برندسازی خیلی بیشتر از یک لوگوی به یاد ماندنی است. مصرف کنندگان حتی برندهای مورد علاقه خود را بسیار بیشتر از برند هایی که اکثر نکات بازاریابی را رعایت کرده باشند دوست دارند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد اهمیت و تاثیر برند سازی بر سئو سایت و رتبه های گوگل صحبت کنیم.
وفاداری به برند
با اینکه اینترنت پر از محصولات مشابه است و مشتری برای انتخاب میتواند تنها با یک لمس به آنها دسترسی داشته باشد. یک برند سازی موفق میتواند علاوه بر افزایش دیده شدن شما، سبب ایجاد یک ارتباط با مصرف کننده گردد. اگر این ارتباط بین مصرف کننده و برند شما شکل بگیرد، تعیین کننده این است که برند شما برای مشتری اولویت اول است.
با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته، زمانی که این رابطه شکل بگیرد، 77 درصد مشتریان به مدت 10 سال یا بیشتر به یک برند وفادار میمانند. همچنین 61 درصد از آنها برای خرید محصولات یا گرفتن خدمات از برند محبوبشان تمام تلاش خود را میکنند. فراموش نکنید که نام تجاری خوب میتواند ذهن و قلب مصرف کننده را تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه راحت تر میتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید. اما تاثیر برندسازی در سئو سایت، چیزی است که نمیتوان آن را نادیده گرفت.
تیم سرچ لند با 9 سال تجربه آماده ارائه خدمات سئو سایت به صورت تضمینی و با قرارداد رسمی به مشتریان عزیز میباشد.
ارتباط سئو و برند سازی
رابطه بین برند سازی و سئو بسیار عمیق است. توجه داشته باشید که یک کمپین سئو به خوبی توسعه یافته، میتواند تصویر و دسترسی برند شما را بهبود بخشد. به یاد داشته باشید که یک نام تجاری خوب به نوبه خود میتواند توانایی شما را برای جلب نظر مصرف کننده در نتایج موتورهای جستجو (SERPS) بهبود بخشیده و کلیک های بیشتری را به سمت شما آورد.
شناسایی برند همچنین به شما کمک میکند در نتایج جستجو بالاتر بروید، زیرا شناخت و اعتماد مصرفکننده به شما کمک میکند رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید. این یک فرآیند چرخه ای است که به تدریج دسترسی برند شما را به سمت مشتریان جدید و بازارهای دست نخورده و در رتبه بندی در جستجو به سمت بالا سوق میدهد.
فراموش نکنید که برندسازی بر سئو به صورت غیر مستقیم تاثیر گذار است.
زمانی که یک موضوع را سرچ میکنید نام های آشنایی در بالای نتایج میبینید که آنها در واقع سایت هایی هستند که به خوبی برند سازی کرده و به عنوان یک مرجع از طرف مشتریان شناخته میشوند.
هرچند مصرف کنندگان مطمئناً در جستجوهای خود دقت میکنند، اما آنها همچنین (حداقل تا حدی) بر روی احساسات و غریزه نیز عمل میکنند. احساسات و غریزه باعث میشود افراد به آنچه که با آن آشنا هستند دست یابند. آنچه بیشتر آشناست، اساس شناخت برند است.
از آنجایی که گوگل به طور فزاینده ای، بر روی کارکرد موتور جستجوی خود را به شیوه ای متمرکز کرده که بر اساس ذهن مصرف کننده عمل کند، شناخت برند و اعتماد به طور طبیعی، در نحوه نمایش نتایج جستجو نقش دارد. به نوبه خود، برجسته بودن هر نام تجاری خاص در نتایج جستجو اغلب باعث افزایش بیشتر آشنایی مصرف کننده میشود.
اهمیت برند سازی بر سئو سایت
یکی از دلایلی که افراد به بهینه سازی وبسایت خود روی میآورند، این است که جدای از اعتبار برندی که دارند، میتوانند تنها با ارائه دادن خدمات و یا محصولات با کیفیت و مناسب کاربر، به نتایج بالای گوگل برسند. حالا میخواهیم با یک مثال اهمیت برندینگ بر سئو را برای شما واضح تر کنیم.
تصور کنید که میخواهید یک کارت گرافیک بخرید، بنابراین برای مقایسه مدل ها و دیدن قیمت ها، کلمه “خرید کارت گرافیک” را در گوگل سرچ میکنید. همانطور که قبل تر هم به آن اشاره کردیم، کاربران بیشتر وارد سایت هایی میشوند که برای آنها آشنا باشد یا اسم آن را شنیده باشند. پس نتیجه میگیریم که افزایش شناخت کاربر از یک برند، سبب بالا رفتن نرخ کلیک سایت میشود. در مقابل این افزایش تاثیر مستقیمی روی ارتقا رتبه سایت در گوگل دارد.
کلام آخر
این را به خاطر داشته باشید که یک استراتژی سئو باید بر روی برند شما متمرکز باشد. هر پست اجتماعی، هر تبلیغ، هر محتوایی که منتشر میکنید باید برند شما را هم از نظر بصری و هم از نظر اساسی در ذهن کاربر منعکس کند. اهمیت برند سازی بر سئو به این صورت است که هرچه برند شما برای مصرف کنندگان آشناتر باشد، برای مصرف کننده قابل اعتمادتر بوده و راحت تر با آن ارتباط برقرار میکند. با این روش میتوانید در نتایج جستجو بالاتر بروید. لوگوی شما در نهایت نوعی خلاصه نویسی بصری است که هر زمان مصرف کنندگان آن را ببینند، هر چیزی را که از برند شما بشناسد، به یاد میآورد.