×

راهکارهای افزایش فروش سایت

4.8/5 - (5 امتیاز)

هدف هر فروشگاه و کسب و کار آنلاینی، بهبود فروش سایت و درآمد بیشتر است. اما نکته ی مهم این است که برای رسیدن به این هدف چه کارهایی باید کرد. در واقع موثرترین راهکار افزایش فروش سایت فروشگاهی یا خدماتی چیست؟ یکی از اصلی ترین موارد، بهبود سئو سایت در گوگل است. اما این تنها کافی نیست. در دنیای امروز، تقریبا همه، به دنبال رسیدن به نتایج به شکلی سریع و فوری هستند.

ما می خواهیم سریع غذایمان آماده شود، سریع با مردم ارتباط برقرار کنیم و حتی اگر بیشتر از 5 ثانیه منتظر لود شدن سایت باشیم، ممکن است آن را ببندیم. همین موارد در مورد کسانی که می خواهند فروش سایت خود را بالا برند نیز صدق می کند. خوشبختانه چند راه برای بالا بردن درآمد سایت وجود دارد که در ادامه این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد. اما دقت کنید که با انجام دادن این موارد نباید توقع کسب نتیجه یک شبه داشته باشید. به نتیجه رسیدن ممکن است کمی طول بکشد.

1. صفحه اصلی ساده

داشتن صفحه اصلی ساده ممکن است برای برخی تعجب آور باشد. زیرا عده ای همیشه سعی دارند تا محصولات و خدمات بیشتری را در صفحه اصلی وب سایت قرار دهند. این افراد فکر می کنند با این کار می توانند گزینه های انتخابی زیادی به بازدید کننده ارائه دهند. اما تجربه نشان داده که محصولات کمتر (حتی جدید و یا محصول اصلی و مهم) و توضیح بیشتر در مورد محصول، می تواند سبب افزایش فروش کلی شود. این عمل موجب می شود تا مشتری به راحتی بتواند روی محصول اصلی و هدف کسب و کار شما تمرکز کند.

بهبود فروش آنلاین

یک نمونه موفق در این مورد، سایت Electronic Arts است. این شرکت در زمینه انتشار بازی های رایانه ای فعالیت می کند، بهترین نمونه برای یک وبسایت ساده می باشد. با اینکه این شرکت، دارای هزاران نمونه کار و بازی منتشر شده هستند، اما باز هم زمانی که به وبسایت آنها سر می زنید، می بینید که تنها بازی های جدید و یا منتشر نشده را در صفحه اصلی قرار داده و بازی های دیگر را دسته بندی کرده اند.

2. به صفحه های کلیدی خود ویدیو اضافه کنید

تجربه نشان داده که اضافه کردن ویدیو به صفحات مهم و یا لندینگ پیج ها، می تواند سبب افزایش نرخ تبدیل تا 86 درصد شود. فراموش نکنید که مغز انسان حدودا 60000 برابر سریعتر می تواند اطلاعات ویدیویی را پردازش کند تا اینکه یک متن را درک کند. بنابراین زمانی که بازدید کننده ای از وبسایت شما دیدن می کند، یک محتوای بصری مانند ویدیو می تواند بهتر از متن طولانی، او را جذب محصول یا خدمات شما کند.

در واقع یادگیری و کسب اطلاعات در مورد محصولات و یا خدمات شما، از طریق ویدیو برای کاربر بسیار راحت تر از متن است. داشتن یک صفحه اصلی جذاب به همراه یک ویدیو مرتبط و بزرگ، میتواند نظر هر بیننده ای را به خود جذب کند. بنابراین امکان بالا بردن فروش سایت نیز وجود دارد.

3. گرفتن ایمیل

ایمیل مارکتینگ هنوز هم یک روش ساده، اما کارآمد برای بازاریابی دیجیتال در دنیا به کار میرود. اما با اینحال بدون داشتن آدرس ایمیل، نمی توانید بازاریابی موفقی داشته باشید. با ایجاد روش هایی برای گرفتن آدرس ایمیل کاربران، می توانید فرصتی ایجاد کنید تا آنها را از طریق کمپین های بازاریابی، به وبسایت خود دعوت کنید. این کار می تواند برای شارژ شدن یک محصول، تخفیف برای یک دسته از محصولات خاص، ارائه خدمات خاص به یک گروه خاص و … باشد.

4. محتوا با کیفیت

ایجاد محتوای با کیفیت، یکی از راه های افزایش ترافیک به شمار می رود. اما جدای از آن باید، با توجه به محصولات و خدماتی که دارید، بخش های مختلف بازار را نیز هدف قرار دهید. تنها یک محتوا برای تمامی بخش های بازار کافی نیست. محتوا جداگانه و کامل، امکان جذب مشتریان مختلف را نیز به شما می دهد. به عنوان مثال سایت IBM را مشاهده کنید. برای هرکدام از صنایعی که خدمات می دهد، یک لندینگ جداگانه ایجاد کرده و در هر کدام توضیحات مربوط و تکمیلی آن را قرار داده است.

افزایش فروش اینترنتی

5. افزایش فروش یا ایجاد اعتماد

امروزه بسیاری از برندها، اعتماد سازی در اجتماع و یا یک عده خاص از مخاطبین را درک کرده اند. بنابراین اگر راهی ندارید که بتوانید اعتمادسازی بین برند خود با مشتری را انجام دهید، در نتیجه از رقبا عقب می افتید. مواردی مانند توضیحات کامل از تیم، تصاویر کارکنان، ویدیو از محل شرکت، فروشگاه، کارخانه و …، توضیحات کامل در مورد محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید، می توانند تا حدودی بازدیدکننده و کاربر را متقاعد کنند که شما را انتخاب کند.

6. افزایش روش های پرداخت

روش های پرداخت برای کاربران، می تواند یکی از دلایل خرید یا عدم خرید کاربر از یک وب سایت باشند. در نتیجه باید به این مورد توجه کنید. این که امروزه تعداد زیادی از خرید ها و پرداخت ها به صورت اینترنتی و کارت به کارت انجام می شود، باید این را در نظر بگیرید که عده ی زیادی هستند که هنوز، پرداخت نقدی و به هنگام دریافت محصول را ترجیح می دهند. بنابراین در صورت نبودن چنین ویژگی، امکان <پریدن مشتری> وجود دارد. برای افزایش فروش، باید سعی کنید تا تمام راه های پرداخت را در سایت خود فراهم کنید که شامل موارد زیر می شوند:

  • پرداخت نقدی
  • کارت به کارت
  • پرداخت اعتباری یا همان کیف پول
  • پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانکی امن
  • پرداخت بین المللی

7. نکات مثبت خود را توضیح دهید

این نکات شاید اندازه یک یا دو جمله باشند، اما می توانند سبب افزایش فروش سایت شما شوند. این نکات باشد شامل موارد زیر باشند:

  • اینکه محصول یا خدمات شما چگونه میتواند مشکل مشتری را حل کند
  • محصولات یا خدمات شما چه ویژگی هایی دارند
  • چرا مشتری باید به جای رقبا، از شما خرید کند

به عنوان نمونه سایت ترلو را نگاه کنید. در صفحه اصلی، چگونه ویژگی های خود را توضیح داده است.

بالا بردن فروش آنلاین

8. نصب لایو چت

داشتن چت زنده (live chat) در سایت، یک راه عالی برای بالا بردن فروش سایت های فروشگاهی و خدماتی است. با استفاده از این ابزار می توانید به سوال کاربرانی که در سایت هستند، پاسخ دهید. همچنین امکان استفاده از آنها، بسیار بیشتر از فرم های تماس است. زیرا کاربر پاسخ خود را سریعا دریافت می کند. تقریبا هر نوع وبسایت تجاری می تواند دارای لایو چت باشد. حتی از این ابزار، می توانید برای دریافت آدرس های ایمیل که قبل تر به آن اشاره کردیم هم استفاده کنید.

9. بهینه سازی برای تمام دستگاه ها

طبق آمار، امروزه بیشتر جستجو ها در گوگل توسط کاربران موبایل انجام میگیرد. در نتیجه حتما باید وب سایت خود را برای دستگاه هایی مانند موبایل، تبلت و … بهینه سازی کنید. در نتیجه میتواند یک فرصت مناسب برای شما باشد تا بازدیدکنندگان بیشتری به سایت خود جذب کنید. اما دقت کنید که به هنگام طراحی ریسپانسیو سایت و سئو آن، حتما سایت را راحت و سبک برای کاربران موبایل طراحی کنید.

10. توجه به نظرات مشتری

یکی دیگر از راه های عالی برای بهبود کیفیت سایت و ایجاد یک تجربه مناسب برای کاربران، رسیدگی به سوالات، اعتراضات، انتقادات و مواردی است که باید به کاربر پاسخ داده شود. فراموش نکنید که همگام شدن با مشتری بسیار مهم تر است تا اهمیت دادن به رقبا. سعی کنید روی سایت خود وقت بگذارید و لیستی از مواردی که فکر می کنید بازدیدکننده نیاز به دریافت پاسخ دارد، را پیدا کنید. دقت کنید که هدف راحت تر کردن خرید، تجربه، گشتن و هر چیزی است که مربوط به کاربر باشد.

One thought on “راهکارهای افزایش فروش سایت
  • آذر 30, 1398 at 4:59 ق.ظ
    Permalink

    در مورد ui و ux هیچ اشاره ای نکردید . اونم خیلی تاثیر داره

    Reply
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *