×

آموزش KWFinder

4.7/5 - (3 امتیاز)

با توجه به اینکه محتوا یکی از مهمترین عوامل سئو است، این بخش از ابزارهای سئو را به معرفی و آموزش KWFinder اختصاص داده ایم. اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت، مارا نیازمند یک ابزار مناسب برای تشخیص سختی عبارات و تعیین یک کلمه مناسب می کند. KWFinder یکی از بهترین ابزارهایی است که می تواند برای یافتن یک کلمه کلیدی مناسب راهنمای وبمستران باشد. همانطور که از نام Keyword Finder پیداست، کاربرد این ابزار آنالیز عبارات و ارائه بهترین کلمات مشابه برای تشخیص رقابت آسانتر می باشد.

آموزش کار با ابزار KWFinder

آموزش نحوه کار با ابزار KWFinder

هنگامی که به سایت KWFinder.com مراجعه کنید، باصفحه زیر روبرو خواهید شد. صفحه اول دو سربرگ دارد که یکی برای جستجوی کلمه کلیدی می باشد و دیگری، با بررسی نام دامنه مهمترین کلمات کلیدی آن را که در صفحه اول گوگل حضور دارند به شما معرفی می کند. البته بخش Search By domain فقط URL های انگلیسی را بررسی می نماید. درصورتی که نام سایتتان یا تگ و کتگوری موجود در آدرس به زبان فارسی باشد نمی توانید نتایج آن را مشاهده کنید.

متاسفانه بخش Search By Keyword نیز از کشور ایران پشتیبانی نمی کند. اما می توانید زبان فارسی را در سربرگ Language آن استفاده کنید. کاربرد این سربرگها در زیر شرح داده شده است:

  • Keyword: که در ان عبارت مدنظرتان را وارد می کنید.
  • Location: که نتایج را بر اساس کشور بازدیدکنندگانتان ارزیابی میکند. این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال نتایج عبارت “دسر شکلاتی” در مکزیک قطعا با کشور ایران تفاوت خواهد داشت.
  • Language: انتخاب زبان عبارت کلیدیتان که در بخش Keyword وارد کرده اید به روند آنالیز و افزایش دقت نتایج کمک میکند، بهتر است برای افزایش دقت نتایج این قسمت را در حالت Any Language رها نکنید.

اکانت ۱۰ روزه رایگان سایت Kwfinder

در نهایت باید یک اکانت رایگان در این سایت ایجاد کنید تا بتوانید 10 روز به صورت رایگان از ابزارهای ان استفاده کنید. بعد از گذشت این مدت باید یک اکانت ویژه خریداری نمائید.

معرفی ابزار KWFinder

بررسی میزان رقابت کلمات

یکی از امکاناتی که این وب سایت به شما می دهد بررسی میزان سختی و رقابت در کلمات کلیدی است. در این بخش شما وب سایت هایی که در حال حاضر در کلمه ی مورد نظر شما رتبه دارند را مشاهده می کنید. ضمن آنکه اطلاعاتی نظیر اعتبار، میزان backlink های آنها DA / PA، تخمین میزان بازدید کننده و … به شما ارائه خواهد شد.

توجه داشته باشید که ممکن است در برخی کلمات با رقابت پایین و خصوصا کلمات کلیدی فارسی این وب سایت و سایت های مشابه اطلاعات دقیقی به شما ندهند.

بررسی میزان رقابت کلمات با kwfinder

معرفی سربرگ های KWFinder

در نهایت شما با این صفحه مواجه خواهید شد. در سمت چپ صفحه تمامی کلمات مرتبط با عبارتی که انتخاب کرده اید بر اساس جستجوی بیشتر رتبه بندی میشوند. قسمت Trend تاریخچه جستجوی کلمات را نشان میدهد، قسمت Search نیز میانگین جستجو در هر ماه، بر اساس 12 ماه اخیر را اعلام می کند. یکی از جالبرتین کاربردهای KWFinder ، قسمتهای CPC و PPC هستند که در پایین شرح داده شده اند:

CPC

در این بخشف هزینه استفاده از ادوردز برای هر کلیک در این کلمه تخمین زده شده است. شما میتوانید به کمک این بخش حدس بزنید که برای استفاده از ادوردز و قرار گرفتن در رتبه 1 گوگل چه مقدار هزینه ای باید پرداخت کنید.

PPC

همچون قسمت قبل، میزان رقابت برای استفاده از ادروزد در عبارت موردنظرتان را بیان می کند. در کنار آنها بخش KD نیز سختی رقابت را برای شما نشان می دهد که به کمک آن می توانید هزینه خدمات سئو سایت خود را در هر عبارت تخمین بزنید.

انتخاب کلمه کلیدی در سئو

گزینه Keyword Difficuity

در سمت راست می توانید گزینه Keyword Difficuity را مشاهده کنید که به شما میزان سختی عبارت مورد نظر را نشان می دهد. همچنین درباره کلمه کلیدی انتخابی شما اطلاعاتی در اختیار می گذارد که نشان دهنده درصد سختی آن است.

SERPOVERVIEW

وضعیت رقبای خود را می توانید از این قسمت ارزیابی کنید. بطوریکه کاملا واضح و روشن به شما نشان می دهد که کدام وبسایت ها برای کلمه کلیدی مورد نظرتان رتبه های برتر را کسب کرده اند. در نتیجه می توانید راحت تر به تجزیه و تحلیل رفتار رقبای خود بپردازید و به هدف خود نزدیکتر شوید.

Monthly searches

میزان جستجوی کلمه هدف در طی ماه های اخیر نشان می دهد که روند ترند شدن آن کلمه یا عبارت به چه صورت بوده است. تا برای انتخاب و استفاده از آن استراتژی مناسبی در نظر بگیرید.

گزینه های موجود در بخش فوقانی search box

در این بخش نیز گزینه هایی تعبیه شده اند که انواع دیگری از جستجو را میسر می نمایند. بطور مثال:

گزینه Suggestions

برای بررسی میزان دقیق جستجوی کلمه کلیدی مد نظرتان می توانید از این ابزار استفاده کنید. در این بخش می توانید لیستی از کلمات کاربردی و مناسب از کلمه کلیدی مد نظرتان را داشته باشید.

Auto-complete

با انتخاب کلمه کلیدی مد نظرتان و کلیک بر روی این گزینه و سپس بخش sesrch ، می توانید به لیست کاملی از کلمه های کلیدی دست یابید. به نحوی که در این بخش برای تکمیل جستجو ها به شکل اتوماتیک از API گوگل استفاده می شود.

Questions

اگر قصد پیدا کردن کلمات کلیدی خود به شکل سوالی را دارید می توانید از این بخش استفاده کنید. بطور مثال سوالاتی که کاربران با قید کلمه کلیدی مد نظر شما پرسیده اند به شما نمایش داده خواهد شد.

نهایتا KWFinder یک ابزار کاربردی برای تجزیه تحلیل است که به شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب سئو سایت کمک می نماید. همچنین کمک می کند استراتژی مناسبی برای رشد وبسایت خود و بهبود رتبه ها و در نهایت رسیدن به صفحه اول گوگل برنامه ریزی نمائید.

برچسب ها :
2 thoughts on “آموزش KWFinder
  • اسفند 2, 1400 at 1:34 ب.ظ
    Permalink

    تشکر از مقاله خوبتون
    بین ابزارهای فارسی به تازگی با ابزار بررسی رتبه سایت کی دبلیو رنک آشنا شدم. از نظر شما مورد تایید هست؟
    با تشکر

    Reply
    • فروردین 27, 1401 at 8:32 ق.ظ
      Permalink

      سلام
      امکانات جالبی ارائه کردند، متاسفانه شخصا تجربه استفاده از این ابزار رو ندارم و نظری نمیدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *