برند در سئو را میتوان از دو جنبه بررسی کرد. جستجوی نام برندتان در کنار محصول یا خدمات، به شناخته شدن شما کمک زیادی خواهد کرد. هنگامی که کاربران نام محصولی را به همراه نام تجاری شما در اینترنت جستجو میکنند، گوگل متوجه میشود که کاربران به دنبال سایت شما هستند و این موضوع تاثیر بسزایی بر اعتبارتان خواهد داشت.
تاثیر محبوبیت برند بر سئو
همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که گوگل توجه زیادی به شبکه های اجتماعی سایتتان خواهد داشت. در صورتی که فالورها و لایکهای زیادی در شبکه هایی مثل Pinterest, Tweeter و Facebook داشته باشید، گوگل براحتی میتواند برند بودنتان را تشخیص دهد. یکی از شبکه های اجتماعی که در گذشته تاثیر زیادی بر جایگاه سایت در گوگل داشت Google Plus بود که متاسفانه امروزه دیگر در دسترس نیست و نمیتوان از آن استفاده کرد.
در هر صورت گوگل رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی، در برخورد با نام تجاریتان را درک خواهد کرد و در صورتیکه محبوبیت بالایی داشته باشید نام تجاری شما را تشخیص خواهد داد. علاوه بر این دریافت لینک از سایتهای معتبر و مرتبط با زمینه فعالیتتان نیز بر این امر تاثیرگذار خواهد بود.
نقش سئو در برند
میتوان گفت Content Marketing در نهایت منجر به برند شدن شما خواهد شد. سایتهایی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده اند و هنوز شناخته شده نیستند، میتوانند با رعایت استانداردهای گوگل و ارائه محتوای معتبر و متناسب با خواست کاربران خود را به گوگل معرفی کنند. این تولید محتوا باید با هدف ارائه نیاز کاربر صورت گیرد و کاملا بی طرف باشد. تبلیغ محصول/خدمت خود یا زیر سوال بردن دیگر رقبایتان علاوه بر اینکه تاثیر مثبتی نخواهند داشت، میتواند اعتبار برندتان را کاهش دهد. در نهایت بکاربردن لوگوی سایت در هدر یا فوتر و تکرار نام تجاریتان در محتوا موجب آشنایی بیشتر کاربران با شما خواهد شد. یکی از عوامل موثر بر برندینگ، بهبود رابط کاربری یا UX سایت میباشد که در این مقاله آن را بررسی کرده ایم.