×

سئوی سایت های چند زبانه را چطور انجام دهیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

سئوی سایت های چند زبانه یکی از پیچیده ترین پروژه ها برای اجرا روی سایت ها می باشد. اگر شما بتوانید به صورت اصولی و صحیح سایت خود را چند زبانه و اقدامات لازم برای سئوی سایت چند زبانه را انجام دهید؛ این کار برای شما بسیار مفید خواهد بود اما اگر نتوانید به صورت اصولی این کار را انجام دهید دقیقا برعکس برای سئوی وبسایت شما مضر خواهد بود و اثر عکس خواهد گذاشت.

نکات فنی در سئوی سایت های چند زبانه

  • توجه داشته باشید صفحات جدیدی که در هر زبانی ایجاد میشوند، صفحات جدید ارزشمندی هستند و باید به صورت جداگانه ایندکس شوند. پس هرگز از Canonical برای محتوای تکراری استفاده نکنید.
  • برای انتقال کاربران از زبانی به زبان دیگر از hreflang استفاده کنید.
  • سایت باید از نظر برنامه نویسی با ساختار زبان جدید هم خوانی داشته باشد. برای مثال در صورتی که قصد اضافه کردن قالب انگلیسی به وبسایت فارسی را دارید باید قابلیت چپ چین و راست چین شدن را به درستی در برنامه نویسی پیاده سازی کنید این مورد در تجربه کاربری تاثیر دارد و در صورت عدم رعایت موجب افزایش بانس ریت Bounce Rate وبسایت خواهد شد.

مطالعه کنید » ضریب خروج یا Bounce Rate چیست ؟

چند زبانه کردن سایت برای سئو مضر است ؟

به طور قطع نمیتوان پاسخی به این سوال داد چرا که به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. اما در صورتی که شما از ترجمه خودکار برای ایجاد صفحات سایر زبان های وب سایت استفاده کنید قطعا برای سئوی سایت شما مضر خواهد بود، گوگل به سادگی ترجمه خودکار را تشخیص میدهد. محتوایی که به صورت خودکار ترجمه میشوند از نظر محتوایی کیفیت مطلوبی ندارند و اشتباهات دستوری مختلفی دارند. بنابراین کاربران ارزشی برای محتوا قائل نخواهند شد و از سایت خارج میشوند.

بهتر است در صورتی که قصد چند زبانه کردن سایت خود را دارید و دانش کافی در رابطه با سئو ندارید، از یک متخصص سئو مشاوره بگیرید تا رتبه های خود را از دست ندهید.

حتما بخوانید : مشاوره حضوری و آنلاین سئو

آدرس مجزا برای زبان های مختلف

برای وب سایت خود در زبان های مختلف آدرس متفاوتی در نظر بگیرید. دو روش برای آدرس متفاوت برای شما قابل اجرا است.

استفاده از روش ساب دامین

در این روش مخفف زبان مورد نظر در ساب دامین دامنه تعریف میشود. برای مثال:

en.venet.ir
fa.venet.ir

اگر شما از ساب دامین برای تعریف زبان های جدید استفاده کنید، هر زبان شما یک وب سایت جداگانه برای گوگل خواهد بود و عملکرد سایت و رنک سئو در هر زبانی از سایت به صورت مجزا محاسبه خواهد شد.

در صورتی که کاربری با وبسایت شما از قبل آشنا باشد معمولا در صورتی که دامین شما را در نتایج گوگل ببیند، انتخاب خواهد کرد. معمولا برخی از کاربران ساب دامین را سایتی جدا میدانند و این مورد ممکن است احتمال بازدید کاربرانی که سایت شما را از قبل میشناسد را کم کند

استفاده از ساب دایرکتوری

venet.ir/fa
venet.ir/en

شما میتوانید از زیر پوشه ها برای تعریف زبان دوم سایت استفاده کنید. برای مثال:

در این روش سایت شما روی هر زبانی که باشد از نظر گوگل یک زبان شناخته خواهد شد و اگر به صورت اصولی و صحیح روی تمام زبان ها فعالیت داشته باشید رنک کلی وبسایتتان رشد خواهد کرد و اما برعکس اگر در یکی از زبان ها به درستی فعالیت نکنید اثر منفی خود را روی سایر زبان های شما خواهد گذاشت.

بنابراین اینکه شما برای زبان های مختلف سایت از پوشه استفاده کنید یا از ساب دامین با توجه به سیاست های وب سایت انتخاب خواهد شد و از نظر سئو لزوما نمیتوان گفت کدام روش مفید یا مضر است و بسته به فعالیت سایت دارد.

تولید محتوای صحیح برای سایت های چند زبانه

در صورتی که برای تولید محتوا وقت بگذارید و ارزش قائل شوید، کاربر با مراجعه به سایت برای محتوا نیز ارزش قائل خواهد شد. بنابراین درصورتی که میخواهید محتوای شما برای همه کاربران در هر کشوری ارزشمند باشد باید برای محتوا در هر زبانی متناسب با دانش و فرهنگ آن وقت بگذارید.

محتوای هر زبانی را از سایر زبان ها جدا کنید، کلمات کلیدی را برای هر زبانی به صورت جداگانه انتخاب کنید و بر مبنای کلمه کلیدی انتخاب شده محتوا تولید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *