×

استراتژی محتوا تنها راه موفقیت در سئو نیست !

4.7/5 - (6 امتیاز)

راه های موفقیت در سئو : رند فیشکین قبلا در وایت برد فرایدی در رابطه با مرگ لینک بیلدینگ صحبت کرده است. با اینکه بازاریابی محتوا یک استراتژی قدرتمند می باشد اما تنها راه پیروزی در بازاریابی نیست. در این بخش از وایت برد فرایدی، رند فیشکین قصد دارد در رابطه با باقی ماندن در رقابت بدون سرمایه گذاری بر محتوا ادامه تکنیک هایی را آموزش دهد.

 

راه های موفقیت در سئو

در هفته های گذشته در رابطه با جایگزینی روش کسب لینک (Earn Link) با لینک سازی (Link Building) در سئو صحبت کردیم. بدون شک این موضوع یک مفهوم خیلی مهمی بود. اما با بازخورد هایی که در کامنت ها و توییت ها از کاربران بعد از منتشر شدن وایت برد فرایدی گرفته شد، اغلب سئوکاران معتقدند این غیر منصفانه است که تنها راه موفقیت در سئوی روز بازاریابی محتوا باشد.

بازاریابی محتوا یک مسیر قدرتمند و محبوب هست اما تنها روش نیست. رقابت با افرادی که در بازاریابی محتوا قوی هستند رقابت سختی خواهد بود.

دیجیتال مارکتینگ بدون استفاده از استراتژی محتوا

من میخواهم در بازاریابی وب فعالیت داشته باشم اما نمیخواهم روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنم.

برای مثال مجموعه هایی مثل Washington Partners here is Seattle, commercial real estate brokers که جزو استارت آپ های Moz هستند. فعالیت آنها در وب عالی نیست. در واقع آنها هیچ محتوایی ایجاد نمیکنند. آنها وبلاگ یا اکانت توییتری ندارند. این مجموعه ها روی دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری نکردند. آنها هیچ کدام از روش های کلاسیک سئو را انجام نمیدهند.

اما آنها رنک بالایی دارند چرا که از تبلیغات دهان به دهان استفاده میکنند. این نوع تبلیغات اطلاعات خوبی به کاربران ارائه میدهد. برای مثال فرض کنید یک خونه میخواهید اجاره کنید و زیر پروفایل آن خونه نظری مثل : “خانه وموقعیت و شرایط خوبی دارد اما صاحبخانه سخت گیر و بداخلاقی دارد” را مشاهده میکنید این نظر روی تصمیم شما خیلی میتواند تاثیر بگذارد.

اگر شما پروفایل آنها را نگاه کنید همه کاربران خدمات آنها را تایید میکنند. این حمایت کاربران به دلیل محتوای آنها نیست. بخاطر اینکه کارشان را عالی انجام میدهند، مردم به یکدیگر معرفی میکنند.

استفاده از تبلیغات کلاسیک در برندسازی

برند سازی آفلاین یک راه دیگر از راه های موفقیت در سئو است ! خیلی از برندهای آفلاین هستند که با تبلیغات آنلاین و آفلاین خود توجه مردم را به برند خود جلب میکنند. برای مثال شرکت های بیمه بزرگ، برندهای ورزشی و حتی برندهای الکترونیکی را تصور کنید. آنها لزوما روی محتوا سرمایه گذاری نمیکنند. برخی از آنها شاید سرمایه گذاری هم بکنند. اما بخش اصلی تبلیغات خود را در بنرها، فیلم ها و سایر روش های تبلیغات کلاسیک است.

افرادی که در تبلیغات میتوانند موفق شوند و توجه زیادی را به خود جلب کنند بدون اینکه لزوما روی سئو تمرکز زیادی کرده باشند.

  • کسانی که در تبلیغات خلاق و مبتکر باشند.
  • کسانی که میتوانند توجه دیگران را به خود جلب کنند.
  • کسانی که یک میلیون نفر را برای دنبال کردن فیلم هایشان در یوتیوب دارند.
  • محصولات و خدمات Inherently viral

برای مثال SurveyMonkey یک مثال خوبی از همین مورد است. احتمالا اولین باری که از آن استفاده میکنید زمانی است که فردی برای شما فرم نظر سنجی ارسال کند. در فرم نظرسنجی متن “قدرت گرفته از SurveyMonkey” نوشته شده است و به شما پیشنهاد میدهد نظرسنجی به خصوص خود را بسازید. الان رنک خوبی دارند چرا که مدت زمان زیادی است در حال فعالیت هستند اما بازاریابی محتوای زیادی انجام نمیدهندو روی کسب رتبه در جستجوگرها سرمایه گذاری نمیکنند. آنها محصولی inherently viral دارند که خود به خود در حال منتشر شدن است.

پلتفرم هایی مثل پینترست را در نظر بگیرید که فضایی برای اشتراک گذاری محتوا و نظرات هستند. این inherently viral products and services تمایل دارند خیلی خوب عمل کنند بدون اینکه خودشان روی محتوا سرمایه گذاری کنند.

ایجاد اجتماع و تعامل

چند برند هستند که به خوبی از این روش استفاده میکنند. آنها در اصل روی تولید محتوا سرمایه گذاری نمیکنند و یا روی سایت یا روی اجتماع خود سرمایه گذاری میکنند. از طریق اجتماع یعنی از طریق فیسبوک ، توییتر، لینکدین، بلاگ و … و به شدت روی اجتماع مورد نظر خود فعالیت میکنند. هکر نیوز از دیگر بخش های همین مضوع است. در واقع یک پلتفرمی را برای بستر تولید محتوا انتخاب میکنند.

یک مثال قوی از همین مورد سایت Stack Exchange میباشد. معمولا محتوای زیادی را خودشان ایجاد نمیکنند. همه محتوا توسط کاربرانشان ایجاد میشود و آنها گه گاهی شرکت میکنند. به همین دلیل محتوای زیادی برایشان تولید میشود اما در واقع خودشان تولید کننده محتوا نیستند و کاربرانشان را در تولید محتوا درگیر میکنند. این بدان معناست که لینک های زیادی را بدست می آورند و رنک خود را ارتقا میدهند. گیت هاب GitHub از دیگر موارد مشابه است.

آیا باید به تولید محتوا برای سایت بپردازیم ؟

اگر فکر میکنید تولید محتوا تنها مسیری نیست که باید طی کنید و تنها راه کسب رتبه در گوگل نیست، باید از خود بپرسید :

  • توانایی شما چیست ؟
  • نقاط قوت شما از نظر بازاریابی خدمات یا محصول چیست ؟
  • دوست دارید چه کاری انجام بدید ؟
  • علاقهبه  نوشتن وبلاگ دارید ؟
  • آیا شرکت در توییتر را میپسندید ؟
  • عاشق اظهار نظر در فرم ها هستید ؟
  • نه ؟ ….  مسیر خودتان را انتخاب کنید!

راه موفقیت خود را در سئو پیدا کنید

آیا شما دوست دارید که به صورت حضوری با افراد مختلف در ارتباط باشید و به آنها تجربه ای عالی در زمینه خدمات مشتری ارائه بدید؟ این مسیر یک مسیر درست است.

توانایی و شرایط انجام چه کاری را دارید ؟

برای بسیاری از افراد محدودیت هایی وجود دارد. محدودیت هایی که توسط مدیر مجموعه یا قوانین صنایع خاص ایجاد میشوند. در این صورت باید بپرسید :

  • چرا رقبای من در اجرای ایده موفق نمیشوند ؟
  • روی چه بخش هایی سرمایه گذاری نکرند ؟

این کار در دینای سئو خیلی کار خوبی میتواند باشد. در دنیای بازاریابی محتوا افراد زیادی هستند که در حال فعالیت هستند و به نوعی فضای اشباع شده است. اما در حوزه های دیگر اینطور نیست. شاید این حوزه ها برای سرمایه گذاری و موفق شدن بهتر باشند. ممکن است لزوما از روش های کلاسیک نباشد.

جمله “من توانستم با لینک خوب و anchor text خوب به پیج و سایت خودم رتبه خوبی را در گوگل بگیرم” یکی از روش های کسب رتبه است.

اگر میخواهید به تولید محتوا و لینک سازی بپردازید، مقاله ی ارزش لینک را حتما مطالعه کنید !

به یاد داشته باشید بازاریابی دیجیتال در وب فقط جستجو، فقط شبکه اجتماعی و فقط محتوا نیست؛ بلکه همه این موارد است. اگر مایل به سرمایه گذاری در این بخش ها باشید میتواند سرمایه گذاری خوبی برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *