار آن، صفحاتی که چینش اجزای آن به درستی صورت نگرفته و از رنگهای جیغ یا ناهماهنگ استفاده کرده اند UI مناسبی ندارند.

تاثیر رابط کاربری بر سئو

نقش رابط کاربری در سئو

همانطور که گفته شد در صورتی که به این موضوع توجهی نکنید، حتی ممکن است کاربران محتوای شما را هم بررسی نکنند. میتوان گفت تاثیر رابط کاربری در سئو بر بانس ریت وبسایت نمایان خواهد شد. اگر شما از طراحی جذاب و کاربرپسند بهره مند باشید، کاربر هنگام ورود به صفحه مجذوب رابط کاربری و محیط سایت شما خواهد شد و حداقل مدتی را برای تماشای طراحی شما صرف میکند. همین موضوع میتواند باعث شود حتی کاربرانی که از محتوا رضایت نداشته اند، مدت بیشتری در صفحه باقی بمانند و تاثیر مثبت بر سئو سایت شما داشته باشد! علاوه بر این میتواند بر برند شما نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه بانس ریت چیست و چه تاثیری در سئو دارد، حتما این مقاله را بخوانید.

چند تکنیک رابط کاربری که در بهبود سئو موثراند

تکنیکهای رابط کاربری

بهترین جایی که شما میتوانید User Interface را در آن مشاهده کنید، قالب و محتوایتان است. استفاده از رنگهایی که با یکدیگر همخوانی دارند و تصاویر جذاب، مفهومی و مرتبط با موضوع محتوایتان همگی میتوانند در جلب رضایت کاربر نقش مثبتی ایفا کنند. سایتهای زیادی در فضای وب وجود دارند که بر اساس علم و تخصص، ترکیبات رنگی مناسب به شما پیشنهاد میدهند. شاید مهمترین اصل در بهبود رابط کاربری متفاوت بودن باشد. باید کاربر را در اولین برخورد با صفحات خود شگفت زده کنید. محتوایتان را به گونه ای بنویسید تا با مشاهده یک خط از آن به خواندن ادامه متن ترغیب شود و از هدرها و تصاویری استفاده کنید که مفهوم شما را با شیوه ای خاص بیان میکنند.

در این راه از دیگران مشورت بگیرید، از دوستان و آشنایانتان بخواهید تا ظاهر وبسایت شما را تحلیل کنند و از انتقادهای آنها بهره مند شوید. میتوانید از رقبایتان یا سایتهای همچون tutsplus.com نیز ایده بگیرید. در آخر باید این نکته را متذکر شویم که تنها بهبود رابط کاربری نمیتواند منجر به افزایش بازدید شود و باید در کنار آن، از قالب سبک و بهینه استفاده کنید و دیگر فاکتورهای سئو را در نظر داشته باشید.