×

آموزش سئو برای افراد تازه کار

4.9/5 - (8 امتیاز)

اگر در زمینه بهینه سازی وبسایت در موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل، اطلاعات اولیه را ندارید، این مقاله که یک راهنمای سئو برای افراد تازه کار است، مناسب شماست. بر خلاف بسیاری از مطالب آموزش و ویدیوهای آموزش سئو که در آن از مفاهیم و اصطلاحات تخصصی استفاده می شود. در این مقاله مشکل افراد تازه کار در زمینه SEO را حل کرده ایم.

آموزش سئو مبتدی

بازاریابی و تبلیغات از راهکارهای اصلی پیشی گرفتن از رقبا در همه کسب و کارهاست. در خصوص وبسایت ها و کسب و کارهای آنلاین نیز موثر ترین راهکار بازاریابی و رقابت با سایرین، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. بدین معنی که با کمک ترفند ها و راهکاری های SEO می توانید به دیده شدن وبسایت خود در نتایج سرچ گوگل کمک کنید.

اصول مقدماتی سئو

علاوه بر اثر سئو بر بهتر دیده شدن وبسایت شما نسبت به رقبا، می توان آن را برای ارتقا تجربه کاربری مخاطبان یک وبسایت و همچنین درک بهتر ساختار سایت توسط موتورهای جستجوگر به کار گرفت. در حقیقت همه ی جوانب باید در کنار هم قرار بگیرند تا وب سایت شما بهترین عملکرد را داشته باشد.

چرا هر وب سایتی به سئو نیاز دارد؟

حدود ۸۰ درصد از ترافیک هر وبسایت از طریق موتور جستجوی گوگل تامین می گردد. به این معنی که وبسایت شما در هر زمینه ای که فعالیت می کند، بالاترین درصد ورودی خود را از طریق گوگل به دست می آورد. در رتبه های بعدی نیز موتورهای جستجوگر یاهو و بینگ قرار می گیرند که در مقایسه با گوگل درصد ناچیزتری از ترافیک سایت ها را تامین می کنند.

این موضوع به خوبی نمایانگر اهمیت بهینه سازی وبسایت ها مطابق الگوریتم های گوگل است. امروزه اولین و اصلی ترین روش برای یافتن منبع اطلاعاتی مورد نظر کاربران اینترنت، همان گوگل است. زیرا کاربران از طریق همین موتورهای جستجو به محتوا و محصولاتی که شما در وبسایت خود ارائه کرده اید دسترسی پیدا می کنند.

برعکس، اگر موتورهای جستجوگر نتوانند محتوای سایت شما را به درستی شناسایی و آن را به کاربران معرفی کنند. درصد بالایی از ترافیک ورودی کاربران را که در اکثر مواقع مشتریان شما هستند از دست خواهید داد.

راهنمای مبتدی سئو

کوئری جستجو

ترافیک کاربرانی که به دنبال یک محتوا یا محصول خاص هستند از طریق کلماتی که در نوار جستجو سرچ می نمایند به سمت وبسایت شما روانه خواهد شد. البته به شرطی که بسایت شما روی این کلمات یا عبارات که به آن کوئری جستجو هم گفته می شود، بهینه سازی شده باشد. اهمیت انتخاب کلمات کلیدی مناسب به حدی بالاست که ترافیک حاصل از آنها در موتورهای جستجوگر می تواند تعیین کننده درصد موفقیت شما در یک کسب و کار باشد.

به همین دلیل است که کسب اطلاعات کافی درباره سئو و سرمایه گذاری بر روی آن به میزان غیر قابل باوری. از سایر روش های تبلیغات و بازاریابی در روند موفقیت کسب و کار آنلاین شما موثر تر و کارآمد تر است.

عدم شناخت وبسایت ها توسط موتورهای جستجو بدون سئو

موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل علیرغم عملکرد هوشمند خود، محدودیت هایی نیز دارند. که با کمک سئو توسط کارشناسان بهینه سازی رتبه سایت ها این محدودیت ها رفع می شود. بدین معنی که با وجود اینکه موتورهای جستجوی بزرگی نظیر گوگل همواره در حال ارتقا فناوری های هوشمند خود برای بررسی دقیق تر سایت ها جهت ارائه نتایج بهتر به کاربران هستند. اما این به تنهایی کافی نیست.

سئو وبسایت شما کمک می کند که محتواهای مورد نظر شما که معرفی کننده کسب و کارتان هستند. بهتر به موتورهای جستجو شناسانده شوند. در نتیجه با کسب رتبه بهتر برای وبسایت شما، ترافیک وبسایتتان بالاتر می رود. در ادامه نیز کاربران بیشتری سایت شما را خواهند دید و از خدمات و یا محصولات شما استفاده خواهند کرد.

با توجه به اینکه روز به روز این رقابت در فضای کسب و کارهای آنلاین تنگاتنگ تر می شود، هر سازمان یا شرکتی که سئو بهتری داشته باشد می تواند مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشاند.

چه قسمت هایی از این آموزش ها باید مطالعه شود؟

اگر اطلاعات کافی در مورد ترافیک سایت ندارید و می خواهید آن را بهبود بخشید، این راهنما را با دقت مطالعه کنید. در این مقاله سعی شده تا تمام نکات لازم به زبان ساده بیان شوند که امیدواریم برای شما مفید باشند.

بیشتر بخوانید: معرفی ابزار سیمیلاروب

سوالات متداول

با وجود پیچیدگی هایی که دنیای سئو دارد، می توان با کمی صرف وقت آن را درک نمود و با استفاده از آموزشهای متعددی که در اینترنت وجود دارد از آن استفاده کرد. البته این کار نیازمند پشتکار و علاقه بالا به یادگیری است. در غیر این صورت حتما سعی کنید از افراد متخصص و با تجربه در این حوزه استفاده کنید. زیرا لازم است اطلاعات شما در خصوص سئو و ترفندهای آن به طور پی در پی بروزرسانی شود.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *