×

بهترین سایت های دانلود تصاویر رایگان و با کیفیت

5/5 - (2 امتیاز)

محتوای بصری در سئو بسیار مهم و با اهمیت است. تصاویر یکی از جنبه های محتوای بصری هستند. همچنین استفاده از تصاویر با کیفیت می‌تواند در جذب فالوور در شبکه های اجتماعی نیز کمک کند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که کجا می‌تواند تصاویر رایگان با کیفیت بالا برای پست های سایت، وبلاگ یا شبکه های اجتماعی پیدا کرد؟ در این مقاله از سرچ لند، ما تعدادی از بهترین سایت های دانلود رایگان عکس، ابزارهای ایجاد تصویر و موارد دیگر را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

اگر علاقه‌مند به یادگیری نحوه بهینه سازی عکس ها در سایت خود هستید، ما راهنمای کاملی در مورد سئو تصاویر سایت برای شما آماده کرده‌ایم.

گاهی اوقات پیدا کردن عکس مناسب برای سایت یا یک پست در شبکه اجتماعی کمی دشوار می‌شود. زیرا بسیاری از افراد تنها سرچ در گوگل را به عنوان یک منبع عکس رایگان می‌شناسند. بنا به همین دلیل هم، ما در سرچ لند قصد داریم تا چند سایت دانلود عکس با کیفیت و رایگان را به شما معرفی کنیم.

خب حالا با خواندن این مقاله می‌توانید از بین تمامی سایت های دانلود تصاویر رایگان که به شما معرفی کردیم، یک لیست برای خود تهیه کنید تا در صورت لزوم از آنها استفاده کرده و وقت خود را با سرچ در گوگل هدر ندهید.

سایت دانلود عکس Unsplash

دقت کنید که هر سایت دانلود عکسی که در اینترنت وجود دارد، قوانین و مقررات مخصوص خود را دارد. از ویژگی های خوب سایت دانلود تصاویر Unsplash علاوه بر کیفیت بالای عکس ها، می‌توان به قوانین آن نیز اشاره کرد. در واقع این سایت به کاربر اجازه می‌دهد تا از عکس ها به هر صورتی که می‌خواهید به شکل رایگان استفاده کنید. مگر اینکه از عکس ها برای ساخت یک سایت رقیب استفاده شود. بنابراین هر زمانی که به دنبال عکس با کیفیت برای سایت خود بودید، حتما به Unspalsh هم سَر بزنید.

سایت دانلود تصاویر رایگان

Burst

Burst یک سایت عکس استوک رایگان برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار است که توسط Shopify ساخته شده است. در این سایت، تصاویر هم رایگان و هم بدون حق امتیاز هستند. سایت Burst دارای بخش جالبی از ایده های تجاری، با نکات و تصاویر با وضوح بالا است که برای شروع کسب و کار شما مفید هستند. بنابراین امکان استفاده از عکس های این سایت برای فروشگاه آنلاین، اینستاگرام و … می‌تواند به شما کمک کند.

Pexels

سایت Pexels نیز مجوز ها و قوانین مخصوص به خود را دارد که بیان می‌کند کاربر چه کارهایی می‌تواند با تصاویر انجام دهد. این منبع تصاویر رایگان با کیفیت به شما اجازه می‌دهد تا عکس ها را به صورت رایگان برای استفاده تجاری و شخصی بدون ذکر منبع استفاده و اصلاح کنید(چی از این بهتر!). می‌توان اینگونه گفت که Pexels تصاویر دیگر سایت ها را به صورت گلچین برای شما یکجا جمع کرده است.

Pixabay

تصاویر در Pixabay تحت مجوز Creative Commons Zero (CC0) هستند. به این معنی که شما می‌توانید بدون درخواست اجازه یا اعتبار بخشی به هنرمند، از تصاویر استفاده کنید. همچنین Pixabay یادآوری می‌کند که محتوای نشان داده شده در تصاویر، هیچ حقوقی را نقض نمی‌کند. به دلیل طراحی خوبی که دارد، گشتن بین تصاویر کار سختی نیست. همچنین می‌توانید بین رسانه، جهت عکس، رنگ و حجم آن جستجو کنید.

منبع عکس های رایگان

Free Images

یکی دیگر از سایت های دانلود تصاویر رایگان، Free Images است. این وبسایت حدود 300000 عکس استوک رایگان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

وبسایت Freeimages.com

Kaboompics

یک نکته مهم در مورد این سایت این است که به شما مجوز استفاده از عکس و توزیع مجدد آن را نمی‌دهد. اما دو قابلیت ویژه دارد. یکی اینکه به کاربر امکان جستجو براساس رنگ را میدهد. دوم هم اینکه یک پالت مکمل از رنگ های مختلف در عکس ارائه می‌‌کند.

وبسایت Kaboompics.com

Stocksnap

این سایت هم عکس های رایگان زیادی دارد که به کاربر اجازه دانلود، ویرایش و استفاده در پروژه های تجاری و غیر تجاری را می‌دهد. وقتی وارد این سایت می‌شوید، می‌توانید تا مدت ها غرق زیبایی عکس های آن شوید.

سایت دانلود و ویرایش عکس Canva

Canva یک ابزار طراحی گرافیک آنلاین است که عکس های استوک رایگان را نیز ارائه می‌کند. یکی از مزایای استفاده از Canva این است که می‌توانید به سرعت یک تصویر را به یک طرح گرافیکی سفارشی برای استفاده در رسانه های اجتماعی یا وبلاگ خود تبدیل کنید. البته جدای از عکس، میتوانید تعداد زیادی آیکون و وکتور نیز در Canva پیدا کنید. اما تمامی آنها رایگان نیستند و باید برخی دیگر پول پرداخت کنید. هرچند تعداد عکس های رایگان این سایت آنقدر زیاد است که دیگر نیاز به استفاده از تصاویر پولی ندارید. حتی می‌توانید از آن برای ساختن قالب پست شبکه های اجتماعی نیز استفاده کنید.

Gratisography

برخلاف بسیاری از سایت هایی که در این صفحه معرفی می‌شوند، این سایت تصاویر رایگان نسبتاً محدودی دارد اما آنها دارای کیفیت بالایی هستند. پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای جستجوی عکس هایتان به این سایت هم سری بزنید. زیرا تصاویر عجیب و جذابی دارد که می‌تواند به مقالات شما جلوه خاصی ببخشد.

وبسایت Gratisograpgy.com

بهترین سایت دانلود تصاویر رایگان

Life of Pix

این سایت هم تصاویری که ارائه می‌دهد رایگان بوده و با وضوح بالا فهرست می‌شوند. همچنین با Adobe Stock برای عکس های استوک بیشتر (پرداخت‌شده) همکاری می‌کند.

وبسایت Lifeofpix.com

Flickr

فلیکر یک پلت فرم میزبانی تصویر است که در آن می‌توانید عکس هایی را بیابید که امکان استفاده از آنها برای مقاصد تجاری و یا اصلاح وجود داشته باشد. برای پیدا کردن این تصاویر، «استفاده تجاری و حالت‌های مجاز» را در فیلتر «Any License» انتخاب کنید، و به خاطر داشته باشید که مجوز هر تصویر را بررسی کنید، زیرا آنها یا یکدیگر متفاوت هستند.

New Old Stock

مجموعه ای از عکس های قدیمی با کیفیت بالا که از آرشیو های عمومی استفاده می‌کند. این عکس ها بدون محدودیت حق نشر بوده و به راحتی امکان استفاده از آنها در وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی وجود دارد.

وبسایت Nos.twnsnd.com

Dribbble

این وبسایت یک ویژگی خاص دارد که آن را از دیگر سایت های معرفی شده متمایز می‌کند. این وبسایت در واقع مخصوص طراح های گرافیک است. طراحانی که می‌خواهند کارهایشان دیده شود می‌توانند کارهای خود را اینجا گذاشته و کارفرما هم با دیدن کارهایشان، طراح مورد نظر خود را استخدام می‌کند. همچنین برای ایده گرفتن نیز بسیار مناسب است. شما می‌توانید مجموعه ای از انیمیشن ها و عکس های جذاب را در Dribbble پیدا کنید. همچنین امکان جستجو بر اساس کد رنگ نیز وجود دارد. اما توجه کنید که تمام عکس های جذاب و جالب این سایت هم رایگان است.

وبسایت Dribbble.com

دانلود عکس با کیفیت

Depositphotos

منبعی از تصاویر، وکتور ها و محتوای ویرایشی رایگان که هر هفته آپدیت می‌شود. با ثبت نام در این وبسایت، هر هفته تعدادی عکس رایگان نیز دریافت می‌کنید.

وبسایت Depositphotos.com

PicJumbo

با رفتن به این سایت می‌توانید برای هر موضوع و کاربردی که می‌خواهید، عکس های رایگان زیادی پیدا کنید. همچنین با عضویت در خبرنامه سایت تصاویر زیادی نیز برای شما ارسال می‌کنند. نکته جالبی که این سایت دارد، این است که حتی عکس های عمودی با موضوع ها مختلف برای Story های اینستاگرام نیز دارد.

وبسایت Picjumbo.com

FreePik

یکی دیگر از سایت های دانلود عکس رایگان که می‌تواند به کارتان بیاید، FreePik است. در این سایت می‌توانید انواع عکس، وکتور، آیکون و فایل PSD را پیدا کنید. همچنین می‌توانید از گزینه جستجو بر اساس رنگ نیز استفاده کنید که حتما به شما کمک می‌کند. جالب است بدانید که بسیاری از کمپانی های معروف مانند مایکروسافت، ناسا و … از این سایت برای عکس های خود استفاده می‌کنند.

وبسایت Freepik.com

سوالات متداول

سایت های زیادی هستند که اجازه دانلود تصاویر رایگان را به شما می‌دهند. اما در میان آنها، بهترین ها شامل Flickr، Unsplash، Pexels، Pexabay و باقی وبسایت هایی که در مقاله معرفی کردیم می‌شوند. تصاویر این سایت ها شامل کپی رایت نشده و به راحتی می‌توانید از آنها استفاده کنید. اما حتما قبل از استفاده های تجاری سعی کنید، قوانین و لایسنس های سایت را بخوانید تا از مجوز های استفاده از عکس های آگاه باشید.
شما می‌توانید از تمام تصاویر، حتی برای کاربرد های تجاری به صورت رایگان استفاده کنید. همه تصاویر کاملاً بدون حق امتیاز هستند و تحت قوانین Pexels مجوز دارند. می‌توانید از عکس ها برای هر پروژه ای که می‌خواهید استفاده کنید که شامل وبلاگ ها، وب سایت ها، برنامه ها یا سایر موارد استفاده تجاری می‌شود.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *