×

الگوریتم کبوتر (Pigeon Algorithm)

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از بزرگترین تغییرات در جستجوی محلی تاکنون، آپدیت الگوریتم کبوتر گوگل بوده است که توانست نحوه رتبه بندی مشاغل محلی در جستجوی ارگانیک را دچار تغییرات اساسی کند. این تغییر برای نتاجی جستجوی محلی پیاده سازی شد و کسب و کار ها نیز تاثیرات آن را روی وب سایت خود مشاهده کردند. هدف این بروزرسانی، ارائه نتایج جستجوی محلی بهتر به کاربر، و ارائه پاداش به مشاغل محلی که حضور قوی و بهتری دارند، می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با الگوریتم پنگوئن گوگل، این نوشته را مطالعه نمایید.

با الگوریتم کبوتر، چه چیزی تغییر کرد؟

گوگل برای بهبود قابلیت های خود در زمینه جستجوهای لوکال، صد ها سیگنال در جستجوی موتور Google و نقشه گوگل اضافه کرد. در نتیجه پارامتر های رتبه بندی نتایج بر اساس مکان و فاصله نیز بهبود زیادی پیدا کردند. الگوریتم کبوتر (Pigeon Algorithm) در سال 2014 بروزرسانی شده و از آن زمان تاکنون تاثیر زیادی در نتایج کاربران داشته است.

الگوریتم کبوتر گوگل

اما به مرور زمان و با آپدیت های پی در پی، برخی از مشکلات ابتدایی این الگوریتم نیز اصلاح شدند. البته معمول است که پس از انتشار یک الگوریتم، شاهد چندین بروزرسانی و تغییرات عمده در الگوریتم باشیم. ناگفته نماند که از کبوتر، به عنوان تاثیرگذارترین الگوریتم محلی گوگل تاکنون یاد می شود.

برای آشنایی با لوکال سئو و اینکه سئوی محلی چیست، حتما این مقاله را بخوانید.

تغییرات الگوریتم Pigeon در SERP گوگل

قبل از اینکه الگوریتم کبوتر منتشر شود، نتایج جستجوی محلی در نقشه گوگل، به طور قابل توجهی با نتایج سنتی، متفاوت بود. هرچند تجربه کاربران نیز بسیار با چیزی که الان مشاهده می شود، فرق داشت. اما الان نتایج جستجو در SERP (صفحه نتایج موتور های جستجو) هم برای موتور گوگل و هم برای مپ گوگل دارای ظاهر و عملکرد یکنواخت تری هستند.

جستجوی قدیمی:

تاثیر الگوریتم Pigeon

جستجو در گوگل مپ:

بهبود نتایج جستجو با الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر، لوکال پک گوگل را تغییر داد

یکی از قابل توجه ترین تفاوت ها برای کاربرانی که در نتایج جستجو کسب و کار ها در یک محل خاص بودند، تغییر لوکال پک یا همان بسته محلی بود. قبل از انتشار الگورتیم کبوتر گوگل، بسته محلی شامل 7 تا 10 کسب و کار محلی در قسمت ویژه جستجو های محلی سنتی بود. این قسمت به کسب و کار ها فرصت بیشتری برای دیده شدن توسط کاربر را میداد. همچنین می توانست در کسب رتبه در صفحه اول گوگل به آنها کمک کند.

اما پس از یک سال از انتشار کبوتر، تعداد این بسته های محلی به چیزی که اکنون در سال 2022 هست، کاهش یافت، یعنی تنها 3 کسب و کار در بسته محلی نشان داده می شوند.

Google Pigeon Algorithm

در نهایت گوگل تایید کرد که هدف الگوریتم Pigeon، تبدیل جستجوی محلی به جستجوی قدیمی و سنتی گوگل بود. در حالی که مشابه یکدیگر رفتار کنند. گوگل با انتشار این الگوریتم قصد داشت تا اطلاعات مورد نظر جستجو را در مراحل کمتری به کاربر ارائه دهد. این الگوریتم سعی دارد تا مرتبط ترین و مفید ترین نتایج را به کاربران در یک محیط لوکال ارائه کند.

اساساً گوگل می تواند اطلاعات مورد نیاز یک کسب و کار محلی خاص را سریعتر و آسان تر از گذشته به کاربر نشان دهد. اما نکته مهمی که قابل توجه می باشد، این است که ارائه اطلاعات مهمی مانند شماره تلفن، آدرس، ساعت کار و … توسط گوگل می تواند منجر به وارد نشدن کاربر به سایت مورد نظر شود.

ارائه این اطلاعات، منجر به تامین نیاز کاربر با کمترین کلیک می شود. اما قطعا به قیمت کاهش ترافیک وب سایت ها نیز تمام می گردد. این روند قطعا ادامه خواهد داشت تا زمانی که گوگل اطلاعات مفید سایت ها را در صفحه نتایج به کاربران نمایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *