×

رتبه بندی الکسا

4.8/5 - (16 امتیاز)

حتما تا کنون بارها و بارها به عبارت Alexa در وب برخورد کرده اید و مقالاتی در مورد آن خوانده اید اگر میخواهید بدانید رتبه بندی الکسا چیست با ما در ادامه همراه باشید.

سایت ها و سرویس های خاصی نیز در مورد رنک Alexa در اینترنت ایجاد شده است که در مجموع تحت عنوان بهینه سازی و افزایش رتبه سئو سایت یا optimization موتور جست و جو فعالیت می کنند. اکنون می خواهیم ببینیم که رتبه بندی الکسا چیست و چگونه می تواند آمار بازدید کنندگان یک سایت را به دست آورد. همچنین باید ببینیم که اعداد چقدر دقیق هستند و  تا چه اندازه اهمیت دارند. برای آشنایی شما، ابتدا یک توضیح مختصر درباره alexa بیان میکنیم.

اهمیت رتبه بندی الکسا چیست

ابتدا جالب است بدانید که این سرویس وابسته به سایت amazon.com می باشد! هدف این سرویس تعیین رتبه برای پایگاه های اینترنتی بر اساس تعداد بازدید کنندگان است. موتور Alexa با در نظر گرفتن برخی نکات آماری و محاسباتی جایگاه هر سایت را تعیین میکند. شما با استفاده از این ابزار میتوانید رتبه سایتتان را در مقایسه با سایر وبسایتهای موجود در کشور خودتان بررسی کنید. میتوانید این ابزار به صورت یک Extension برای مرورگر کروم نیز ارائه شده است که با استفاده از آن دیگر نیاز نیست به سایت Alexa مراجعه کرده و دامین موردنظرتان را بررسی کنید. تنها با یک کلیک بر روی ایکون آن در مرورگر خود اطلاعات مربوط به سایت به شما نمایش داده میشود.

 

مدت زمان لازم برای کسب رتبه

بهبود رتبه الکسا

اگر به تازگی وب سایت خود را ایجاد کرده اید باید معمولا بین 1 الی 2 ماه صبر کنید تا بتوانید برای سایتتان رتبه الکسا داشته باشید. از طرفی دیگر باید در نظر داشته باشید هر چقدر آمار بازدید کنندگان سایت شما در این مدت بالاتر برود ، شانس بیشتری خواهید داشت. در رتبه بندی Alexa هر چقدر عدد شما پایین تر باشد یعنی رتبه ی شما بهتر است. بهترین راه کسب رتبه این است که مطالب بهتر و مفیدی در وب سایت خود انتشار دهید و در واقع به خواسته مخاطبین و کاربران تان اهمیت دهید.

در نتیجه هر چقدر در این زمینه موفق تر باشید و بهتر عمل کنید و فعالیت مستمری در وب سایت داشته باشید، این سیستم نیز امتیاز بیشتری به شما داده و رتبه تان بهتر خواهد شد. در حقیقت نوع تجزیه و تحلیل آمار های ارائه شده ی آن هم پس از مدتی متفاوت تر خواهد شد.

میزان اهمیت و دقت رنک

دقت رنک الکسا چقدر است ؟

آیا می دانید چرا این نتایج برای مدیران سایت ها اهمیت دارد؟ آیا رتبه الکسا دقیق است یا خیر؟

در جواب این سوال باید بگوییم خیر!‌ در حقیقت این سرویس آنچنان دقیق و براساس واقعیت نمی باشد و تا حدودی بر اساس محاسبات فرضی و احتمالی بنا شده است. در گذشته، اعتبار بیشتری برای رتبه های این سایت اعتبار بیشتری داشتند، اما امروزه وبمستران میتوانند براحتی رباتهایی تولید کنند که روزانه با IP های متفاوت وبسایتشان را بازدید کنند تا جایگاه بهتری کسب کنند. گوگل براحتی میتواند این رباتها را تشخیص دهد و آنها را در نتایج و رتبه بندی وبسایتها در نظر نگیرد اما متاسفانه موتور این ابزار پس از مواجهه با همچین مشکلی،‌ راه حلی ارائه نکرد و میتوان گفت امروزه هیچ تضمینی بر رتبه های این ابزار نیست.

پس توصیه میکنیم بر تولید محتوا و کسب رتبه در صفحه اول گوگل تمرکز کنید تا در نهایت بتوانید ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید. و با اکتفا به رتبه ی Alexa اعتبار هیچ سایتی را قضاوت نکنید،‌ زیرا به راحتی میتوان با استفاده از ترفند و سئو کلاه سیاه آن را تغییر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *