×

تاثیر محتوا در سئو

4.9/5 - (16 امتیاز)

تاثیر محتوا در سئو و رتبه بندی سایت ها بسیار حائز اهمیت است، محتوا متریال اصلی برای کسب رتبه در سایت ها ، اینستاگرام ، یوتوب و … است. به طوری که عبارت Content Is King به معنی “محتوا پادشاه است” به عنوان یک ضرب المثل از کارشناسان سئو شنیده می شود. این عبارت متذکر می شود که محتوای با کیفیت و شاخص، از مهمترین فاکتورهایی است که برای موفقیت در سئو تاثیر گذار است. محتوای با ارزش، حتی قبل از ساخته شدن موتور گوگل برای مایکروسافت ارزشمند بوده به طوری که بیل گیتس، آن را دو سال قبل از تولد موتور گوگل (در سال 1996) گفته است.

محتوا در سئو چقدر مهم است؟

یکی از استراتژی های نسبتا کم هزینه و بسیار موثر برای کسب رتبه در موتورهای جستجوگر تولید محتوا است. ایجاد محتوای مفید برای مخاطبین و ارائه اطلاعات و آموزش های لازم می تواند تاثیر شگفت انگیزی در کسب و کار شما ایجاد کند. اهمیت این موضوع تا حدی است که گوگل الگوریتم مجزایی برای آن در نظر گرفته است. طی یکی از بروزرسانی های گوگل تحت عنوان الگوریتم Helpful Content یا محتوای مفید، تاثیر تولید محتوای کاربردی برای مخاطب بر سئو سایت بیشتر نمایان شد.

در حقیقت پس از راه اندازی یک سایت استاندارد مهم ترین چیزی که به آن نیاز داریم محتوا است.

محتوا در سئو چقدر مهم است؟

تاثیر مستقیم محتوا در سئو

محتوا متریال اصلی برای کارشناسان سئو است. اولین چیزی که گوگل در سایت شما بررسی میکند، محتوا است و حتی تمام بهینه سازی های قالب و ساختار سایت نیز برای دسترسی راحت تر و سریع تر کاربران و بات های گوگل به محتوای شماست. چنانچه محتوای شما مفید و پاسخ مناسبی برای نیاز کاربران باشد سایت شما در موتورهای جستجو گر رشد خواهد کرد.

تاثیر غیر مستقیم

تولید محتوای با ارزش و ارائه ی اطلاعات به کاربران نقش مهمی در شناخته شدن برند شما دارد. اگر در میان رقبا سایتی جامع و کامل ( چه از نظر محصولات و چه از نظر مقالات علمی ) در حوزه کاری خود باشید، کاربران به سایت شما علاقه مند شده و زمان بیشتری در آن سپری می کنند. محتوای موثر باعث می شود:

  1. کاربران در سایت زمان بیشتری سپری کنند
  2. کاربران به سایت مجددا مراجعه کنند.
  3. به سایر صفحات سایت بروند
  4. سایت شما را در بوکمارک خود ذخیره کنند
  5. مقاله یا ویدئوی شما را برای دیگران ارسال کنند.

انواع محتوا

امروزه محتوا دیگر فقط به صورت متنی نبوده و محتوای ویدئویی و صوتی تاثیر گذاری بیشتری در برند سازی و بهبود سئو شما دارد. انواع محتوا به ترتیب اهمیت شامل موارد زیر می گردد:‌

  • محتوای ویدئویی
  • محتوای تصویری ( عکس ، اینفوگرافیک )
  • محتوای صوتی ( پادکست )
  • و محتوای متنی است.

حتما بخوانید : بازاریابی محتوا یا Content Marketing چیست ؟

محتوای تاثیر گذار چه ویژگی هایی دارد؟

محتوا باید که مورد پسند کاربران و پاسخ مناسبی برای سوالات آنان باشد، نه معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات شما !! ویژگی های یک محتوای تاثیرگذار از دید کاربر و در نتیجه از دید گوگل عبارتند از:

  • پاسخ مناسب و کاملی برای سوالات و نیاز مخاطب باشد.
  • تبلیغاتی نباشد.
  • صادقانه باشد.
  • کپی نباشد.
  • ترجیحا به صورت ویدئویی ارائه شده باشد.
  • در محتوای متنی از تصاویر و المان های گرافیکی استفاده شود.

در محتوای متنی چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

  •  از کلمه کلیدی خود در بخش Title استفاده کنید، بهتر است که Title شما با کلمه کلیدی تان شروع شود.
  •  در تگ H1 , H2 , H3 از کلمه کلیدی استفاده کنید. تگ H1 مانند Title دوم شما می باشد و اهمیت بیشتری دارد.
  •  در نوشتن متن از کلمات کلیدی به اندازه ی کافی استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که استفاده ی زیاد از کلمه کلیدی تاثیر منفی بر سئوی سایت شما دارد.
  •  هرچه طول متن نوشته شده بیشتر باشد از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود البته به شرطی که مفید باشد.
  •  اضافه کردن عکس مرتبط با مطلب نیز می تواند مفید باشد، کلمه کلیدی شما باید در نام تصویر و همچنین متن جایگزین آن حضور داشته باشد.

ارزش محتوای سایت در سئو

سئو سایت در تولید محتوا

عنوان محتوا: در عنوان محتوا کلمه کلیدی اصلی تان را ذکر کنید، سعی کنید از جملات و عبارات کلیدی که (مرتبط با عبارت موردنظرتان) ممکن است در گوگل جستجو شوند را در عنوان ذکر کنید. عنوان در تاثیر تولید محتوا در سئو سایت اهمیت بالایی دارد.

توضیحات محتوا (Description): در قسمت توضیحات باید چند جمله مرتبط با کلمه کلیدیتان قرار دهید. هرچه خلاقیت بیشتری در ایجاد جمله های مرتبط و متفاوت داشته باشید، متن شما شانس بیشتری برای کسب جایگاه در صفحه اول گوگل خواهد داشت. استفاده مکرر از کلمه کلیدی اصلی تان در متن تاثیر منفی بر سئو سایتتان خواهد داشت.

توضیحات متا: استفاده از کلمه کلیدی در قسمت متا، بر تاثیرات تولید محتوا در سئو سایت تغییری ایجاد نخواهد کرد. توضیحات اسنیپت مطالب بیشتر جنبه تبلیغاتی و جذب کاربری دارد. به عنوان مثال برای کلمه کلیدی سئو سایت می توانید از کلمات مشابه آموزش سئو، بهینه سازی سایت و افزایش رتبه سایت استفاده کنید.

محتوای منحصر به فرد، انقلابی در سئو سایت‌ !

در ابتدا باید بگوییم که مهم ترین مسئله در کانتنت مارکتینگ، تولید محتوای خاص ، منحصر به فرد، جذاب و مفید است. باید حرفی مفید برای کاربران داشته باشید تا گوگل به سایت و محتوای شما ارزش قائل شود. سوالات ذهن کاربر را در نظر بگیرید و برای آنها راه حل و پاسخی مناسب ارائه دهید. تمرکز کردن بر روی فاکتورهای سئو سایت خوب است، اما پیش از آن رضایت کاربر را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:

چرا تولید محتوا تنها استراتژی موفقیت در سئو نیست ؟

آیا تعداد کلمات محتوا برای سئو مهم است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *