×

الگوریتم مرغ مگس خوار

4.8/5 - (6 امتیاز)

الگوریتم های مختلفی در گوگل وجود دارد. مثل پنگوئن و یا الگوریتم پاندا که مدیت است الگوریتم جدیدی نیز معرفی شده است. به دلیل تاثیر کم این الگوریتم بر رتبه های گوگل، توجه کاربران زیادی را به خود جلب نکرد. این الگوریتم مرغ مگس خوار یا Humming bird می باشد. زمانی که به دنبال مطلبی در گوگل می گردید یک عبارت را سرچ می کنید. با توجه به مطالبی که نمایش داده می شود تغییراتی در عبارت جستجو شده ایجاد می کنید. ظاهرا گوگل متوجه این رفتار کاربران به هنگام جستجو کردن می شود.

نمونه های پیشین الگوریتم های گوگل به طور اتفاقی روی نتایج گوگل در سایت شما تاثیر می گذارند. در نتیجه شما به راحتی مثبت یا منفی بودن آن را می فهمید. احتمالا متوجه شده اید که سایتی جریمه شده توسط الگوریتم پنگوئن بازدیدهای خود را از موتورهای جستجو از دست داده است.

البته الگوریتم مرغ مگس خوار به صورت دینامیک رتبه بندی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل متوجه شدن واکنش و رفتار های آن بسیار دشوار است. طی تلاش ها و آزمون وخطا و مطالعات می توان تا حدودی رفتارهای مرغ مگس خوار هنگام جستجو در گوگل را پیش بینی نمود. در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

معرفی الگوریتم مرغ مگسخوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

گاهی وقتی لینک خاصی از سایت خود را سرچ می کنید. متوجه می شوید که تفاوتی بین عنوان و توضیحاتی که نشان می دهد با موضوعی که خودتان در متا وارد کرده اید وجود دارد. این مسئله یکی از کارهای مرغ مگس خوار است که در این مقاله به بررسی دلایل آن می پردازیم:

شما وقتی در گوگل دنبال عبارت خاصی می گردید و آن را پیدا نمی کنید با عوض کردن عبارت به جستجوی عبارت های دیگر می پردازید. سپس الگوریتم مرغ مگس خوار بعضی از لینک ها را حذف می کند. بعضی دیگر را نیز تغییر می دهد و به کاربر نشان می دهد. چون ممکن است اطلاعاتی که وارد می کنید برای کاربران مفید نباشد. ولی جزئیات، همان بحث مورد نظر شما باشد.

الگوریتم مرغ مگسخوار باید به خوبی کلمات و معنی آنها را بشناسد. مطالبی که در این فصل می گوییم باید دقیق تر و یک مقاله کاملا مجزا باشد.

نحوه عملکرد الگوریتم Humming Bird

اگر کلمه ای که کاربر جستجو کرده در متای صفحه نباشد. ولی در محتوای آن کاملا دیده و مورد استفاده قرار گرفته باشد. گوگل به طور خودکار مقداری از عبارت را که کاربر می خواهد، در توضیحات سایت شما قرار می دهد. همچنین آن را برای جلب توجه کاربر، در عنوان صفحه می گذارد.

در این مرحله الگوریتم مورد نظرمان فرصت دیگری به شما می دهد. اگر بار دیگر نیز نتوانید از فرصت داده شده استفاده کنید، به مرور شانس خود را برای ارتقا سایت در گوگل از دست می دهید.

به عنوان نمونه در تصویر می بینید که دو متن کاملا مختلف ولی مربوط به هم را جستجو می کند. یکی از آنها رتبه اول گوگل را برده است ولی الگوریتم مرغ مگس خوار توضیحات متای مختلفی برای این عبارت ها به کاربر نشان داده می دهد.

اهمیت توضیحات

ارتباط داشتن عنوان صفحه با موضوع بسیار مهم است. زیرا کمک می کند که گوگل بتواند به راحتی موضوع شما را بفهمد. اگر این موضوع با محتوای شما مرتبط نباشد، مرغ مگس خوار خودش آن را دوباره به طور خودکار بازنویسی می کند.

ویژگی مثبت الگوریتم Humming Bird این است که با تغییر دادن برخی توضیحات و عنوان می تواند شانس شما را برای جلب توجه کاربران بیشتر کند.

در نتیجه مرغ مگس خوار به شما کمک می کند با استفاده از عوض کردن عنوان یا توضیحات بازدید سایت خود را در گوگل بالا ببرید. اگر این مورد چندین بار برای صفحات سایت شما اتفاق بیفتد. بایستی بازنویسی جدی تری برای نوشتن عنوان و توضیحات خود داشته باشید.

عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

عوامل تاثیرگذار بر این الگوریتم

رفتارهای کاربرانی که در سایت ها به دنبال مطالبی می گردند یکی از فعالیت های اصلی این الگوریتم است. مثلا اگر در سایت شما کلمه “جام جهانی” رتبه سوم را داشته باشد. ولی بازدید کنندگان آن زیاد باشند، به مرور زمان جای شما محکم می شود.

مرغ مگسخوار اعتقاد دارد که انسان ها به دلیل تکنولوژی گوگل از روبات های گوگل برتری دارند. یکی از افراد بسیار مشهور در زمینه ساخت و سئو سایت، مدیر شرکت Moz  Rand Fishkin نام دارد.

این شخص طی آزمایش های فراوانی که انجام داده است. از طریق پیج توییتر درخواست داشته تا متن imec lab را در گوگل سرچ کند و روی وبلاگ او که نتیجه هفتم بود کلیک کند. در این آزمایش 228 نفر شرکت نموده و در مدت زمان کوتاهی روی لینک کلیک کردند. تنها با این روش توانستند صفحه مورد نظر را از رتبه هفتم به رتبه اول در گوگل برسانند.

 

سوالات متداول

در واقع هدف اصلی گوگل از طراحی الگوریتم مرغ مگسخوار درک هر چه بیشتر مفهوم مورد نظر کاربر و معنای عبارت جستجو شده از دیدگاه افراد است.
گوگل با انتخاب نام این پرنده اشاره به دو مشخصه اصلی آن دارد. در واقع این پرنده به سرعت بالا در پرواز و دقت بالایی که دارد مشهور است. در دنیای وب نیز گوگل با اشاره به ویژگی اصلی این پرنده، توانایی خود را در بررسی دقیق و سریع متن مورد نظر کاربر نشان می دهد. همچنین گوگل می تواند کلمات مترادف و هم خانواده عبارت مورد جستجو را نیز به سرعت و دقیق معرفی نماید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *