×

تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو سایت

4.6/5 - (8 امتیاز)

در رابطه با تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو نظرات متفاوتی وجود دارد که به بررسی جوانب این مسئله می پردازیم. سوال دیگر این است که آیا این مسئله بر رتبه بندی نتایج جست و جو نیز تاثیر دارد یا خیر؟

در ادامه با پاسخ به پرسش های زیر همراه شما خواهیم بود:

  1.  آیا درست است که تبلیغات در گوگل بر سئو سایت اثر می گذارند؟
  2. این مسئله حقیقت دارد که می توان در ازای پرداخت پول به گوگل رتبه ی سایت را افزایش داد؟
  3. می توان از گوگل ادوردز استفاده کرد و سئوی سایت را بهبود بخشید؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، همواره این تصور وجود دارد که با کمک گوگل ادوردز و پرداخت پول به گوگل می توان رتبه بهتری برای وبسایت در نتایج جست و جوی گوگل به دست آورد. این تصور دست کم 99% اشتباه است.

خرید جایگاه تبلیغات گوگل، تاثیری در سئوی سایت شما نخواهد داشت!

تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو

لینک های تبلیغاتی در خود گوگل که معتبر ترین سایت محسوب می شود، به عنوان بک لینک سایت هدف شناخته می شوند؟

آیا تبلیغات بر سئوی سایت تاثیر مستقیم دارد؟

پاسخ به همه سوالاتی از این قبیل خیر است. لینک های گوگل ادوردز به هیچ عنوان بک لینک وب سایت شناخته نخواهند شد. همچنین روبات های گوگل نیز این لینک های تبلیغاتی را به عنوان بک لینک یک وبسایت به شمار نمی آورند.

این لینک های تبلیغاتی، لینک های Nofollow هستند و چون در قالب تبلیغات هستند، کلا از دید روبات های گوگل مخفی خواهند بود. پس اگر فکر می کنید که با تبلیغات گوگل می توانید رتبه ی سایت تان را در گوگل افزایش دهید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.

 

مزایای تبلیغات گوگل در سئو و بهینه سازی سایت

تبلیغات گوگل و تاثیر آن بر برندینگ سایت

در طی سال های اخیر و پس از ظهور شبکه های اجتماعی گوناگون افراد بسیاری اقدام به اشتراک گذاری انواع محتوا شامل عکس، ویدئو، موزیک و … نموده اند. این روند تاثیر بسزایی در افزایش اعتبار برند ها و وبسایت ها خواهد داشت.

به طور مثال وقتی کاربری یک کلمه را جستجو می کند و با تبلیغات وبسایت شما در بالای نتایج جستجو مواجه می شود، ممکن است با باز کردن آن جذب محتوای وبسایت شما شود. همچنین در مرحله بعد می تواند آن را با دوستانش به اشتراک بگذارد و حتی در پروفایل خود هم لینک سایت شما را اشتراک بگذارد.

به همین راحتی دوستان این فرد لینک وبسایت شما را دیده و آن ها هم وارد وبسایت شما شده و این داستان ادامه خواهد داشت. این گونه می شود که لینک وبسایت تان در شبکه های اجتماعی دست به دست می گردد.

فعالیت شبکه های اجتماعی بصورت کاملا مستقیم بر سئوی سایت شما اثر ندارند. اما همین اشتراک گذاری ها ترافیک وبسایت تان را افزایش می دهند و تاثیر مثبتی بر فرایند بهینه سازی سایت شما خواهند داشت.

مزیتهای تبلیغات گوگل در بهبود رتبه سایت

تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو وبسایت تان در بین سایت های برتر در زمینه تجارت شما محسوس است. همین بالا آمدن نام شما و برند تان در نتایج جستجو باعث می شود این نام در ذهن کاربران ثبت شود. همچنین در جستجو های بعدی شان ممکن است مستقیما از نام برند شما استفاده نمایند. یا حتی آدرس دقیق وبسایت تان را در نوار آدرس مرورگر جستجو کنند. این جستجو ها می تواند تاثیر مثبتی بر روی اعتبار وبسایت تان در گوگل داشته باشد.

وندی پیرسال می گوید: گوگل وقتی شما را دوست دارد که کاربران شما را دوست داشته باشند. در حقیقت همین عامل یکی از اصلی ترین فاکتور های تبلیغات در گوگل و سئوی سایت محسوب می شوند. این مسئله باعث می شود که برند تان در بین کاربران و رقبای تجاری، معتبر واقع شود.

 

تاثیر تبلیغات گوگل و جستجوی کلمات کلیدی برای سئو

زمانی که می خواهید تبلیغات تان را در گوگل ارائه دهید، گوگل ابزار Google Keyword Planner را در اختیار شما قرار می دهد. که با استفاده از آن می توانید کلمات کلیدی مربوط به تبلیغات تان را پیدا کنید. این کلمات کلیدی مرتبط با کلمه ی کلیدی سایت شما هستند و کابران آن را جستجو می کنند. با استفاده از این ابزار نه تنها شما می توانید بهترین کلمه کلیدی مرتبط با تبلیغ تان را بیابید، بلکه می توانید یک استراتژی مفیدی برای بهبود سئوی وبسایت تان پیدا کنید.

با چنین برنامه ریزی دقیقی می توانید هم از این کلمات کلیدی استفاده کنید و هم صفحاتی اختصاصی برای این کلمات بسازید. همچنین مطالبی در حیطه ی موضوعات مرتبط با کلمات کلیدی را در آن قرار دهید. بدین ترتیب کلمات رقبای شما بازدهی کمتری نسبت به Keyword شما خواهند داشت.

بعلاوه پس از اتمام تبلیغات با استفاده از ابزار هایی همچون گوگل آنالیز می توانید یک آمار دقیقی از بازگشت هزینه، میزان کلیک، و کلمات کلیدی بیشتر بازدید شده را بدست آورید. این اطلاعات همچون طلا با ارزش هستند و با استفاده از آن ها می تواند کمپین تبلیغات خود را بهبود ببخشید و از بهترین استراتژی های به روز استفاده کنید.

نتیجه گیری تاثیر تبلیغات بر رتبه سایت

همانطور که گفته شد، تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو تقریبا صفر است و با تبلیغ در گوگل نمی توانید سئوی خود را بهینه کنید. اما هنوز هم عده ای هستند که معتقدند با تبلیغات گوگل و برند سازی می تواند بر وضعیت سئوی وبسایت شان تاثیر مستقیمی بگذارند. این باور از نظر تئوری صحیح است اما از آنجایی که ابزار اندازه گیری این تاثیرات غیر مستقیم وجود ندارد نمی توان به آن ها تکیه کرد.

اگر هم این ادعا درست باشد باز هم تاثیر چندانی بر رتبه ی وبسایت شما در نتایج جستجو ندارد. اما با تبلیغاتی موفق و استفاده از راهکارهای کلاه سفید سئو، می توانید در صفحه اول گوگل حضور پیدا کنید.

سوالات متداول

خیر این یک تفکر کاملا اشتباه است که در بین صاحبین مشاغل وجود دارد. گوگل ادز بر خلاف بک لینک سازی تاثیر مسقتیم بر بهبود رتبه سایت نخواهد داشت.
هدف اصلی استفاده از این نوع تبلیغات در واقع برند سازی و شناخته شدن محصول یا خدمات شما در بین برند های مشابه است. در نتیجه وقتی برند شما دیده و ممتاز شد مخاطبین بسیاری را به خود جلب می نمائید. با افزایش مخاطب به طور غیر مستقیم سئو وبسایت شما نیز ارتقا خواهد یافت.