×

کارشناس سئو

5/5 - (3 امتیاز)

انتخاب یک کارشناس سئو برای رشد یک شرکت بسیار مهم و حیاتی است. با توجه به اهمیت سئو و دیده شدن در صفحهات اول گوگل ، انتخاب یک متخصص سئو حرفه ای و متعهد می تواند شما را در رسیدن به اهداف تجاری خود کمک کند.

با توجه به اهمیت پیدا کردن متخصص سئو در این مقاله در نظر داریم تا به چند نکته در رابطه با ویژگی های یک کارشناس سئو خوب اشاره کنیم و به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

وظایف متخصص سئو چیست ؟

با توجه به گستردگی پروژه ممکن است تقسیم وظایف در یک پروژه با دیگری متفاوت باشد. به عنوان مثال در پروژه های بزرگ افراد یا حتی تیم هایی برای بررسی و آنالیز آمار سایت فعالیت می کنند و گزارش خود را به مسئول سئو می دهند. اما در هر صورت کسی که سئو را به عنوان یک حرفه انتخاب کرده است باید اطلاعات و تجربه کافی با موارد زیر را داشته باشد.

  1. برنامه ریزی فعالیت ها
  2. بررسی Performance سایت
  3. Keyword research
  4. بررسی UI / UX و شناخت نیاز کاربر
  5. برنامه ریزی لینک سازی داخلی و خارجی سایت
  6. به روز بودن اطلاعات و دانش فنی
  7. بررسی و تحلیل آمار سایت
  8. بررسی رقبا و فعالیت های On-page و Off-page آنها

وظایف کارشناس سئو چیست

ابزارهای مورد نیاز کارشناس سئو

  • Search Console
  • Google analytics
  • Google Trends
  • Google Keyword Planner
  • ابزارهای تحلیل و بررسی لینک ها مانند Moz – Ahref – Semrush و …

نکات مهم در انتخاب کارشناس سئو

  • دارای تجربه عملی باشد.
  • متعهد و مسئولیت پذیر باشد.
  • به شغل خود علاقه مند
  • اهمیت تحصیلات

۱- کارشناس سئو باید تجربه ی عملی داشته باشد

علم سئو چیزی نیست که با مطالعه ی مقالات و اخبار به روز رسانی های گوگل بتوان آن را کسب کرد. ضمنا بسیاری از مقالات فارسی زبان در این زمینه قدیمی بوده و اطاعات سوخته هستند ! در واقع یک فرد برای اینکه بتواند تصمیمات درستی بگیرد ، حتما باید چندین تجربه عملی موفق در این زمینه داشته باشد.

به همین جهت است که می گویند بهترین راه برای اینکه یک سئو کار حرفه ای بشویم کارآموزی در یک شرکت است. (ناگفته نماند که آن شرکت هم حتما باید تجربه و رزومه کافی در این زمینه را داشته باشد.)

۲- تعهد و مسئولیت پذیری

این درست است که ما نمی توانیم در مقابل آپدیت های الگوریتم ها و تغییرات و نوسانات گوگل تضمینی ارائه بدهیم اما بدین معنی نیست که مطلقا هیچ تضمینی قابل ارائه نیست!

یک متخصص با تجربه می تواند تا حدودی کسب نتیجه را تضمین کند و یا به شما این اطمینان را بدهد که در زمان مناسب ، اقدامات مناسب و نیازها را تشخیص دهد.

به طور مثال : الگوریتم گوگل آپدیت می شود و سایت هایی که تمرکز بیشتری روی مالتی مدیا دارند رشد می کنند. یک کارشناس سئو با تجربه با مطالعه ی مقالات سایت های معتبر و مقایسه ی  سایت هایی که افت و رشد کردند به تیم تولید محتوا اطلاع می دهد که تمرکز بیشتری باید روی مالتی مدیا داشته باشیم.

۳- سئو کار باید به شغل خود علاقه مند باشد

این را بارها شنیده ایم که باید برای موفقیت در هر شغلی به آن علاقه مند بود، اما این مسئله در این شغل اهمیت بسیار بالاتری دارد.

  • یک متخصص سئو دائما باید در حال یادگیری باشد
  • زمان فعالیت روی یک سایت همیشه یکسان نیست و ممکن است شرایطی ویژه پیش بیاید که نیازمند صرف زمان بیشتری باشید.

۴- اهمیت تحصیلات متخصص سئو

اگر به دنبال استخدام یا انتخاب یک متخصص سئو هستید، نمیتوانید صرفا با تکیه بر میزان تحصیلات انتخاب درستی داشته باشید ( حداقل در ایران ! ) . با توجه به تغییرات به روز این علم فردی که بخواهد در این حوزه متخصص شود باید به صورت تجربی و با مطالعه ی مقالات که عموما در سایت های انگلیسی زبان یافت می شوند به این درجه برسد.

پس دانش زبان انگلیسی و تجربه عملی مهم ترین معیارها برای انتخاب یک گزینه ی مناسب است.

سوالات متداول

جستجوی کلمات کلیدی، انتخاب موضوع و نوع محتوا ( متنی ، تصویری ، صوتی ) ، بررسی نیازهای مخطاب در وب سایت، بررسی آمار و اطلاعات سرچ کنسول ، بررسی رقبا
از مهم ترین ویژگی های یک فرد متخصص در این زمینه می توان به تجربه و رزومه اشاره کرد. همچنین علاقه، تعهد و مسئولیت پذیری اهمیت بالایی داشته و باید به آن توجه شود.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.