×

ارتقا رتبه در گوگل مپ

5/5 - (2 امتیاز)

در این مقاله از سرچ لند، قصد داریم تا 6 نکته برای ارتقا رتبه در گوگل مپ و داشتن رتبه های بالاتر را برای شما معرفی کنیم. قبل از هر چیز باید بدانید که مهمترین عاملی که در تعیین رتبه شما در نقشه های گوگل اهمیت بیشتری دارد، تعداد دامنه های ارجاعی است که به آدرس (URL) وبسایت شما اشاره می‌کنند. به عبارت دیگر، تعداد بک لینک هایی که وب سایت شما دارد تا حد زیادی بزرگترین عامل تعیین کننده افزایش رتبه در گوگل مپ برای شما است.

دقت کنید که گرفتن بک لینک های بی کیفیت و با اعتبار کم هیچ تاثیری برای شما ندارند. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله اشتباهات رایج لینک سازی را حتما مطالعه کنید.

راه های زیادی برای افزایش سریع رتبه بندی سئو گوگل مپ وجود دارد. اما همه آنها برای رتبه بندی مشاغل محلی مناسب نیستند. برخی موارد، مشتری به سادگی نیاز به رتبه بندی سریع در Google Maps دارد و آنها مایلند هر کاری که لازم است برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهند. در چنین مواردی، برخی از روش های آزمایش شده و واقعی وجود دارند که می‌توانند (نه همیشه، اما در بیشتر مواقع) کسب و کار شما را به سرعت به نتایج برتر جستجوی نقشه گوگل سوق دهد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این مورد زمینه هستید، مقاله سئو محلی را حتما بخوانید.

البته پس از آن، بسته به عوامل وب سایت مانند اعتبار دامنه و برند، سن دامنه، و اعتبار استناد و پورتفولیوی بک لینک، نسبتاً مشخص نیست که رتبه شما ثابت بماند یا خیر. اما وقتی هدف شما رتبه بندی سریع در نقشه های گوگل است، این صفحه یک مکان عالی برای شروع یادگیری در این مورد است.

چگونه رتبه خود در گوگل مپ را ارتقا دهیم؟

به خاطر داشته باشید که می‌توانید، بجای رتبه‌بندی وب‌سایت در محل پایین در صفحه اول، کسب‌وکار خود را در نقشه‌های گوگل رتبه‌بندی کنید. اما این حرف به این معنی نیست که باید قسمت اول جمله بالا را نادیده بگیرید. صرفا این مفهوم را دارد که کسب رتبه در گوگل مپ می‌تواند در کسب رتبه های بهتر در نتایج گوگل به شما کمک کرده و مشتری های بیشتری را به سمت شما هدایت کند.

دقت کنید که جستجوی Google فقط 3 نتایج برتر نقشه گوگل را فهرست می‌کند. ترتیب صفحه اول گوگل به این صورت است: (معمولا) چهار لیست تبلیغات گوگل، سه لیست گوگل مپ، ده نتیجه جستجوی ارگانیک گوگل و در نهایت سه لیست تبلیغات گوگل در پایین. البته این لیست می‌تواند تغییر کند و یا برخی از بخش های حذف شوند (به جز 10 سایت برتر).

بسيار خوب، بیایید شروع کنیم!

1. فهرست گوگل خود را تایید کنید

امیدواریم قبلاً لیست +Google خود را مطالبه کرده و آن را با Google تأیید کرده باشید. در این مرحله گوگل یک کارت پستال از طریق Email برای شما ارسال کرده و شما باید کد تایید را در این مرحله وارد کنید. اینکار بسیار آسان است، پس همین الان انجامش بدهید.

مجموعه سرچ لند (Searchland) با بیش از 9 سال تجربه، آماده ارائه خدمات سئو سایت و مشاوره در این زمینه به مشتریان گرامی می‌باشد.

2. انتخاب کلمه کلیدی مناسب

این مورد در سئوی گوگل مپ بسیار مهم است. در واقع منظور عنوانی است که در لیست جستجو ظاهر می‌شود. مردم تمایل دارند خدمات مورد نیاز خود + شهر مورد نیاز خود را جستجو کنند.

به عنوان مثال: کلمات کلیدی مورد نظر خود را به عنوان شرکت و یا فروشگاه خود در نقشه گوگل اضافه کنید. با این حال، این مرحله تنها زمانی کار می‌کند که مطمئن شوید سایر اطلاعات در بخش بعدی درست وارد شده باشد.

سئو گوگل مپ

3. جزئیات کسب و کار خود را تکمیل کنید

  • ساعات کاری خود را وارد کنید
  • مطمئن شوید که وب سایت شما در لیست قرار گرفته است
  • از وارد شدن آدرس صحیح خود اطمینان داشته باشید
  • دقت کنید که از یک شماره تلفن و یا کد محلی استفاده می‌کنید
  • مطمئن شوید که در دسته بندی صحیح فهرست شده‌اید. به عنوان مثال، سرچ لند به عنوان «پشتیبانی و خدمات رایانه ای» فهرست می‌شود.

4. بررسی های غنی از کلمات کلیدی

برای ارتقا در گوگل مپ می‌توانید از مشتریان خود بخواهید تا بخش نظرات گوگل را بررسی کنند. در حالت ایده آل پس از تکمیل خدماتی که ارائه می‌کنید، مطمئن شوید که از مشتری خود بخواهید در “نظرسنجی رضایت مشتری” شرکت کند.

این می‌تواند به سادگی علامت زدن کادری با سرویسی باشد که تکمیل کرده‌اید و ذکر کنید که از بازخورد ارزشمند آنها سپاسگذار خواهید بود. در فرم شما ممکن است مواردی همچون خدماتی که ارائه کردیم + تجربه کار با (شرکت شما) ذکر شده باشد. این به مشتری کمک می‌کند تا از کلمات کلیدی شما در بررسی خود استفاده کند. در واقع هدف از این کار، ذکر خدمات شرکت و یا سازمان شما توسط مشتری در بخش نظرات است. این به اضافه کردن کلمات کلیدی ارزشمند به نتایج جستجو کمک می‌کند.

5. اضافه کردن تصاویر مفید

یکی دیگر از مواردی که موجب ارتقا رتبه در گوگل مپ می‌شود، استفاده از تصاویر مفید است. دیدن عکس های مفیدی که در مورد موارد زیر باشد برای مشتری مهم بوده و در تصمیم گیری آن تاثیر گذار است:

کسب رتبه در نقشه گوگل

  • عکس نمای ساختمان
  • عکسی که نشان می دهد کجا می توانند پارک کنند
  • عکس از داخل دفتر
  • عکس محصولات
  • لوگو
  • اعتبار اضافی – عکس کارمندان

6. نقشه گوگل را در سایت اضافه کنید

اینکار یک بک لینک به نقشه های گوگل اضافه کرده و تأیید می‌کند که لیست شما در وب سایت شما دقیق و مفید است.

نتیجه گیری

برای رشد و بهینه سازی سایت، باید به سئوی گوگل مپ و ارتقا در آن بسیار توجه کنید. همچنین اگر کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی نیز تبلیغ کرده و صفحه و اکانت قابل توجهی داشته باشید، می‌تواند به رشد وبسایت شما کمک کند. اگر به فعالیت در شبکه های اجتماعی و کسب مشتری از این فضا علاقه دارید، مقاله رشد پیج اینستاگرام را خوانده و سعی کنید طبق برنامه تمام فعالیت های گفته شده را انجام دهید.

سوالات متداول

بله، در نتیجه برای اینکه بتوانید نظرات مثبت نسبت به خدمات و کسب و کار خود را داشته باشید، بهتر است از مشتریان خود بخواهید در این زمینه به شما کمک کرده و نظرات مثبت خود نسبت به خدمات شما را ثبت کنند.
بهتر است تصاویری انتخاب کنید که برای کاربر مهم باشند مانند جای پارک در نزدیک دفتر و یا فروشگاه شما، کارکنان و محیط کاری، عکس از خدمات ارائه شده و ... می‌توانند در تصمیم گیری کاربر برای استفاده از خدمات شما و یا خرید از فروشگاه شما تاثیر گذار باشند.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *