×

کلمات کلیدی سئو به چه واژه هایی اطلاق می شوند؟

4.4/5 - (5 امتیاز)

کلمات کلیدی سئو در حقیقت کلید واژه و عباراتی هستند که در متن شما وجود دارند. این کلمات به موتور های جست و جو این امکان را می دهند تا سایت را به کاربران معرفی کند. می توان گفت که اگر سایتی برای موتور های جست و جو بهینه سازی شده باشد، زبان کاربران را می شناسد و به بازدید کنندگان و مخاطبان این اجازه را می دهد تا از راه کلمات کلیدی وب سایت را پیدا کند. در واقع کلمات کلیدی یکی از اصلی ترین عنصر های سئو می باشند.

شما باید به این که کاربران بیشتر چه نوع خدمات و محصولاتی را جست و جو می کنند، آگاه باشید. اگر این مسئله را بدانید باعث می شود تا بتوانید سایت تان را در جهت بیشتر دیده شدن بهینه سازی کنید

کلمات کلیدی سئو

در راه بهینه سازی سایت تان می توانید ابتدا فهرستی از مرتبط ترین کلمات کلیدی را تهیه کنید. در واقع می توان گفت که در بحث موفقیت یک کمپین بازاریابی، کلمات کلیدی و سئو بسیار موثر هستند و با هم ارتباط دارند. کلمات کلیدی یکی از اساسی ترین عناصر در موفقیت در هر زمینه از سئو می باشند. از این رو وقت بسیاری برای کلمات کلیدی سئو و مرتبط بودن آن ها صرف کنید تا ضرر نکنید.

استفاده ی درست ومفید از کلمات کلیدی سئو امری بسیار ضروری و مهم می باشد.

عموما بازاریابان تازه کار در زمینه ی سئو چنین اشتباهاتی در مورد بررسی کلمات کلیدی انجام می دهند:

  1. فقط یک بار در این مورد بررسی می کنند.
  2. کلمات کلیدی حیطه ی کاری خود را به روز رسانی نمی کنند و آن ها را توسعه نمی دهند.
  3. از کلمات کلیدی استفاده می کنند که بسیار رایج و عمومی هستند و در این صورت بدلیل رقابت بسیار روی این کلمات، نتیجه ی خوبی در رتبه بندی بسیار دشوار تر می شود.

چگونه کلمات کلیدی متناسب را پیدا کنیم؟

فرایند تحقیق و بررسی کلمات کلیدی باید مستمر و کار همیشگی یک بازاریاب باشد. کلمات کلیدی قدیمی تر باید به روز رسانی و دوباره ارزیابی شوند. کلمات کلیدی عمومی را می توان به کلمات کلیدی خاص تبدیل کرد که مخاطبان جدیدی را راهی سایت شما می کنند. اگر مخاطبانی همیشه از سایت شما دیدن می کنند و به عبارتی همیشه شما را دنبال می کنند، اهمیت بیشتری از تعداد زیاد مخاطبانی دارند که فقط یک بار از سایت شما دیدن می کنند.

تنوع در استفاده از کلمات کلیدی بحث بسیار مهمی می باشد و  اگر از کلمات کلیدی استفاده کنید که همه ی رقبا آن را بکار می گیرند در حقیقت نتوانسته اید خود را از دیگران متمایز کنید. باید بررسی کنید که چه کسانی از کلمات کلیدی شما استفاده می کنند و چگونه باید خود را از رقبا متمایز کنید.  محتوای خاص و جدیدی خلق کنید تا مخاطبان را جذب کند و پاسخگوی نیازهایشان باشد. همه ی این کار ها را با استفاده ی درست از کلمات کلیدی و انتخاب صحیح آن ها امکان پذیر می باشند.

ابزار های جست و جوی کلمات کلیدی

یکی از ابزار های مهم و کاربردی در زمینه ی تحقیق بر روی کلمات کلیدی ، ابزار پژوهش کلید واژه سایت KWFinder می باشد. با این ابزار شما می توانید بهترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی را پیدا کرده که مزایای زیادی دارد شامل :

  1. تنوع کلمات کلیدی: این ابزار می تواند کلید واژه ی جست و جو شده و آمار مرتبط با آن را در اختیار شما قرار دهد. با این کار شما می توانید اگر کلمات کلیدی در حوزه ی کاری شما وجود دارد و بی خبرید، آن را پیدا کنید.
  2. آمار دقیق: این ابزار می تواند آمار دقیقی از تعداد جست و جو های هر کلمه در ماه، میزان محبوبیت و عمومیت کلمه و رقابت آن را به شما نشان دهد.

اکنون که بهترین کلمه ی کلیدی را برای سایت خود پیدا کردید، باید از آن ها بدرستی استفاده کنید تا نتیجه ی مورد نظر حاصل شود. از طرفی راهکار های سئو می گویند که باید کلمات کلیدی را در قسمتی از وب سایت استفاده شوند که جلب توجه بیشتری می کند. این قسمت ها از متن اصلی و عنوان تا آدرس سایت و متا تگ ها می توانند باشد. اگر سایتی به درستی سازمان دهی شده باشد ، باید بیش از 1000 کلمات کلیدی داشته باشد.

استفاده ی مناسب از کلمات کلیدی در سئو

شما نباید از یک صفحه برای کلمات کلیدی استفاده کنید و یا آن ها را در صفحات مشخصی استفاده کنید. پس با گروه بندی کلمات و سازماندهی درست آن ها می تواند نتیجه ی بهتری حاصل شود. می توانید از تقسیم کردن کلید واژه ها به گروه های کوچک استفاده  کنید که قابل مدیریت باشند و در حقیقت حجم کاری خود را نیز کم کرده اید.

مثلا اگر شما در حال مدیریت سایت آنلاینی باشید که فروشگاهی بر روی آن در حال اجرا باشد، شاید بخواهید گروه کلمات کلیدی مرتبط با “سگ ها” را ایجاد کنید و بعد گروهی برای “طوطی ها” بسازید. سپس باید کلمات کلیدی را به بخش بندی های کوچک تر تقسیم کنید که زیر گروه محسوب می شوند. و یا برای هر نوع محصول یک گروه کوچک بسازید. برای درست انجام دادن این کار باید این موارد را در نظر بگیرید:

  1. از کلمات کلیدی در عنوان صفحات استفاده کنید.
  2. از کلمات کلیدی در آدرس صفحه استفاده کنید.
  3. از کلمات کلیدی در متن استفاده کنید.
  4. در متا تگ به خصوص توضیحات متا از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  5. در تصاویر و متن alt از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  6. در لینک سازی از کلمات کلیدی استفاده کنید.

در بهینه سازی سایت، باید بدانید که مرتبط بودن کلمات کلیدی بسیار مهم تر از چگالی آن می باشد. گروه بندی کلید واژه ها بسیار زمان بر است و با ابزار هایی مانند KWFinder ، Google keyword planner ( آموزش سایت KWFinder ) سریع تر می توانید این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *