×

آموزش مرحله به مرحله ساخت کانال یوتیوب

5/5 - (1 امتیاز)

تولید محتوا و ساختن ویدیو تنها نیمی از راه برای معرفی محصولات، کسب و کار و یا دیده شدن به عنوان یک یوتیوبر است. شما به مکان یا پلتفرمی برای نشان دادن ویدیو ها به مخاطبین خود دارد. از آنجایی که یوتیوب محبوب ترین سایت میزبانی ویدیو است، دانستن نحوه ساخت کانال یوتیوب اهمیت بسیاری دارد. نکته مهمی که همین ابتدا باید به آن اشاره کنیم، این است که آپلود و انتشار یک ویدیو برای دیده شدن کافی نیست. شما باید عملکرد و الگوریتم درون یوتیوب را درک کرده و با سئو کانال یوتیوب آشنا باشید.

در این مقاله، تمام نکاتی را که باید در مورد ایجاد یک چنل یوتیوب بدانید را پوشش خواهیم داد. فرقی نمیکند که دنبال ساخت کانال یوتیوب برند و کسب و کارتان هستید یا میخواهید یک کانال شخصی بسازید. تمام موارد ذکر شده در این مقاله، در این را به شما کمک خواهند کرد.

راه اندازی کانال یوتیوب با کامپیوتر

هزینه راه اندازی و ساخت یک کانال یوتیوب چقدر است؟

راه اندازی یک کانال، هزینه ای ندارد، اما دقت کنید که امکان دارد هزینه های اضافی برای تولید محتوا و ویدیو، داشته باشید. بسیاری از برند ها، صاحبان کسب و کار، یوتیوبر های شخصی و افراد دیگر، زمانی که کانال خود را راه اندازی میکنند، شروع به تولید ویدیو با هزینه های پایین میکنند. این هزینه ها میتواند شامل هزینه دوربین، نور، میکروفون، یک گوینده و هزینه های ادیت شوند.

چرا یوتیوب مهم است؟

کانال های Youtube تقریبا برای هر کسب و کار و شخصی که قصد دیدن شدن داشته باشد، ضروری هستند. این کانال ها، مکان مناسبی برای میزبانی ویدیوهای خود و به اشتراک گذاری آن ها با مخاطبان مشتاق و مرتبط با شما میباشند. اما چرا بسیاری از کسب و کارهای B2B به بازاریابی ویدئویی روی می آورند؟

خوب، بازاریابی ویدئویی نتایج تاثیرگذاری برای کسب و کار آنها نشان داده است. در سال 2021، تقریباً 87 درصد از شرکت ها، بازدهی مثبتی در بازاریابی ویدیویی داشتند. این تعداد بالای کسب  کارهایی که با ویدیو موفق شده‌اند، از سال 2015 به طور نجومی رشد کرده است. تولید محتوای ویدیویی و پلتفرم های اینچنین، یک شکل مؤثر از بازاریابی باقی مانده، و روز به روز شرکت های بیشتری متوجه تأثیر ویدیو بر سود نهایی خود میشوند.

چگونه می توان یک کانال موفق ساخت؟

عوامل مختلفی در موفقیت کانال YouTube شما نقش دارند. اما در ابتدا باید مطمئن شوید که کانال شما به درستی تنظیم شده و برای بازدید کاربران بهینه شده است یا خیر.

اینطور فکر نکنید که اگر کانال را بسازم، پس کاربران هم خودشان می‌آیند. باید مطمئن شوید که کانال شما، دارای ویژگی های لازم برای دیده شدن و کسب نتایج بهتر را دارد.

اجزای اصلی یک حساب یوتیوب موفق عبارتند از:

  • تمرکز روی یک موضوع در کانال (یعنی برای یک کسب و کار یا سازمان خاص تعیین شده است)
  • دارای ویدیوهای با کیفیت باشد که مخاطبان را جذب می‌کند
  • عناوین، برچسب ها و توضیحات در آن به خوبی بهینه شده
  • عکس‌های پروفایل، عناوین صفحه ها و لیست های پخش بهینه سازی شده دارد
  • ترافیک به سمت کانال از کانال های دیگر

درست مانند بازاریابی محتوا و سئو، باید از قبل بدانید که باید چندین ویدیو را به طور منظم منتشر کنید تا بتوانید داده های ارزشمندی را جمع آوری کنید و بازدیدهای بیشتری داشته باشید.

نحوه ساخت کانال یوتیوب مرحله به مرحله

مراحل ذکر شده در ادامه این مقاله شما را در فرآیند ایجاد کردن کانالتان راهنمایی می‌کند. با دنبال کردن دقیق این راهنما، با یک کانال حرفه ای یوتیوب که کسب و کار یا سازمان شما را به بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد، کار خود را به پایان می‌رسانید.

ساخت کانال Youtube

1. حساب کاربری خود را ایجاد کنید

برای شروع، وارد سایت YouTube.com شده و وارد حساب Google خود شوید. برای ایجاد یک حساب کاربری، به یک آدرس ایمیل فعال نیاز دارید که مستقیماً به حساب YouTube شما لینک شده باشد. ابتدا از شما پرسیده میشود که آیا این یک حساب YouTube تجاری است یا یک حساب شخصی؟ پاسخ شما نوع آدرس ایمیلی که استفاده می‌کنید را تعیین می‌کند.

قبل از ایجاد حساب کاربری، باید هدف صفحه یوتیوب خود را در نظر بگیرید. سعی کنید در مورد سؤالات زیر کمی فکر کنید:

  • قصد دارید چه نوع ویدیوهایی را پست کنید؟
  • دوست دارید مشترکین شما چه کسانی باشند؟
  • چگونه می‌خواهید معرفی شوید؟

برای ایجاد یک حساب کاربری شخصی YouTube، می‌توانید از ایمیل شخصی خود استفاده کنید. برای ایجاد یک حساب یوتیوب بیزنیس، از ایمیل کاری خود یا یک ایمیل شرکتی عمومی مانند info@companyname.com استفاده کنید.

اگر

هنگامی که پس از بازدید از YouTube.com با ایمیل خود وارد شوید، خواهید دید که کانال شما در حال حاضر فعال است. روی دکمه سفارشی کردن کانال کلیک کنید تا داشبورد کانالتان باز شده و شروع به شخصی سازی کانال برای کسب و کارتان کنید.

تکمیل این کار شما را برای مراحل بعدی آماده می‌کند، که بر ایجاد کانال شما و اطمینان از طراحی و ساختاربندی آن برای رفع نیازهای حساب شما متمرکز است. صفحه کانال جایی است که می‌توانید ویدیوها را آپلود کنید، بنر کانال خود را تنظیم کنید، تگ های YouTube را اضافه کرده و تجزیه و تحلیل های YouTube خود را بررسی کنید.

2. نام و توضیحات کانال را به روز کنید

با ایجاد حساب کاربری، وقت آن رسیده است که کسب و کار یا کانال شخصی یوتیوب خود را ایجاد کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که نام کانال را به چیزی به روز کنید که موضوع نوع محتوای صفحه را منعکس کند. با انجام این مرحله، مطمئن خواهید شد که عموم مردم می‌توانند کانال شما را با جستجو در نام کسب و کار یا سازمان شما پیدا کنند.

برای شروع، باید به قسمت Channel cutomize رفتهو سپس روی Basic Info در منوی بالا کلیک کنید. اکنون می‌توانید نام، توضیحات و URL کانال خود را به روز کنید.

مطمئن شوید که از این سه گزینه استفاده می‌کنید تا کانال خود را به بهترین شکل شخصی سازی میکنید. افزودن عنوان، توضیحات و URL سفارشی راهی عالی برای افزایش سئوی YouTube شما است. از کلمات کلیدی مرتبطی استفاده کنید که ممکن است مخاطبان شما به دنبال آن باشند. این کمک می کند صفحه شما زودتر در موتور جستجوی YouTube ظاهر شود.

با عنوان و توضیحات مرتبط، مخاطبان شما اطلاعات بیشتری در مورد صفحه شما خواهند داشت.

3. عکس و لوگوی پروفایل خود را آپلود کنید

در مرحله بعد، وقت آن است که بر روی برندسازی صفحه خود تمرکز کنید تا شرکت یا حساب شخصی خود را به طور دقیق نشان دهید. شما باید سه تصویر مهم را به هنگام ساخت کانال یوتیوب برند آپلود کنید: تصویر پروفایل، بنر بالای صفحه و واترمارک ویدیو. در واقع اگر صاحب کسب و کاری هستید صفحه یوتیوب شما باید مثل پسوند برند شما باشد. بنابراین، این مرحله برای نشان دادن اینکه تمام بخش های کانال شما، هدفی واحد داشته و پیامی را به مخاطب میرسانند، بسیار حیاتی است.

ایجاد کانال یوتیوب با کامپیوتر

کانال هایی با تصاویر باکیفیت به عنوان تصویر پروفایل، بنر و واترمارک، برای بینندگان منفعل جذاب تر و حرفه ای تر به نظر می‌رسند. آنها ممکن است با یک عکس نمایه یا بنر به یاد ماندنی جذب شوند و برخی از ویدیوهای شما را تماشا کنند. برای آپلود این تصاویر، روی برگه Branding واقع در نوار بالای صفحه، کنار گزینه Basic Info کلیک کنید.

شما باید یک لوگوی شفاف و با کیفیت با حداقل 98×98 پیکسل با وزن کمتر از 4 مگابایت برای عکس خود آپلود کنید. توصیه می کنیم یک تصویر PNG انتخاب کنید.

4. ویدیوهای خود را آپلود کنید

حالا زمان آپلود اولین ویدیویتان فرا رسیده است. این بخش، اصلی ترین قسمت و مهمترین آنها در کانال Youtube میباشد. از همه اینها گذشته، به این نکته توجه کنید که مخاطبان شما تنها در صورتی از صفحه شما بازدید می کنند که محتوای ویدیویی جذابی داشته باشد. خوشبختانه، مراحل آپلود یک ویدیو ساده و آسان است.

برای اینکار دکمه Create در بالای سمت چپ صفحه را انتخاب کنید. پس از زدن دکمه Create، صفحه ای باز می شود که از شما میخواهد فایل مورد نظرتان را آپلود کنید. در ادامه گزینه Select Files را انتخاب کرده و فایل ویدیویی را از روی کامپیوتر خود پیدا و آپلود کنید. دقت کنید که آپلود، کار راحت و آسانی است، اما مرحله مهم، بهینه سازی ویدیو ها و کپشن هاست که برای کانال شما بسیار حیاتی میباشد.

5. ویدیوهای خود را بهینه کنید

اگر کسی نتواند ویدیو شما را پیدا کند، آپلود آن چه فایده ای دارد؟

میلیاردها دقیقه ویدیو در YouTube آپلود می شود، و باید مطمئن شوید که محتوای شما به قدری برجسته است که به راحتی قابل دسترسی باشد. بهینه سازی ویدیوهای شما یک گام مهم برای دیده شدن کانال شما است. بنابراین زمانی که فردی کلمه کلیدی مرتبط را در موتور جستجوی YouTube تایپ می کند، ویدیوی شما نمایش داده میشود.

جزئیات ویدیو های youtube

دقیقاً مانند روشی که متخصصان زمان خود را برای ارتقا سئو سایت و کسب رتبه های بهتر در گوگل صرف می کنند. شما باید زمان مناسبی را برای دیده شدن در جستجوی یوتیوب صرف کنید. چرا؟

بدون برداشتن این گام مهم، تمام فیلمبرداری، تولید و ویرایش ویدیوهای چالش برانگیز شما بیهوده خواهد بود. برای شروع فرآیند بهینه سازی، به مرحله بعدی صفحه آپلود خود بروید.

همانطور که فرآیند آپلود را ادامه می دهید، با یک صفحه جزئیات مواجه می شوید که از شما دعوت می کند عنوان، توضیحات و تصاویر کوچک را پُر کنید.
علاوه بر این، می‌توانید عناصر ویدیویی مختلفی از جمله زیرنویس، صفحه پایانی و … را نیز اضافه کنید. شما ابتدا باید کلمات کلیدی که در مورد ویدیو آپلود شده است، اضافه کنید، زیرا بسیار اهمیت دارند. برای افزایش بازدید کانال و بهینه سازی ویدیو ها، حتما مقاله سئوی یوتیوب که در ابتدا مقاله لینک آن را قرار دادیم، بخوانید.

6. یک لیست پخش ایجاد کنید

ایجاد یک پلی لیست، بهترین راه برای کنار هم قرار دادن ویدیو های مشابه است. می توانید پلی لیست های خود را بر اساس موضوع مشابه گروه بندی کرده و آنها را در صفحه اصلی کانال خود قرار دهید.

پلی لیست ها طرفداران شما را در سطح عمیق‌تری درگیر می‌کنند و زمان تماشای محتوای شما را در کانال افزایش می‌دهند. اگر بینندگان شما زمان بیشتری را در صفحه شما صرف کنند، درک عمیق تری از برند یا کانال شما برای آنها ایجاد خواهند کرد.

برای شروع، روی دکمه Playlists در منوی سمت چپ کلیک کنید. در گوشه سمت راست بالا، اکنون یک دکمه پلی لیست جدید را خواهید دید. پس از کلیک بر روی آن، می توانید لیست پخش جدید خود را نامگذاری کرده و سطح نمایان بودن آن را تنظیم کنید.

ساخت پلی لیست

با کلیک بر روی دکمه Content در سمت چپ، می‌توانید پلی لیستی را که ایجاد کرده‌اید انتخاب و ویدیوها را مستقیماً به آن اضافه کنید. بسیار ساده است!

بسیاری از مردم از این لیست ها برای یافتن محتوای مرتبط مورد علاقه خود استفاده می کنند. با ایجاد لیست های جذاب، کانال خود را قابل توجه تر کرده و بینندگان را با مجموعه ای از محتوای هیجان انگیز جذب می کنید.

با این حال، می‌توانید به ایجاد لیست‌هایی برای گروه بندی تمام قسمت های پادکست، آخرین نسخه ها و به روزرسانی های پروژه، آموزش های نحوه استفاده از محصول خود و غیره فکر کنید.


مطالب مشابه:

۱۵ تکنیک افزایش فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۲۲

6 روش افزایش رتبه در گوگل مپ را افزایش دهید.

سوالات متداول

بله، ساخت کانال کاملا رایگان است. اما توجه کنید، اگر می‌خواهید محتوای با کیفیت تولید کنید، نیاز به تجهیزات دارید. بنابراین هزینه های جانبی برای ساخت ویدیو را حتما باید پرداخت کنید.
ایجاد یک کانال یوتیوب با گوشی راحت تر از انجام آن با کامپیوتر نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه YouTube را دانلود کرده و وارد آن شوید. سپس، می توانید با استفاده از حساب Google خود کانال ایجاد کنید. به همین سادگی است. البته به دلیل پیچیدگی ها و صفحه کوچک موبایل، ممکن است راه اندازی کانال روی کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ راحت تر باشد.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.