×

سئو محلی (Local Seo)

4.9/5 - (16 امتیاز)

اگر می خواهید مشتریان بیشتری را از طریق جستجوی ارگانیک به کسب و کار محلی خود جذب کنید، سئوی محلی (لوکال سئو) بهترین راه است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که یا واقعاً برای کسب و کار خود به سئوی محلی نیاز دارید؟ در این مقاله سعی داریم تا بفهمیم که چه کسب و کارهایی از سئوی محلی سود می‌کنند و چرا جستجوی محلی باید بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی شما باشد.

در واقع گوگل با در نظر گرفتن لوکیشن کاربر، نتایج مرتبط تر و بهتری را به او نمایش می‌دهد. زمانی که دارای یک کسب و کار هستید، باید به این موضوع دقت کنید که زمان، بودجه و انرژی که برای کارتان می‌گذارید، گرانبها هستند. در نتیجه باید سعی کنید تا به بهترین شکل از آنها استفاده کنید. اما آیا به چیز دیگری برای دیده شدن در نتایج و یا رسیدن به صفحه اول گوگل نیاز دارید؟

اگر می‌خواهید علاوه بر ترافیک داخل فروشگاه، سفارش‌های آنلاین یا تلفنی، رزرو نوبت، بازدید از کلینیک یا سایر موارد غیر حضوری را از مصرف کنندگان محلی جذب کنید، پس پاسخ شما به این سوال، مثبت است. گزارشات گوگل حاکی از آن است که بیش از یک سوم از ورودی های جستجو از سال 2014، محلی هستند. اگر هر کاربر از مکان جغرافیایی در کلمات کلیدی اش استفاده کند، این آمار به 50% می‌رسد.

فراموش نکنید، زمانی که کسب و کارتان را در گوگل مپ ثبت می‌کنید، گوگل اطلاعات بیشتری از کسب و کار شما دارد و این به اعتبار شما می افزاید. همچنین کاربرانی که در نزدیکی آن موقعیت مکانی به دنبال خدمات شما هستند رتبه سایت شما را بالاتر از دیگران میبینند و بدین ترتیب ترافیک بیشتری را جذب خواهید کرد.

اگر به دنبال افزایش رتبه در گوگل مپ هستید، حتماً این مقاله آموزشی را بخوانید.

چه کسانی از سئوی محلی سود می برند و چرا؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که تمامی مشاغلی که با مشتریان در یک منطقه خاص تعامل داشته و خدماتی را به آنها ارائه می‌دهند، می‌توانند از سئوی محلی سود ببرند. این مشاغل شامل، فروشگاه های خرده فروشی، مشاغل خدماتی، رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها، بانک ها، شرکت های ساختمانی و … می‌باشد. در ادامه نکات مثبت این ویژگی برای برخی از این کسب و کار ها را شرح می‌دهیم.

وکلا و شرکت های حقوقی

از ویژگی های مثبت لوکال سئو این است که گوگل اگر یک مشتری بالقوه تلفن همراه خود را بیرون بیاورد و مثلا به دنبال یک وکیل بوده و آن را جستجو کند، میتواند نتایج هدفمندی را در مویابل خود مشاهده کند. در نتیجه اگر سئو محلی به درستی انجام گرفته باشد، نتایج به گونه ای نشان داده می‌شوند که وکلایی که در نزدیکی کاربر هستند، به او نمایش داده می‌شوند.

این مزیت خوبی که دارد این است که اگر زمانی برای فردی حادثه رخ دهد و یا به هر دلیلی به دنبال پاسخ سوالی خاص باشد، می‌تواند به سرعت در گوگل سرچ کرده و یک وکیل پیدا کند.

پزشکان و مراکز خدمات درمانی

دقت کنید زمانی که به دنبال یک پزشک متخصص هستید، معمولا بیشتر سرچ ها کلماتی مانند پزشک نزدیک من یا پزشک در یک محل خاص است. اکثر مردم نمی‌خواهند وقت خود را در ترافیک یا یک مسیر طولانی برای رسیدن به یک پزشک از دست بدهند. بنابراین نیاز دارند تا یک دکتر در نزدیکی خود داشته باشند تا بتوانند به طور منظم به آن مراجعه کنند.

اگر به اسکرین شات زیر دقت کنید، می‌بینید که با استفاده از عبارت “پزشک نزدیک من”، چندین نتیجه در قسمت بالایی نتایج جستجو نشان داده می‌شود.

لوکال سئو چیست

لوله کش ها

زمانی که به با یک وضعیت اضطراری مواجه می‌شوید که فقط یک لوله کش می‌تواند آن را حل کند، چه کار می‌کنید؟ به یک فروشگاه می‌روید؟ مسلماً نه. بهترین راه برای پیدا کردن یک لوله کش در نزدیکی خودتان، جستجوی لوله کش نزدیک من یا عبارت های مشابه است.
نتایج نشان داده شده در گوگل به کاربر کمک می‌کند تا هم بتواند مستقیما با یک لوله کش تماس بگیرد و هم اینکه یتواند نظرات کاربران دیگر را خوانده و بهترین گزینه را انتخاب کند. این ویژگی برای تمامی شرکت ها و افرادی که خدماتی را ارائه می‌دهند مناسب است.

لوکال سئو (Local Seo) همچنان به سئوی ارگانیک نیاز دارد

رتبه بندی جستجوی محلی در قالب Map Pack در گوگل ظاهر می شود، اما رتبه بندی ارگانیک سایت شما نیز عامل مهمی است. این به گوگل کمک می‌کند تا برجستگی کلی سایت شما را که یکی از سه دسته اصلی سیگنال های رتبه بندی محلی است، درک کند.

ترفندها و تاکتیک های سئو مدت هاست که از بین رفته اند و جستجو به طور تصاعدی تکامل یافته است. امروزه مواردی مانند تجربه کاربر، E-A-T، محتوای با کیفیت بالا، لینک دهی اصولی با کیفیت بالا و UX با کیفیت بسیار بالاتر تاثیر بیشتری در ارتقا سئو سایت در گوگل دارند. اما اشتباه نکنید: هنوز عوامل محلی در سئو وجود دارند که باید آنها را به درستی بررسی کرده و انجام دهید. از جمله:

برای بهره مندی از خدمات مشاوره سئو سایت توسط تیم سرچ لند به این بخش از وبسایت مراجعه نمایید.

  • یافتن کلمات کلیدی و موضوعات مناسب.
  • اطمینان حاصل کنید که سئوی فنی شما درجه یک است.
  • اطمینان از بالاترین کیفیت محتوای ممکن.
  • کسب لینک های مناسب برای دیده شدن بهتر وبسایت توسط گوگل
  • بهینه سازی برای سیگنال های رتبه بندی محلی

اهمیت سئو محلی

با تمرکز محلی، بسیاری از روش‌های استاندارد سئوی ارگانیک شما ممکن است در مقایسه با روش‌های سنتی‌تر که برای رتبه‌بندی استفاده می‌شوند، اندکی تغییر کنند.

سئوی محلی یک جستجوی موبایلی است

احتمالاً می‌دانید که بخش قابل توجهی از جستجوی های محل توسط دستگاه هایی مانند تلفن های همراه، تبلت ها و … انجام می‌شود. در نتیجه سازگاری سایت با تلفن همراه به عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل شناخته می‌گردد. اما این نکته و شاخص سرچ بالای موبایل برای استراتژی لوکال سئو شما چه معنایی دارند؟ در واقع گوگل بهینه سازی لیست های Map Pack را برای کاربران موبایل انجام داده است.

نکته مهم

باید گفت که اولین قدم در بهبود لوکال سئو معرفی و ثبت کسب و کارتان در گوگل مپ است. اما توجه داشته باشید که در عصر اطلاعات همانطور که مخاطبین شما را به راحتی و به سرعت پیدا می‌کنند، به همان راحتی هم می‌توانند نظرات مثبت یا منفی خود را به گوش سایرین برسانند. سعی کنید با جلب رضایت مشتریان و مخاطبین نظرات خوبی در مورد کسب و کار خود بدست آوردید.

مطالب مشابه:

مزایای ارتقا سئو سایت در گوگل

نظرات منفی گوگل مپ را چطور حذف کنیم؟

اصطلاحات پرکاربرد سئو را اینجا بخوانید

برچسب ها :

سوالات متداول

بهینه سازی موتور جستجوی محلی بخشی از سئو است که بر بهینه سازی وب سایت برای دیده شدن در نتایج جستجوی محلی کاربران تمرکز دارد. محتوا، بهینه سازی های درون صفحه و ایجاد لینک، همگی با هدفی متمرکز و محلی، بخشی از این تلاش ها هستند.
بهینه سازی برای جستجوی محلی مهم است، به ویژه برای مشاغلی که به شهرها، مناطق و حتی استان های خاص خدمات می‌دهند. هنگامی که بهینه سازی محلی سایت به درستی انجام شود، به افراد اجازه می‌دهد تا اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را به سرعت و به راحتی پیدا کنند و آنها را یک قدم به تعامل با شما نزدیکتر می‌کند.