×

7 مرحله برای تدوین استراتژی سئو سایت

5/5 - (4 امتیاز)

برای اینکه بتوانید یک وب سایت را در گوگل و یا دیگر موتور های جستجو بالا ببرید، نیاز به یک استراتژی سئو اصولی دارید. هدف از این کار، کسب رتبه های بالاتر و هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به سمت سایت است. برنامه ریزی های سئو سایت شامل اقداماتی است که برای افزایش رتبه، باید شناخت کافی از آنها داشته باشیم. امروزه با افزایش رقابت بین کسب و کارهای اینترنتی، رقابت در جذب مشتری نیز افزایش یافته است.

اما اینکار خیلی هم راحت و ساده نیست. نکته مهم این است که الگوریتم های گوگل مدام در حال تغییر و به روز شدن هستند. زیرا گوگل همواره به دنبال ایجاد یک تجربه کاربری خوب و مفید برای جستجوگران است. بنابراین شما نمی توانید یک استراتژی بچینید و دیگر آن را رها کنید. باید به طور منظم برنامه ریزی خود را تجزیه و تحلیل کرده و از مفید بودن روش هایی که پیش گرفته اید، مطمئن شوید. بنابراین به روز بودن و دسترسی به منابع مفید، بهترین کاری است که یک متخصص سئو می تواند انجام دهد.

بهترین راه تدوین استراتژی سئو

ایجاد استراتژی موثر برای سئو

اگر چه سئو به یک برنامه ریزی و استراتژی جامع نیاز دارد. اما بهترین کار تقسیم این استراتژی به بخش های مختلف است تا بتوانید بهتر روی فعالیت خود تمرکز کنید. در ادامه 7 مرحله برای ایجاد یک استراتژی مفید برای بهینه سازی سایت را شرح می دهیم:

مجموعه سرچ لند با 9 سال تجربه و نمونه کارهایی موفق، آماده ارائه خدمات سئو تضمینی به مشتریان گرامی می باشد.

1. تعیین اهداف کسب و کار

در این مرحله باید سر فصل ها، هدف گذاری موضوع، سازماندهی محتوا، کیفیت محتوای متنی و مدیا، کیفیت لینک های ورودی به صفحات، بروزرسانی های قبلی و بعدی صفحات، نقشه سایت و بسیاری موارد دیگر را بررسی کنید. زمانی که بتوانید تمامی موارد ذکر شده را بررسی کنید، میدانید که باید از کجا باید شروع کرد. در نتیجه تصمیم گیری برای صرف زمان و هزینه روی سایت نیز راحت تر می شود.

2. تحقیق کلمه کلیدی

رتبه بندی موتور های جستجو توسط الگوریتم هایی انجام می شود که عوامل متفاوتی را بررسی و ارزیابی کرده و تصمیم می گیرند که چه سایت باید در نتایج نمایش داده شود. بکی از این عوامل، کلمه کلیدی می باشد.. فراموش نکنید که از تک کلمه گرفته تا عبارت های پیچیده، به موتور جستجو می گویند که محتوای شما در چه موردی است. اما انتخاب کلمه کلیدی به همین راحتی نیست و باید به درستی در مورد آن تحقیق کنید. در این مورد میتوانید به موارد زیر توجه کنید:

  • هدف جستجو
  • انتخاب کلمات کلیدی مرتبط (با خدمات یا محصول)
  • کلمات کلیدی طولانی و اصطلاحا دم دراز
  • حجم جستجو کلمه مورد نظر
  • انتخاب کلمات ساده (برای سایت های جدید)

3. تعریف صفحات با ارزش

باید با ارزش ترین صفحات سایت خود را تعریف کنید. این صفحات معمولا آنهایی هستند که عمده کارهای سنگین و جذب مشتری را انجام می دهند. این صفحات می توانند، صفحه اصلی، صفحه خدمات یا صفحاتی که دارای دمو و … باشند. برای اینکه متوجه شوید که کدام صفحه ها برای شما مهم هستند، باید بفهمید که شرکت یا کسب و کار شما چه چیز مهمی دارد، چه خدماتی می دهد، چه مشکلاتی را حل می کند یا به چه چیزی معروف است.

با فهمیدن این موضوع و انتخاب کلمه کلیدی مناسب که در مرحله قبلی انجام دادید، این صفحه ها را ارتقا دهید. همچنین زمانی که یک محصول یا یک صفحه خاص بازدید بیشتری می گیرد. سعی کنید تا آن را بهبود بخشیده و ترافیک ارگانیک را افزایش دهید.

طراحی استراتژی سئو موفق

4. تحلیل کنید

در این مرحله باید سعی کنید تا از کارهایی که دیگران و رقبای شما انجام داده اند، ایده بگیرید. باید بدانید که کدام کلمات کلیدی رقابتی تر هستند. همچنین باید این را بدانید که وضعیت بک لینک های سایت های رقیب و ساختار سایتشان به چه صورت است.

برای دریافت خدمات مشاوره سئو سایت به این صفحه مراجعه نمایید.

5. برنامه ریزی برای تجربه کاربری

نکته ای که باید به آن دقت کنید، اهمیت ساختار سایت چه از نظر فنی و چه از نظر محتوا است. فراموش نکنید که اگر بهترین استراتژی سئو و کلمات کلیدی را داشته باشید، اگر سایت شما از نظر فنی مشکل داشته باشد، باز هم نمی توانید نتیجه ای کسب کنید. این یعنی سایت نباید برای کاربر خسته کننده باشد، با محتوایی تولید کند که کاربر پس از باز کردن سایت، بلافاصله آن را ببندد. بنابراین باید هرگونه مشکل فنی مانند لینک های خراب، زمان لودینگ بالا، طراحی بد و … را پیدا کرده و آنرا برطرف سازید.

6. گزارش گیری

گزارش گیری از کارهایی که روی سایت انجام داده اید بسیار مهم و ضروری است. شما باید عملکرد خود را به طور موثری بررسی کنید. اینکار به شما اطلاعات مهم و دقیقی می دهد. همچنین این امکان را فراهم می کند که بتوانید تشخیص دهید در کدام زمینه ها بهتر عمل کرده و پیشرفت کرده اید. یکی از رایجترین اشتباهاتی که افراد نا اشنا با سئو میکنند، این است که انتظار کسب نتیجه یک شبه دارند.

فراموش نکنید که به دلیل مواردی مانند لینک های ورودی، تامین محتوا و …، ارائه یک بازه زمانی مشخص تقریبا غیر ممکن است. باید این نکته را درک کنید که سئو نیاز به زمان دارد و هرچه کلمه کلیدی مورد نظر شما، رقابتی تر باشد، صعود به رتبه های بالاتر نیز به زمان بیشتری نیاز دارد.

7. بررسی استراتژی سئو

سعی کنید استراتژی که چیده اید را بررسی و مستند سازی کنید. فراموش نکنید پس از اینکه گزارش عملکرد خود را تهیه کردید، حتما باید به دنبال معیار ها رفته و تاثیرات آنها را ثبت کنید. برخی از مهمترین معیار های تاثیرگذار سئو، بانس ریت (Bounce Rate)، خطاهای کراول و … هستند.